'Covid-19'

'Covid-19'

Segera bawa pulang penuntut kita di Belgaum

“SAYA bimbang dengan keadaan bakal doktor kita di sana. Kebetulannya saya juga dihubungi ibu bapa penuntut lain yang gusar dengan keadaan anak mereka.

28/3/2020 5:18:00 PM

kualalumpur Lebih 350 penuntut sedang menuntut jurusan perubatan di Belgaum, Karnataka, India, kini terkandas dan berharap dapat pulang ke tanah air secepat mungkin.

“SAYA bimbang dengan keadaan bakal doktor kita di sana. Kebetulannya saya juga dihubungi ibu bapa penuntut lain yang gusar dengan keadaan anak mereka.

Katanya, beliau dimaklumkan anak saudaranya, Aina Anis Camelia, 20-an, bersama lebih 350 penuntut sedang menuntut jurusan perubatan di Belgaum, Karnataka, India, kini terkandas dan berharap dapat pulang ke tanah air secepat mungkin.Katanya, perkara itu sudahpun dirujuk kepada Menteri Kanan (Keselamatan) Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob untuk perhatian kerajaan kerana ada juga ibu bapa yang membuat aduan kepada pihaknya hari ini.

Monyet bawa lari sampel ujian Covid-19 Hasbi derma semua royalti Youtube diterimanya Dr Zulkifli bersedia teliti isu arak

“Menerusi makluman awal saya terima, laporan harian serta pemeriksaan di sana tidak dibuat secara menyeluruh seperti kita di sini.“Kita bimbang jika mereka lambat dibawa pulang, ia akan memberi kesan kepada kesihatan penuntut ketika Covid-19 ini juga dikatakan sudah merebak ke seluruh India,” katanya kepada Harian Metro.

Nadzim berkata, berdasarkan perbincangannya bersama ibu bapa, lokasi penempatan semua penuntut berkenaan adalah jauh dari Konsulat Malaysia di Chennai, Mumbai dan Delhi menyebabkan mereka bimbang jika keadaan terus kritikal.Katanya, selain itu PPIM juga berharap tindakan proaktif dapat diambil segera bagi mengelakkan perkara yang buruk berlaku kerana jumlah mereka yang ramai selain bidang pengajian mereka yang kritikal.

Artikel ini disiarkan pada : Sabtu, 28 Mac 2020 @ 10:05 PM Read more: Harian Metro »

Semoga dpermudahkn Come on. Better tukar perkataan terkandas tu. Boleh mnybabkan salah faham Nasib baik dah habis Belgaum? Batchmate saya semua tu ferrarosman Ferra mne muka hang? Tau cerita yg betul dlu. Siapa ckp terkndas Mohon jangan buat berita dengan headline macam admin rotikaya dan jangan buat berita langsung kalau sumber dari satu orang sahaja. Buat research lebih sikit sebelum terbitkan berita. Media apa mcm ni. Buang masa org ja

Betul ke yg bgi info Aslm. Sepatutnya hubungi pihk berkenaan. Mara. Usm. Jgn terus msk metro. Penuntut diluar negara nak dibawa pulang, penuntut didalam negara tak boleh balik kampung, kalau diorang ni pun buat dulu saringan baru boleh balik kampung tak boleh ke.. saje tanye Tinggal jelah di sana sementara waktu.. kan masih dalam tempoh lockdown.

Degil… Keluarga di Indonesia bawa balik jenazah Covid-19 bahayakan nyawa orang lainAhli keluarga mangsa Covid-19 bawa pulang jenazah dengan menggunakan kereta sendiri dan membuka plastik yang membaluti jenazah serta ada yang memeluk dan mencium jenazah. FMTNews FMTOhsem Covid19 Indonesia

10 disahkan negatif Covid-19 di Sabahkotakinabalu SEPULUH pesakit Covid-19 di Sabah disahkan sembuh serta dibenarkan pulang. - Pengarah Kesihatan Sabah, Datuk Dr Christina Rundi.

MIC taja 12 penerbangan bawa pulang 1,988 rakyat Malaysia dari IndiaTimbalan Menteri Luar, Kamarudin Jaffar berkata, kumpulan rakyat Malaysia yang terkandas di India itu akan pulang dalam masa terdekat. FMTNews Covid19 KamarudinJaffar

36 jemaah tabligh Malaysia dari Sulawesi pulang melalui JohorMereka pulang menerusi Terminal Feri Antarabangsa Stulang dekat Johor Bahru dan Terminal Feri Antarabangsa Puteri Harbour. FMTNews Tabligh Johor Ooii Jemaah Tabligh 👇 Quran 4:93 Dan sesiapa yang membunuh seorang mukmin dengan sengaja, maka balasannya ialah Neraka Jahanam, kekal dia di dalamnya dan Allah murka kepadanya dan melakanatkannya serta menyediakan baginya azab seksa yang besar.' bawa celaka kpd semua !! Letak red carpet utk mengalukan mereka ini.👏👏

3,468 rakyat Malaysia terkandas di 61 negaraPutrajaya Kementerian Luar memaklumkan, 3,468 rakyat Malaysia masih terkandas di 61 negara dan kerajaan sedang berusaha membawa mereka pulang. Rykt di msia di arah tdk balik kg. Nabi psn jgn msk tmpt wabak dn jgn keluar dr tmpt wabak. Tp kerajaan angkut semua rkyt msia dri luar negara. Adakah ini polisi yg baik? Terutama dr itali. Dh ada kes bw covid19 sekali. Mkin kluster selain tabligh adlh rkyt msia yg dibawa pulang.

SAR diaktifkan kesan enam nelayan hilang di lautkualaterengganu Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) mengaktifkan operasi mencari dan menyelamat (SAR) bagi mengesan enam nelayan dari daerah ini yang tidak pulang selepas keluar ke laut sejak 20 Mac lalu.