Chukai, 'Polıs', 'Tular', 'Palsu', 'Timur', 'Pkp', 'Perintah Kawalan Pergerakan', 'Gambar Pontianak'

Chukai, 'Polıs'

Terima kasih 'lembaga putih'

“SAYA ingatkan polis datang untuk tangkap saya, rupanya menyampaikan penghargaan dan ucapan terima kasih,” kata Muhammad Urabil Alias, 38, ketika dihubungi Harian Metro, hari ini.

1/4/2020 2:10:00 PM

chukai “Polis mengucapkan terima kasih di atas tindakan saya menggalakkan orang ramai tinggal di rumah sesuai dengan arahan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).” - Muhammad Urabil Alias.

“SAYA ingatkan polis datang untuk tangkap saya, rupanya menyampaikan penghargaan dan ucapan terima kasih,” kata Muhammad Urabil Alias, 38, ketika dihubungi Harian Metro, hari ini.

Urabil berkata, dia berasa cemas apabila sekumpulan polis lengkap berpakaian operasi dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kemaman datang ke rumah.“Mereka bertanya saya mengenai perbuatan saya memakai pakaian seperti lembaga putih untuk menakutkan remaja yang berkeliaran pada waktu malam.

Third audio recording of Bersatu meeting surfaces, supposedly of Muhyiddin wanting to join forces with Umno Offer Najib and gang cabinet, GLC posts, Muhyiddin says in audio clip | The Malaysian Insight Audio leak - 'Muhyiddin' moots enticing Umno defectors with minister, GLC posts

“Saya diarahkan memakai semula pakaian dan topeng watak Gandalf itu kemudian keluar rumah untuk menemui mereka.“Hanya tuhan saja yang tahu perasaan saya ketika itu, namun kebimbangan itu hilang sekelip mata apabila mereka menyatakan kedatangan polis sekadar untuk mengucapkan terima kasih,” katanya ketika dihubungi di Chukai, hari ini.

Dia berkata, polis mengarahkannya memakai pakaian itu hanya untuk merakam gambar bersama.“Saya berasa lega kerana tindakan saya itu dihargai dan lebih terharu kerana ia datang daripada kumpulan barisan hadapan.“Polis mengucapkan terima kasih dan penghargaan kepada saya di atas tindakan saya menggalakkan orang ramai tinggal di rumah sesuai dengan arahan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP),” katanya.

Menurutnya, jumlah remaja dan golongan belia yang berkeliaran di Taman Anika Jaya, Kampung Tempurung semakin berkurangan sejak gambar itu menjadi tular.“Sehingga sekarang gambar itu masih dikongsi di media sosial,” katanya.Harian Metro sebelum ini melaporkan seorang lelaki mengambil inisiatif bagi memastikan penduduk terutama remaja dan belia di taman perumahannya patuh kepada arahan PKP yang dikeluarkan.

Muhammad Urabil berpakaian seperti lembaga putih dan berdiri di atas sebuah van sambil dirakam isterinya, Norhayati Nayan, 39.Gambar itu kemudian dimuat naik ke Facebook miliknya dengan harapan ia menakutkan orang ramai untuk merayau di waktu lewat malam.

Read more: Harian Metro »

Anak pak mamat tembak karang baru tau. Sabor je la. Lepas ni boleh hire dia....🤣🤣🤣 style gila gambar haha Org melayu ni takut dgn Hantu je... Dgn Polis tak takut lepas dorang tengok tweet ni dorang cont. keluar 😂 Buat apa cakap awal lepasni orang dah tk takut dah 😁 Lepas ni dia tak muncul dah. Tp yg real terus yg muncul. Time tu budak2 tak takut tp bila tau itu real, mau terus demam gigil-20 😄

Klo mcmni klua org lari tak? Terkejut aku weiii Hantu tak wujud Terus dorg xtakut dh..hahaa adoii hairith_ Baik2 ada yg berani dia baling kok kena nanya ya.. pedoqpop _Aazfar pedoqpop terima kasih lembaga putih sebab lawat saya kat rumah tadi.. zulzirro ni hantu putih ang. 🤣🤣🤣 You should not pass!! Sampai begitu sekali ya rakyat Malaysia. Punya degil dan keras kepalanya rakyat Malaysia. Katahuilah, bila namamu dah ada dalam rekod polis, susah lah nak minta kerja sana sini. Kesian tengok budak2 remaja kena tahan polis akibat kedegilan mereka. So please, stay at home.

Adoi spoil lah,patot dediam je ar,pasni ko buat lgi kompem kena beduk reramai Hahaha Patut xyah kecoh2 nt budak tahu dia tak takut dah. 😂 Udah kate.. santa claus ... pertama kali jadi hantu orang tak marah Ahahahahaa tu je caranyaaa Ada pulak keluar siang hari? Ishh Finally dia muncul setelah beberapa mlm penuh dgn misteri..

Buatnya org tembak tak ke naya tu Gandalf dh sampai Malaysia.. 🤣🤣🤣

Terima kasih Hisham kerja 'siang dan malam', kata Dr MBekas perdana menteri berkata, penularan wabak lain pada masa dahulu tidak meluas seperti Covid-19. FMTNews Covid19 MahathirMohamad SitiHasmahAli NoorHisham Munafik chedetofficial berbicara Terima Kasih. Datuk Dr. Noor Hisham bin Abdullah dan seluruh warga kerja KKM...Semoga Allah angkat darjatmu. ampunkan semua dosa mu, rahmati dan berkati seluruh keturunan mu..Amiin kkmm_gov KKMPutrajaya MyHEALTHKKM K Please line up my phone bank account Bangladesh job bd site follow back

'Terima kasih orang Melaka...'Melaka Syarikat Air Melaka Berhad merakam penghargaan di atas kerjasama serta keprihatinan semua lapisan penduduk terbabit secara langsung dan tidak langsung sepanjang Program Bekalan Air Berjadual bermula sejak 29 Januari lalu dan berakhir hari ini.

'Bukan saya' - Zed Zaidirap “Dalam masa sekarang, apa saja yang kita cakap, orang takkan dengar. Kalau saya cakap itu bukan saya pun, orang takkan percaya.' Saya bukan zed..saya zaidi...🤣 start la kaka mabok yaaaaa...nyak yak meh...apooooo Pfttttttt 😂😂😂😂 Diam lah trashh.

Lega terima bantuanHuluLangat Penduduk di sekitar Taman Desa Kerinchi Hulu Langat lega apabila menerima bantuan bekalan makanan asas susulan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan kelmarin.

300 etnik Rohingya terima bantuanSERAMAI 300 etnik Rohingya yang terkesan berikutan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) menerima keperluan asas disumbang Kerajaan Melaka. bagi rohiya pulak hancur alhamdulillah.. pendatang lagi tersepit xde medical benefit, gaji hari nsb ada hati luhur membela

150,00 terima bantuan tunai di bawah pakej rangsangan SabahTurut menerima bantuan ialah 14,781 petani, 516 penternak, 7,592 nelayan, 38,892 pekebun kecil, 316 malim gunung dan 14,624 rakyat Sabah yang bekerja di semenanjung Malaysia. FMTNews Sabah