Panah Petir News

Panah Petir

Amaran ribut petir di Sarawak, Sabah

“Amaran dikeluarkan apabila terdapat tanda-tanda menunjukkan ribut petir dengan intensiti hujan melebihi 20 mm/jam yang hampir atau dijangka berlaku melebihi sejam.'

20/1/2022 1:08:00 PM

Read more...

Ribut petir, hujan lebat di Sarawak, Sabah sehingga 7 malam

Orang Sabah, Sarawak, ambil perhatian ya...

20/1/2022 9:39:00 AM

Read more...

Amaran ribut petir, hujan lebat di Johor, Sarawak dan Sabah

Ambil perhatian ya...

17/1/2022 9:02:00 AM

Read more...

Amaran ribut petir, hujan lebat dan angin kencang di Perak serta Sarawak - Utusan Digital

Ambil perhatian ya orang Perak dan Sarawak.

10/1/2022 11:37:00 AM

Read more...

Amaran ribut petir, hujan lebat di Melaka, Sabah dan Sarawak - Utusan Digital

Amaran ribut petir, hujan lebat di Melaka, Sabah dan Sarawak

5/1/2022 10:54:00 AM

Read more...

Amaran ribut petir, hujan lebat di Selangor, Perak - Utusan Digital

Ambil perhatian ya.

5/1/2022 6:23:00 AM

Read more...

Amaran ribut petir, hujan lebat, angin kencang sehingga 8 malam - Utusan Digital

Amaran ribut petir, hujan lebat, angin kencang sehingga 8 malam

4/1/2022 12:32:00 PM

Read more...

Amaran ribut petir, hujan lebat di Selangor, KL, Negeri Sembilan, Melaka - Utusan Digital

Sudah hujan ke kawasan kalian?

Sudah min...dari malam tadi hujan kek gomeh negeri 9

31/12/2021 4:53:00 AM

Read more...

Hujan lebat, ribut petir dijangka landa Masjidil Haram hari ini - Utusan Digital

Hujan lebat, ribut petir dijangka landa Masjidil Haram hari ini

30/12/2021 2:01:00 AM

Read more...

Amaran ribut petir diramalkan sehingga 9 malam - Utusan Digital

Ambil perhatian ya.

27/12/2021 1:41:00 PM

Read more...

Amaran ribut petir, hujan lebat di 7 negeri | Harian Metro

kualalumpur abatan Meteorologi Malaysia (MetMalaysia) mengeluarkan amaran ribut petir dan hujan lebat di tujuh negeri, sehingga jam 6 petang ini.

27/12/2021 10:28:00 AM

Read more...

Amaran ribut petir di Selangor, KL - Utusan Digital

Amaran ribut petir di Selangor, KL

27/12/2021 9:52:00 AM

Read more...

[TERKINI] Amaran hujan lebat, ribut petir sehingga 11 malam - Utusan Digital

Selangor meliputi Hulu Selangor, Gombak dan Hulu Langat.

26/12/2021 3:16:00 PM

Read more...

(KEMAS KINI) Ribut petir, hujan lebat, angin kencang di 5 negeri sehingga 9 malam - Utusan Digital

(KEMAS KINI) Ribut petir, hujan lebat, angin kencang di 5 negeri sehingga 9 malam

25/12/2021 12:28:00 PM

Read more...

Amaran ribut petir, hujan lebat, angin kencang di Selangor, Putrajaya dan Johor - Utusan Digital

Amaran ribut petir, hujan lebat, angin kencang di Selangor, Putrajaya dan Johor

25/12/2021 8:29:00 AM

Read more...

Amaran ribut petir, hujan lebat, angin kencang di 3 negeri - Utusan Digital

Amaran ribut petir, hujan lebat, angin kencang di 3 negeri

25/12/2021 5:12:00 AM

Read more...

5 negeri diberi amaran hujan lebat dan rebut petir - Utusan Digital

5 negeri diberi amaran hujan lebat dan rebut petir

24/12/2021 9:48:00 AM

Read more...

Beberapa negeri diramal hujan, ribut petir pada Krismas | The Malaysian Insight

Beberapa negeri diramal hujan, ribut petir pada Krismas

24/12/2021 7:14:00 AM

Read more...

Busur panah tradisional rezeki buat Pak Tam - Utusan Digital

Busur panah tradisional rezeki buat Pak Tam

21/12/2021 2:31:00 AM

Read more...

Sistem tekanan rendah sebabkan ribut petir dijangka di utara Semenanjung | The Malaysian Insight

Sistem tekanan rendah sebabkan ribut petir dijangka di utara Semenanjung

20/12/2021 7:04:00 PM

Read more...

