'Minta Maaf', 'Nabil', 'Campak', 'Tanjak'

'Minta Maaf', 'Nabil'

Nabil minta maaf campak tanjak

#kualalumpur “TIDAK menjadi niat saya memperlekehkan bangsa dan adat Melayu, terutama sekali tanjak saya pakai,” luah pelakon, pelawak dan pengacara, Nabil Ahmad susulan tindakannya mencampak tanjak ketika siaran langsung pertandingan lawak, Jumaat lalu.

14.7.2019

kualalumpur “TIDAK menjadi niat saya memperlekehkan bangsa dan adat Melayu, terutama sekali tanjak saya pakai,” luah pelakon, pelawak dan pengacara, Nabil Ahmad susulan tindakannya mencampak tanjak ketika siaran langsung pertandingan lawak, Jumaat lalu.

“TIDAK menjadi niat saya untuk memperlekehkan bangsa dan adat Melayu kita, terutama sekali tanjak yang saya pakai,” luah pelakon, pelawak dan pengacara, Nabil Ahmad susulan tindakannya mencampak tanjak dipakainya pada siaran langsung sebuah pertandingan lawak, Jumaat lalu.

“Saya sudah ditegur secara baik oleh Tok Cindai dan seluruh ahli keluarga Pengabdi Budaya, jadi saya memohon maaf dan ampun kepada semua yang terguris hati dan perasaan atas keterlanjuran saya.

“Alhamdulillah, masih ramai sayang dan menjaga,” luah Nabil lagi.

Menurut mereka, sekiranya tidak tahu adab, adat dan budaya Melayu, dia tidak patut memakainya.

Sebagai penggiat, penggerak budaya dan pemelihara pusaka, mereka meluahkan rasa kecewa dengan kelakuan itu.

“Adat budaya dan pusaka warisan bangsa perlu dijaga, jikalau tidak kita siapa lagi yang akan memartabatkannya.

Read more: Harian Metro

Bdak terejai Trivial Wat lek je bil...org bakar quran..buh kepala babi kt sejid..smpai skg ok jer..mne yg wajib di hormati...adat agama...bak kate ko..LU PK LA SNDIRI..hahaha Bila suka berjaya lupa asal usul Dia ni memang jenis kuat mengutuk orang, tenguk saja rancangan Meletop, asyik nak kutuk orang. Dia ni jenis lembab kot.

Dia ni budak tak pass sekolah, tu yg tak tak tahu adat dan adab, lebih-lebih lagi bila dah ada nama. Yg panggil dia tu lagi lah tak tahu nak kata apa. Ada masa2 kekadang manusia tu jd bodoh dibuat2. Abaikan je lh perbuatan dia. Woww.. tanjak pun ada mertabat.. Bru ku tau Alasan nabil ingatkan konvo.. Bil ko kna sedar ko tu pipit.. Xpyh nk jd helang baling tanjak..

Budaya Melayu makin sebati [METROTV]selangor Sekurang-kurangnya berada di Malaysia membolehkan dia menjalani zaman kanak-kanak dengan lebih gembira, jelas Roua. Kalau kanak-kanak Syria yang tak sampai 5 tahun di Malaysia fasih berbahasa melayu,kenapa ramai pemimpin DAP tak boleh.Sebabnya ialah berfikiran ultra kiasu dan tidak berbangga menjadi rakyat Malaysia sebenarnya.

Jaga batas Baru tahu Adat melayu letak pada pakaian? Suci sangat ke tanjak tu.

'Adik manis' ni tak perasan katanyakualalumpur “SAYA tidak perasan langsung ada kamera sedang merakam kerana asyik berbual dengan rakan dan keadaan ketika itu sangat sibuk.” - Nur Dahlia Ahmad Rizal. Boleh jadi bahan berita.. Cc DahliaRizal DahliaRizal tgk nie

Suara Nazri, Khairy masih diperlukan, kata Umno | The Malaysian InsightNamun Annuar Musa mengingatkan, pandangan mereka tidak boleh melangkaui pandangan presiden parti.

Lantik Najib pimpin BN semula kerja gila, kata Khairy | The Malaysian InsightBN tidak akan berjaya menang semula pilihan raya jika Najib pimpin parti itu, katanya. Kau tu yg gila Khairykj Mintak lahhh Lembaga Penasihat buat kerja mereka utk nasihatkan sapa2 yg patut 😁🤭 mooezza Hilanglah peluang kj

Lelaki didakwa jadikan 3 warga India buruh paksa ditahan | The Malaysian InsightSuspek dipercayai mendera mangsa dengan memukul, tidak memberi makan, diarahkan bekerja tanpa cuti.

Write Comment

Thank you for your comment.
Please try again later.

Latest News

News

14 July 2019, Sunday News

Previous news

Johor govt hopes gas detectors will remain placed in high-risk Pasir Gudang schools

Next news

Ibu maut, bayi selamat MPV jatuh jambatan