'Jempol' News

'Jempol'

Alarming viral image of tiger at Felda settlement 'fake news'

NSTnation: The photo, which had been shared on WhatsApp, had caused alarm among residents here, over the past few days. Tiger FakeNews

11.2.2020

Read more...

Buruh Indonesia jual rokok seludup

BURUH ladang ditahan polis selepas disyaki terbabit kegiatan penjualan rokok seludup dalam satu serbuan di rumah pekerja di FELDA Sahabat, Lahad Datu semalam.

11.2.2020

Read more...

Nato’s image worsens sharply in France, United States, study shows | Malay Mail

Nato’s image worsens sharply in France, United States, study shows | Malay Mail

11.2.2020

Read more...

Gambar lama lah...

jempol Gambar harimau adalah dari luar negara dan pernah ditularkan.

11.2.2020

Read more...

ICU doctors in China bear the brunt as virus causes rapid deterioration in patients

ICU doctors in China bear the brunt as virus causes rapid deterioration in patients

11.2.2020

Read more...

Mana lebih sesuai, ubat sapuan jenis krim atau ointment?

Jika kulit sangat kering, ointment bertindak lebih baik kerana ia bersifat ‘occlusive’ dan ini bermakna ia akan tahan lebih lama berbanding krim.

11.2.2020

Read more...

Lori tanpa pemandu rempuh kedai makan

Jempol Kejadian itu kali pertama dialaminya sejak dia berniaga selama tujuh tahun di lokasi itu.

Mabuklah tu!
Lori hantu😥

11.2.2020

Read more...

Yoursay: Perak PAS chief may forever regret not holding his tongue

Yoursay: Perak PAS chief may forever regret not holding his tongue

11.2.2020

Read more...

'Warga sekolah ini keluarga saya'

pontian “Saya hanya mahu memudahkan urusan guru supaya mereka dapat mengajar dengan tenang,” demikian kata Guru Besar SK Pekan Nanas di Pontian yang gambarnya memangku bayi berusia sembilan bulan iaitu anak kepada guru tular di media sosial.

10.2.2020

Read more...

Bangladesh erupts in joy after biggest cricket triumph

The Young Tigers stuns 4-time winners India in the final of the Under-19 World Cup.

10.2.2020

Read more...

'Saya makan, tidur, mandi, solat di sini' [METROTV]

HAMPIR berputus asa dan terfikir untuk mengupah orang lain, namun berkat sokongan keluarga serta rakan, Fadzlan Rizan Johani, 40, akhirnya berjaya menyiapkan lukisan mural terbesarnya.

10.2.2020

Read more...

Russian cities flooded with fake bomb threats | The Malaysian Insight

Russian cities flooded with fake bomb threats

10.2.2020

Read more...

Tangkapan kes dadah meningkat

Jempol Polis menangkap 928 individu atas pelbagai kesalahan membabitkan kes narkotik, tahun lalu berbanding 812 orang pada 2018

Jangan tangkap orang isap dadah jaa, p tangkap tokey jugak nuu. Depa punca banyak penagih kat Malaysia nih

8.2.2020

Read more...

Perbalahan peribadi punca kejadian tembak di Pulau Gaya, kata polis

Polis percaya suspek masih berada di Pulau Gaya.

7.2.2020

Read more...

'Kebetulan' selepas Syed Saddiq diserang, KPN ulas tukar ketua polis Johor

Hamid Bador berkata Mohd Kamarudin Md Din pakar jenayah siber.

7.2.2020

Read more...

Geng Wong Rompong tumpas

POLIS menumpaskan kumpulan pecah kedai dobi dikenali Wong Rompong dengan penahanan dua ahlinya.

7.2.2020

Read more...

Dadah 3M pilihan anak muda, kata polis

Tiga jenis dadah dikenal pasti menjadi pilihan anak muda, terutama ketika penganjuran parti atau di premis hiburan.

7.2.2020

Read more...

Geng pecah rumah tumpas

bintulu Tiga lelaki yang dipercayai terbabit jenayah pecah masuk restoran di Bintulu, baru-baru ini berjaya ditahan polis di pasar lama Bintulu

6.2.2020

Read more...

Ketua bahagian anti-pengganas Bukit Aman dilantik ketua polis Johor

Pertukaran itu berkuat kuasa 3 Mac ini.

6.2.2020

Read more...

Cari pasal sangat dengan polis

kualalumpur Mereka didakwa berkelakuan tidak senonoh terhadap Lans Koperal Nuridayu Rosli dengan memaki hamun beliau di kaunter aduan Balai Polis Sentul, pada 4 Januari lalu.

6.2.2020

Read more...

Dua ahli geng pecah kereta dicekup

KELICIKAN dua lelaki warga asing menjalankan kegiatan pecah kereta di sekitar Negeri Sembilan termasuk di daerah Jempol berjaya ditumpaskan polis.