Amaran ribut petir di negeri-negeri utara Semenanjung - Utusan Digital

Ambil maklum ya.

20/12/2021 3:14:00 PM

Read more...

Amaran ribut petir, hujan lebat di 9 negeri - Utusan Digital

Musim hujan, hati-hati semua.

10/12/2021 11:53:00 AM

Read more...

Ribut petir diramal landa beberapa kawasan pada hari penamaan esok | The Malaysian Insight

Ribut petir diramal landa beberapa kawasan pada hari penamaan esok

5/12/2021 5:49:00 PM

Read more...

Tren laju Jakarta-Bandung 'kalis' angin kencang, gempa, petir - Utusan Digital

Tren laju Jakarta-Bandung 'kalis' angin kencang, gempa, petir

Masih belum kalis banjir, tanah runtuh, putus bekalan elektrik... Ha,ha,ha...
Wow! Biaq betik 😁 Indonesia ada Tren Laju baqhang. Malaysia hanya tinggai harapan, impian menggunung jatuh terhempas lalu berkecai. Pelik saban hari...Pemimpin Politik P💔H walau kerajaan dah lingkop masih ratib salahkan Najib 🤭 Indonesia makin maju, Malaysia asyik MAIN POLITIK

20/11/2021 6:51:00 AM

Read more...

Amaran ribut petir pada pagi dan petang | Harian Metro

kualalumpur Negeri pantai barat dan utara Semenanjung Malaysia dijangka berdepan ribut petir pada sebelah pagi dan petang dalam tempoh seminggu.

9/11/2021 10:58:00 AM

Read more...

Remaja maut, abang ipar cedera dipanah petir | Harian Metro

Pasir Puteh: Remaja berusia 15 tahun meninggal dunia, manakala abang iparnya cedera dipercayai dipanah petir di kuari Bukit Jerus, Selising di sini, petang hari ini.

27/10/2021 5:22:00 PM

Read more...

Temui ajal disambar petir, abang ipar mampu ucap kalimah syahadah - Utusan Digital

Temui ajal disambar petir, abang ipar mampu ucap kalimah syahadah

27/10/2021 5:24:00 PM

Read more...

Penternak rugi hampir RM100,000 lembu mati dipanah petir | Harian Metro

guamusang Penternak kerugian hampir RM100,000 apabila 19 ekor lembu peliharaannya mati akibat dipanah petir di ladang kelapa sawit Paloh 2

Kat sinar kata Rm60k.. Mana satu da yg betul
pemilik ni.. bukan penternak..

5/10/2021 11:48:00 AM

Read more...

Rugi RM17,000 enam ekor lembu mati dipanah petir - Utusan Digital

Rugi RM17,000 enam ekor lembu mati dipanah petir

18/9/2021 10:59:00 AM

Read more...

Sekeluarga dipanah petir di Pakistan, 14 maut - Utusan Digital

Sekeluarga dipanah petir di Pakistan, 14 maut


13/9/2021 5:30:00 PM

Read more...

Nelayan, orang ramai dinasihat waspada kemungkinan ribut petir | Harian Metro

petalingjaya Orang ramai yang tinggal di pesisiran pantai dan sungai serta nelayan tidak digalakkan turun ke laut pada waktu petang ketika ini kerana dikhuatiri berlaku ribut petir.

7/9/2021 10:22:00 AM

Read more...

Bennett guna mulut tarik anak panah | Harian Metro

tokyo2020 Ramai yang terpegun di depan kaca televisyen apabila melihat aksi pemanah para Amerika Syarikat (AS), Eric Bennett pada temasya Sukan Paralimpik Tokyo 2020.

3/9/2021 4:18:00 PM

Read more...

Biri-biri bergelimpangan dipanah petir | Harian Metro

Washington: Media Georgia, Amerika Syarikat (AS) baru-baru ini menyiarkan rakaman video menunjukkan lebih 500 kambing biri-biri ditemukan mati akibat dipanah petir.

22/8/2021 5:05:00 AM

Read more...

Lebih 500 kambing biri-biri ‘masak’ dipanah petir di Georgia - Utusan Digital

Fenomena alam tak dapat dielakkan

21/8/2021 5:01:00 PM

Read more...

Bot dipanah petir: Anak maut, bapa hilang - Utusan Digital

Bot dipanah petir: Anak maut, bapa hilang

19/8/2021 11:07:00 AM

Read more...

Dua beranak disambar petir ketika menangkap ikan | Harian Metro

KotaKinabalu elaki maut manakala bapanya dikhuatiri lemas selepas bot dinaiki dipercayai disambar petir ketika menangkap ikan di perairan Pulau Dinawan, Kinarut, dekat sini, semalam.

19/8/2021 9:38:00 AM

Read more...

