Fmtnews

Fmtnews

Umno tak dapat bantu Utusan selepas akaun dibeku kerajaan zalim, kata Zahid

Ahmad Zahid Hamidi berkata, hanya Umno yang mampu dan sering membantu Utusan Melayu dari segi kewangan menggunakan wang dalam akaun parti itu.

9/10/2019 2:25:00 PM

Ahmad Zahid Hamidi berkata, hanya Umno yang mampu dan sering membantu Utusan Melayu dari segi kewangan menggunakan wang dalam akaun parti itu. FMTNews

Ahmad Zahid Hamidi berkata, hanya Umno yang mampu dan sering membantu Utusan Melayu dari segi kewangan menggunakan wang dalam akaun parti itu.

Utusan Melayu diasaskan pada 1939 dan diambil alih Umno pada 1959.KUALA LUMPUR: Umno berkata penutupan Utusan Melayu Bhd ialah bukti kezaliman kerajaan Pakatan Harapan yang membekukan akaun parti itu menyebabkan ia tidak dapat membantu akhbar berkenaan dari segi kewangan.

Proton sold 13,216 cars in July, highest in eight years Al Jazeera's KL office raided, several devices seized Jangan risau, bekalan makanan cukup

Presidennya, Ahmad Zahid Hamidi berkata hanya Umno yang mampu dan sering membantu Utusan Melayu dari segi kewangan menggunakan wang dalam akaun parti itu.“Ia sebahagian kezaliman yang dilakukan kerajaan sekarang akibat pembekuan itu,” katanya di lobi Parlimen hari ini.

Julai tahun lalu, Pasukan Petugas Khas 1MDB mengumumkan ia membekukan 408 akaun bank milik individu, parti politik dan badan bukan kerajaan, termasuk Umno serta parti politik lain yang membabitkan dana RM1.1 bilion dari 26 hingga 29 Jun 2018 kerana dipercayai menerima dana daripada 1MDB.

Terdahulu, Pengerusi Eksekutif Utusan Melayu, Abd Aziz Sheikh Fadzir dalam surat makluman kepada kakitangannya berkata, akhbar berusia 80 tahun itu menghentikan operasi hari ini.Utusan Melayu diasaskan Yusof Ishak pada 1939, sebelum diambil alih Umno pada 1959 dan seterusnya oleh Aziz pada Feb lalu.

Isnin lalu, Utusan Melayu mengumumkan ia akan melepaskan 70 peratus pegangan dalam anak syarikatnya Dilof Sdn Bhd kepada Aurora Mulia Sdn Bhd, pemegang saham utama Media Prima Berhad.Utusan Melayu dilaporkan berkata, penjualan saham itu demi memastikan kesinambungan penerbitan kedua-dua akhbar arus perdana itu.

Hari ini, Zahid yang sedih dengan nasib kakitangan Utusan berkata, Umno tidak lagi memegang saham dalam Utusan Melayu.Tetapi, beliau berharap pihak pengurusan dan pemilik syarikat itu akan memikirkan cara untuk membantu kakitangannya. Read more: Free Malaysia Today »

What kind of concept is this? Aren’t they supposed to make money running a press? Ini pula pak bangang Komedi cakap bantu dari segi kewangan. Ini ke cara umno buat business Bodoh MP umno ni semua. Potong gaji sorang sikit ler bantu utusan meloya ni 🤣🤣🤣😂😂🐖🐒 tak sepakat bantu biz melayu ke? 😅🤣🤣🤣

Siapa yg zalim diri sendiri yg buat umno jadi busok sudah lah zaid rakyat malaysia dah tahu muka tak tahu malu orang islam bikin negara malaysia di cemoh dan dikutuk karana orang malayu ugama islam merosakkan dan kroni2 kamu 1. Utusan was never able 2 stand on its own 2. Utusan was making losses 4 a long time 3. Umno was their political master 4. Utusan was ran by Malays 5. Utusan wanted d very tax payers they were badmouthing 2 pay their salary & debts 6. umno members didnt help a Malay company!

Sama sama bantu. Utusan bantu buat fitnah, propaganda. Boleh belanja juta untuk kredit kad.....account pun ada juta juta.....anak pun jutawan.....tolong lah! umno 'bantu' utusan dgn wang yg dicuri dari rakyat malaysia Bantu pakai duit songlap boleh lah dn sebab itu lh ko pun ada 87 pertuduhan kes rasuah..ini lh jenis pemimpin musang berbulu ayam from ponorogo tanah seberang😅😅😅😂😂😂

Tiga juta ahli umno beli utusan seminggu sekali pun dah cukup untuk tolong utusan. Ini tidak, sebab orang umno pemalas baca suratkhabar. Suratkhabar dia sendiri pun dia takmau baca. Orang umno hanya suka fake news di blog blog murahan. Statement by a bull wth full of shit..😂 zalim kepala bapak kau ponorogo bahlol!! ko nak guna duit haram tu nak tolong orang? tolong la jgn jadi musibat presidenumnoazh

Membantu menghancurkannya. tiadamaruah. 😂😂😂😂😂 This guys able to politicise such poor situations as well.🤦🏻‍♂️ This the definition of an outstanding statement 👏👏 Bila lagi nk duduk dalam kandang sidituduh? So, mengaku jugak akhirnya... Yang UMNO biaya Utusan... Boleh je kalau ikhlas nak tolong...

Tapi dulu nak bantu kukuhkan ekonomi Amerika pula 🤔🤔🤔 NajibRazak Zahid_Hamidi Don't talk cock n bulls. The 2 are different entities and you should not mix them. No wonder you use society monies to paid your credit cards. Tunggu punya tunggu punya tunggu...habok pon xdak!!! For reporting lies

Umno pemegang saham kecil, tidak tahu keputusan Utusan, kata Annuar Musa | The Malaysian InsightSetiausaha Agung Umno berkata Umno tidak tahu kerana tiada wakil dalam lembaga pengarah Utusan. Tp menjilat kerajaan lps like pemegang saham besar....buto belit...

Umno tak akan sokong pembentukan IPCMC, kata Zahid Hamidi | The Malaysian InsightPresiden Umno berkata EAIC telah ditubuhkan untuk meneliti kes disiplin semua agensi penguatkuasaan.

Umno will not support formation of IPCMC says Zahid | The Malaysian InsightFormer home minister leads opposition MPs in resisting implementation of new police watchdog.

Utusan lepas 70% ekuiti Dilof kepada pemegang saham utama Media PrimaUtusan Melayu (M) Berhad berkata pelepasan pegangan dalam Dilof itu adalah untuk memastikan kesinambungan penerbitan Utusan Malaysia dan Kosmo!. FMTNews

Utusan disposes 70pct stake in Dilof to Aurora MuliaKUALA LUMPUR: Utusan Melayu (Malaysia) Bhd will dispose of 70 per cent of its equity interest in its wholly-owned subsidiary, Dilof Sdn Bhd to Aurora Mulia Sdn Bhd.

Utusan Malaysia to shut down today?Several employees had packed up yesterday and the company is expected to make an official announcement today. Yes…please… Another terrorist inspired broadsheet. Good riddance. No worries, home minister SyedSaddiq will invite them 2his house 2'talk' &see how he can hlp screwup further. Hope no nasi lemak basi be served. 2 prevent more pain on ex-staff & also avoid spending taxpayers' money 4medical expenses. Get ZN 2come bless borak2 good idea, or not?