6.2.2020

Read more...

Kes koronavirus di Malaysia meningkat kepada 14

Dua kes terbaru membabitkan adik kepada lelaki Malaysia pertama dijangkiti koronavirus dan seorang lagi ialah pelancong wanita dari Wuhan.

6.2.2020

Read more...

Dua farmasi dikompaun jual topeng muka mahal.

PERBUATAN dua farmasi di Kulai dan Johor Bahru menaikkan harga penutup mulut dan hidung topeng menerima padah apabila dikompaun Pejabat Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Ehwal Pengguna (KPDNHEP) Negeri Johor.

6.2.2020

Read more...

Need for Construction Industry 4.0 — Wong Chee Fui | Malay Mail

Need for Construction Industry 4.0 — Wong Chee Fui | Malay Mail

5.2.2020

Read more...

Satu hilang, dua selamat

SEORANG nelayan warga Thailand hilang, manakala dua rakannya selamat apabila bot dinaiki karam di perairan Kampung Kuala Teriang, Langkawi, hari ini.

5.2.2020

Read more...

[WATCH] 'Komen Sikit YB' with Wong Shu Qi | The Malaysian Insight

[WATCH] 'Komen Sikit YB' with Wong Shu Qi

5.2.2020

Read more...

Dua lagi rakyat tempatan positif koronavirus

KEMENTERIAN Kesihatan mengesahkan dua lagi rakyat tempatan positif koronavirus baharu (2019-nCoV).

5.2.2020

Read more...

Geng Hafiz Axia dan Fikri 125Z tumpas [METROTV]

Taiping 15 kes pecah cermin kereta dan curi motosikal berjaya diselesaikan dengan penahanan ahli dua kumpulan jenayah dikenali Geng Hafiz Axia dan Geng Fikri 125Z, minggu lalu.

5.2.2020

Read more...

Dua rentung dalam kebakaran

mukah Wanita warga emas dan seorang OK) rentung dalam kebakaran.

5.2.2020

Read more...

Keputusan Maria Chin hina mahkamah dalam kes bos Naza diketahui 25 Feb

Ahli Parlimen Petaling Jaya itu diperintah memfailkan pembelaan sebelum Hakim Mohamed Fouzi Mokhtar menyampaikan keputusannya.

4.2.2020

Read more...

Gementar, tapi bahagia... [METROTV]

jempol “Tak sangka video itu tular, saya sebak apabila mengetahui ramai yang mendoakan kebahagiaan rumah tangga kami,” kata OKU pendengaran, Muhammad Faiz Abd Aziz, 22.

30.1.2020

Read more...

Tak mahu persiakan peluang kedua [METROTV]

PELUANG kedua untuk hidup tidak disia-siakan Mohd Ravi Firdaus Abdullah untuk bangkit, walaupun kaki kirinya kudung akibat dipotong selepas terkena jangkitan kencing tikus atau leptospirosis, pada Ogos 2018.

30.1.2020

Read more...

2019 kekal milik HM

LAMAN web Harian Metro (HM) kekal pilihan pembaca di Malaysia buat dua tahun berturut-turut apabila menerajui kategori berita dan maklumat sepanjang 2019.

30.1.2020

Read more...

Bahasa Mandarin Rasyidah tarik perhatian [METROTV]

KEFASIHAN bertutur dalam bahasa Mandarin memberi kelebihan kepada penyampai berita saluran TV2, Rasyidah Abu Johan, 32, sehingga menarik perhatian ramai.

29.1.2020

Read more...

Aliff Aziz kena belasah pulak! [METROTV]

singapura Aliff yang memakai singlet putih dan berseluar pendek berwarna biru dilihat terbabit dalam pergaduhan.

29.1.2020

Read more...

Agong prihatin mangsa kemalangan [METROTV]

Putrajaya Ini bukan kali pertama baginda menyantuni rakyat yang ditimpa musibah dan perkara itu turut dikongsi melalui paparan laman sosial Instagram rasmi Istana Negara kira-kira jam 9 pagi tadi.

29.1.2020

Read more...

Buat hal lah... [METROTV]

SEORANG lelaki dan anak saudaranya ditahan polis kerana mereka cerita palsu berkaitan kes culik kononnya berlaku di Kampung Bukit Malut, Langkawi.

29.1.2020

Read more...

Mohd Khairiel kini KPD Jempol

SUPERINTENDAN Mohd Khairiel Mohd Arif dilantik sebagai Ketua Polis Daerah (KPD) Jempol yang baharu berkuat kuasa hari ini.

20.1.2020

Read more...

Ministry insiders using Maszlee departure to stall reforms and 7 news from yesterday

KINI ROUNDUP | Key headlines you may have missed yesterday, in brief.

20.1.2020

Read more...

