Fmtnews, Anwarıbrahim

Fmtnews, Anwarıbrahim

Anwar calon paling layak sebagai PM

Pemilihan Anwar Ibrahim mesti dipercepatkan untuk mengatasi masalah ekonomi dan memulihkan kepercayaan rakyat terhadap sistem demokrasi.

2/6/2020 7:29:00 AM

Pemilihan Anwar Ibrahim mesti dipercepatkan untuk mengatasi masalah ekonomi dan memulihkan kepercayaan rakyat terhadap sistem demokrasi. FMTNews AnwarIbrahim

Pemilihan Anwar Ibrahim mesti dipercepatkan untuk mengatasi masalah ekonomi dan memulihkan kepercayaan rakyat terhadap sistem demokrasi.

-June 2, 2020 12:24 PMDalam sejarah Malaysia, kerajaan Barisan Nasional ditumbangkan rakyat selepas 61 tahun berkuasa kerana tidak berpuas hati dengan penyelewengan, menyalahgunakan kuasa, boros, dan rasuah yang menjadi amalan biasa.Justeru, rakyat memberi mandat kepada pemerintahan baru, iaitu Pakatan Harapan untuk menghancurkan penyelewengan yang dilakukan pemimpin kleptokrasi.

No limit to number of people in social gatherings and places of worship starting July 15 205 rakyat Malaysia pulang dari India, Arab Saudi Court has no power to get prosecutor to file or withdraw charges - CJ

Kerajaan baru mula menyiasat kes berskala besar seperti 1MDB, Tabung Haji, dan banyak lagi.Apa yang berlaku adalah pengkhianat merancang menjatuhkan kerajaan PH dengan bersekongkol bersama beberapa pemimpin yang sudi menjadi pengkhianat kepada mandat rakyat.

Pengkhianatan ini dihadiahkan pelbagai jawatan dalam kerajaan dan syarikat berkaitan kerajaan.Selain itu, keputusan perbicaraan kes dikaitkan dengan 1MDB baru-baru ini membuktikan dengan jelas tujuan sebenar mereka. Apa yang menyedihkan ialah kerajaan sedia ada perlu mendokong kehendak ahli Parlimen tidak berprinsip demi meneruskan pentadbirannya.

Hari ini, saya nampak peluang yang cukup cerah untuk kerajaan PH kembali mentadbir Malaysia dan meruntuhkan kerajaan “pintu belakang/atap” yang tidak menghormati mandat rakyat dalam pilihan raya umum ke-14.Kali ini, kita perlu mencadangkan seorang calon sangat berkaliber untuk jawatan perdana menteri yang boleh mendapat kepercayaan rakyat serta merealisasikan perjuangan sebenar idealisme PH.

Oleh yang demikian, saya mencadangkan Anwar Ibrahim sebagai calon perdana menteri bagi kerajaan PH yang baru.Saya tidak perlu memperkenalkan latar belakang, perjuangan, dan pengalaman beliau dalam politik. Beliau pernah menyandang jawatan timbalan perdana menteri, menteri kewangan, menteri pendidikan, dan banyak lagi jawatan di peringkat persekutuan.

Pemilihan Anwar mestilah dipercepatkan untuk mengatasi masalah ekonomi dan memulihkan kepercayaan rakyat terhadap sistem demokrasi. Pengalaman beliau juga akan memberi nafas baru kepada pelabur asing yang berurusan dengan negara.Akhir kata, saya merayu kepada semua pemimpin tertinggi PH supaya menerima cadangan saya dan mencalonkan Anwar sebagai perdana menteri yang baru.

Pappa Raidu Veraman daripada Suara India Malaysia (MIV).Artikel ini adalah pandangan penulis dan tidak semestinya mewakili FMT. Read more: Free Malaysia Today »

You don't have other stories to inform us? This is basi. eh... ayat pujaan dewa.. imfsea_aruna Trying to start the fire work again. Can see the muslihat behind tis artical. Dah cukup kerusi ke ? PH cuma ada 90 + Mengong lagi FMT niii😂 Inikah Parti Politik yg boleh dipercayai? Inikah Parti yg akan mengatasi masalah ekonomi? Memulihkan kepercayaan rakyat?

Dulu pun pernah dgr nuar nk jd PM... HAHAHA. DAP X sabar nk puppet kn nuar. 😂 LoL 😂😂😂😂😂🤣 Masuk bakulllll... Siapa kata? Enough is enough lah. Day night talking about who is PH next PM. I am PKR member and sick of it everyday. Please, give some break for it. Find solutions how to help Rakyat. Let Presidential Council do their job.