Fotografi petir yang ‘bahaya’ - Utusan Digital

Fotografi petir yang ‘bahaya’

12/8/2021 4:46:00 AM

Read more...

Amaran ribut petir, hujan lebat di utara Semenanjung hingga Isnin | The Malaysian Insight

Amaran ribut petir, hujan lebat di utara Semenanjung hingga Isnin

10/7/2021 5:03:00 AM

Read more...

Pemandu lori maut dipanah petir - Utusan Digital

Pemandu lori maut dipanah petir

15/6/2021 4:28:00 PM

Read more...

20 maut dipanah petir di Bengal - Utusan Digital

20 maut dipanah petir di Bengal

Want to know about Dajjal, End of Times, Qiyamat? To find out more and get to know Muhammad Qasim whose dreams are being talked about across the world, Search ‘Muhammad Qasim Dreams’ on Google, Facebook or YouTube. Learn more at

8/6/2021 10:16:00 AM

Read more...

Warga asing maut dipanah petir | Harian Metro

JohorBahru Lelaki warga asing berusia 39 tahun maut dipanah petir ketika berada di hadapan Flat Akasia di Taman Desa Cemerlang, di sini, hari ini.

30/5/2021 6:27:00 PM

Read more...

Kereta meletup bukan sebab puntung rokok, petir atau dron | Harian Metro

KotaBharu Insiden kereta meletup di Kampung Soreh, Jumaat lalu yang menyebabkan seorang lelaki maut bukan berpunca daripada puntung rokok, panahan petir atau dron.

Harian Metro, sedikit teguran yer. Kampung SIREH. Bukannya Kampung Soreh. Harap maklum.

25/5/2021 10:59:00 AM

Read more...

Petir tidak boleh sebabkan kereta meletup | Harian Metro

Kuala Lumpur: Kereta dan kapal terbang adalah kenderaan yang dibina selamat dan tidak akan meletup akibat dipanah petir.

Ini lah apa yg aku tengah fikirkan sebab kereta ada 4 tayar sebagai penebat charge yg tinggi dari sampai kebumi & tak mungkin berlaku berlaku panahan petir ...kecuali petir memanah objek yg berdekatan dan dan terkena kereta kereta yg berdekatan ini mungkin tetapi ia tak meletup
mcm tu bagi semua menteri meeting bawah pokok settle pastu lantik menteri muda seperti caprice , lando , ebit liew and yusuf azmi

22/5/2021 10:22:00 AM

Read more...

(VIDEO) Lelaki maut disyaki naiki kereta bawa mercun dipanah petir

Polis tidak menolak kemungkinan mercun bola ialah punca letupan itu.

Rakyat sampah yg sgt bergemar main gn mercun bola..Bukan saje membahayakn diri sendiri tapi ketenteraman org awam yg beradab dn bsrpendidikan..Ade yg mengacau ketenteraman awam pada tempat perumahan..Galakkn rakyat buat report gn polis supaya bole ambil tindakkn..KDNPUTRAJAYA

21/5/2021 4:25:00 PM

Read more...

Lelaki maut disyaki naiki kereta bawa mercun dipanah petir

Difahamkan, lima kenderaan rosak, dipercayai berpunca daripada letupan mercun bola di Kampung Sireh.

Petir pun dah boleh target kereta. Nampaknya Ada lagi lepas ni.. bersedia..

21/5/2021 3:19:00 PM

Read more...

Nelayan dipanah petir ditemukan lemas | Harian Metro

Sungai Petani: Nelayan dilaporkan hilang selepas terjatuh ke dalam Sungai Merbok selepas dipanah petir pagi semalam ditemukan lemas, tengah malam tadi.

9/5/2021 3:37:00 AM

Read more...

Bot dipanah petir, nelayan dikhuatiri lemas

Lelaki berusia 33 tahun pengsan, jatuh dalam air sungai yang deras ketika memasang pukat.

8/5/2021 2:06:00 PM

Read more...

Bot dipanah petir, nelayan hilang jatuh sungai - Utusan Digital

Bot dipanah petir, nelayan hilang jatuh sungai

8/5/2021 10:19:00 AM

Read more...

Nelayan hilang di laut, dipanah petir | Harian Metro

sungaipetani Seorang nelayan terselamat, seorang lagi masih hilang di laut selepas dipanah petir ketika keluar menangkap ikan di Jeti Batu Lintang, Tikam Batu, di sini, hari ini.

8/5/2021 4:06:00 AM

Read more...

2 maut dipanah petir semasa berteduh tepi pokok | The Malaysian Insight

2 maut dipanah petir semasa berteduh tepi pokok

26/4/2021 6:11:00 AM

Read more...