Skim keselamatan sosial untuk 300,000 rakyat Malaysia bekerja di Singapura

Kerajaan kini menunggu hasil kajian Perkeso yang dijangka siap pada Apr atau Mei.

19.1.2020

Read more...

Busuk pun, busuklah...

simpangrenggam Mohd Nor Azlan Bachik kini mampu berdiri megah dengan pendapatan empat angka setiap bulan walaupun kerja bergelumang lumpur dan berbau busuk

19.1.2020

Read more...

Mowgli Malaysia gemar ikan air tawar

BUKAN sahaja gelagat bermain dengan kerbau, aktiviti menangkap ikan dijalankan Mowgli Malaysia, Muhammad Syukur Khamis, 15, bersama bapanya di kawasan paya di Kampung Kubang Bujuk, Kuala Terengganu kini menjadi tarikan terbaru pengunjung.

19.1.2020

Read more...

Sabah Umno's resurgence and 8 news from yesterday

Sabah Umno's resurgence and 8 news from yesterday

19.1.2020

Read more...

Ekonomi global makin stabil, ringgit dijangka mengukuh minggu depan

Data ekonomi terkini menunjukkan ekonomi global semakin stabil dan bakal pulih berikutan ketegangan perdagangan AS-China kini reda.

18.1.2020

Read more...

'Tak dapek nak nolong...'

WARGA emas berusia 67 tahun antara penagih ditangkap polis dalam Op Ice Breaker di ladang kelapa sawit FELDA Palong Enam, Jempol, semalam.

18.1.2020

Read more...

Penuntut PhD warga Bangladesh didenda miliki 1,300 pakaian tiruan | The Malaysian Insight

Penuntut PhD warga Bangladesh didenda miliki 1,300 pakaian tiruan

17.1.2020

Read more...

Bakal CEO baharu prasarana, MAHB warga Malaysia, kata menteri | The Malaysian Insight

Bakal CEO baharu prasarana, MAHB warga Malaysia, kata menteri

17.1.2020

Read more...

'Arwah Syamiru tak mahu susahkan keluarga'

KualaBerang Abang kepada bekas pemain tengah Pasukan Hoki Terengganu (THT) Syamiru Aiman Bidin percaya arwah adiknya sudah lama menghidap penyakit berkenaan

16.1.2020

Read more...

Putrajaya bodoh tak jual PLUS, kata bos Maju Holdings | The Malaysian Insight

Putrajaya bodoh tak jual PLUS, kata bos Maju Holdings

16.1.2020

Read more...

'Kawan panjat... tak berbahaya pun'

“MANA mungkin saya terfikir gambar yang saya ambil secara suka-suka nampak menarik di mata syarikat gergasi seperti Apple.

16.1.2020

Read more...

Asalkan beg sekolah tak berat lagi...

INISIATIF ibu bapa dan guru Sekolah Kebangsaan Serting Ulu di Jempol menyediakan kotak plastik mudah alih membantu menyelesaikan masalah murid yang terpaksa menggalas beg berat ke sekolah.

Aku dulu skolah bawak beg mcm nk gi travel sebulan elok je😂
Fenomena bawa beg berat ke sekolah yg sepatutnya dikaji bukannya pakai kasut hitam..chedetofficial

16.1.2020

Read more...

PLUS tak akan dijual, kadar tol dikurangkan, kata Dr Mahathir | The Malaysian Insight

PLUS tak akan dijual, kadar tol dikurangkan, kata Dr Mahathir

16.1.2020

Read more...

Mitos 'sekolah Cina bagus'

Ada satu mitos: Sekolah Cina lebih bagus. Benarkah?

16.1.2020

Read more...

Mujahid maklum Dong Zong tak tentang JAWI

PERSEKUTUAN Persatuan Lembaga Pengurus Sekolah Cina Malaysia (Dong Zong) dan Gabungan Persatuan Guru Sekolah Cina Malaysia (Jiao Zong) menerima persetujuan berhubung isu tulisan Jawi bagi menjaga keharmonian di kalangan rakyat Malaysia.

15.1.2020

Read more...

'Ibu tahu Nini sedih'

MESKIPUN sudah berusia 22 tahun, fizikal wanita ini tak ubah seperti kanak-kanak berusia enam tahun dengan berat badan hanya 13 kilogram.

15.1.2020

Read more...

Kementerian tak halang Ponggal, panduan bagi kurangkan kebimbangan ibu bapa

Kementerian Pendidikan menggalakkan penyertaan warga sekolah dalam semua aktiviti silang budaya.

15.1.2020

Read more...

Polis trafik boleh saman dalam kawasan sekolah

ANGGOTA polis trafik boleh mengeluarkan saman terhadap individu yang melakukan kesalahan di dalam kawasan sekolah kerana itu adalah atas permintaan daripada pihak sekolah, kata Ketua Polis Perlis Datuk Surina Saad.

14.1.2020

Read more...