Haktui kami tolak bekas banduan peliwat jadi PM kami sampah Dh jadi pembangkang pun xhbs lagi bincg psl cita2 jd PM...herann Apakah Tun M setuju dgn saranan ini atau Tun M ada perancangan lain? habis tu Tun M, ko nak letak mana? yeayyyy!!!! kan je!! Tak setuju. Ptuiiii. Bukan pandangan FMT....jadi FMT ni tong sampah ker?

Sapa bayo utk article ni Huhuhu Yg ni memang kelakar....adooi sakit perut. 🤣🤣🤣 Jangan nak peningkan rakyat dengan macam macam ayat. Enough is enough. Biarlah PN uruskan negara sampai pru15. Tak suka buang lah nanti. Sekarang tolong focus pada masalah rakyat dan covid19 Adoii. Kan dah sealed with a kiss. Itu yg PH perjuangkan sblom Pru 14. Walau aku personally tak yakin dgn anwar. Tapi itu kehendak pengundi PH dan kesepakatan Dalam PH. Tak payah lah flip flop lagi. Anwar calon Ph ge 15. Muktamad. Menang kalah lain cerita.

Dah basi. Isteri dia EX TPM dulu pun Kami Tak boleh tahan, Kalau Anwar jadi Pm Tak Tau Jadi macamana Kami org Melayu kali ini Tak akan duduk DIAM macam dulu !! Kalau berjaya dalam PRU akan datang boleh lah. Kalau mengharap keadaan sekarang nakambil dari PN memang nampak tiada harapan Harap muhyiddinn sila undur diri, bagi jawatan PM kepada bang non XD

Langsung tak layak angkat bekas banduan yg rendah moral dengan kes liwat. Carilah calon yg btul2 bermoral cam Mat Sabu Lid Samad ke🤣🤣 Aku sokong asalkan bukan UMNO-ISRAEL Pappa Raidu Veraman daripada Suara India Malaysia (MIV) Artikel ini adalah pandangan penulis dan tidak semestinya mewakili FMT. Macai haprak PH, baru belajar menulis latarbelakang PM Tepi bekas banduan kes liwat

HA HA HA, terima kasih teramat sangat, dah lama tak gelak sakan camni Pappa Raidu Veraman daripada Suara India Malaysia (MIV). Bekas banduan liwat ni, tak kot. Giler Percayaaa laaaaa... Pada yg berstongkol dgn DAP utk Malaysia yg lebih jahanam.... Betol ke Anwar yang Terbaik? Kalau betol pasal apa Tun M Tak setuju Dan Tak benarkan Anwar Jadi PM?

Wakaka. Calon yang paling tak layak ne lah dia. Jual air liur je boleh Betui ke ni? Biar pikir la betui2 dulu.

Rayuan Anwar Ibrahim November hadapanKualaLumpur Mahkamah Rayuan menetapkan 18 November 2020 bagi mendengar rayuan Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang membatalkan saman pemula beliau berhubung sabitan kesalahan meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan

Anwar: Bring back parliamentary debate to check power abuse by gov'tOpposition leader says people 'who are unfit' to lead were given positions by the PN government. anwaribrahim Which means that anwaribrahim wants MuhyiddinYassin to remain PM until the day Anwar Ibrahim dies. What a bloody joke Anwar Ibrahim has become because of his greed to become PM. That's why Anwar Ibrahim must never be allowed to become PM. anwaribrahim mungkin kali ni penuh la kehadiran ph kan

Umno mahu Dr M ketuai kerajaan perpaduan tanpa DAP, Amanah, Anwar | The Malaysian InsightNamun sokongan ditarik balik apabila Dr Mahathir mencadangkan kerajaan perpaduan semua parti yang melanggar persetujuan awal, kata Ahmad Zahid. Hahahhahaahhhhahahaha. Dah gelabah teteeeeeeeek!!!! 😂😂😂 hint Sampah

Dr Mahathir-Anwar deal, Sarawak key to Pakatan’s plan to retake | The Malaysian InsightFormer ruling pact courting 18-22 MPs, while new agreement seeks to avoid transition chaos on who’ll be PM. Sarawak mp are comfortable with pas now, no worries, pas is ideal for sarawak

Rayuan Anwar keputusan batal saman kes liwat didengar 18 November | The Malaysian InsightIa berhubung sabitan bagi kesalahan meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan.

YOURSAY | Harapan’s dilemma – Mahathir again or Anwar?‘If they cannot decide, then wait for GE15. What's the hurry?’ Give anwaribrahim to lead, chedetofficial can support and monitor internally without any interfering. Let’s savemalaysia selamatkanmalaysia 🇲🇾 in the eyes of Malaysians, who is the reformist? Kita perlukan Anwar lah. Cukup cukup kena ditipu Tun sampai ranap PH dimainkannya