Tembak mati harimau kumbang serang anggota Perhilitan | Harian Metro

#SungaiSiput Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (Perhilitan) Perak menembak mati seekor harimau kumbang jantan yang dipercayai menyerang remaja Orang Asli di Kampung Kelatap dekat Pos Pewor, Lasah, di sini, semalam.

9/12/2021 4:34:00 PM

SungaiSiput Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (Perhilitan) Perak menembak mati seekor harimau kumbang jantan yang dipercayai menyerang remaja Orang Asli di Kampung Kelatap dekat Pos Pewor, Lasah, di sini, semalam.

Sungai Siput: Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (Perhilitan) Perak menembak mati seekor harimau kumbang jantan yang dipercayai menyerang remaja Orang Asli di Kampung Kelatap dekat Pos Pewor, Lasah, di sini, semalam.

Read more: Harian Metro »

State polls necessary because Johor govt is very unstable: Hasni [NSTTV] | New Straits Times

JOHOR BARU: The Johor state election must be carried out because the state government is very unstable to the point that it is at the “mercy of the opposition.” Read more >>

Tembak pakai ubat pelali lah...bila ckp bodoh marah Sedihnya..🥺 Habitat mereka dah kena kacau..semakin hari banyak hutan2 kena terokai..sumber makanan dorang pun semakin lama semakin berkurang..perut hari2 nak kena isi.. banyak orang yg tanya kenapa tak guna peluru ubat pelali je. jawapannya dah orang yg keje macam tu mentaliti memang suka guna peluru hidup, nak buat macamana. tak leh buat apa.

Kenapa tak pakai peluru pelali? Kau ni gila ke bangang? Pakai pelali memerlukan beberapa minit utk pengsan... dan situasi ketika itu 2 anggota perhilitan diserang dgn dgn harimau tu, sebab tu tembak membunuh utk selamatkan diri... Jika pakai pelali juga,arwah dah staff perhilitan Sedihnya No pelali? Knp xtembak pkai pelali je,,,dh tembak mati tu kang dh pupus sekor Perhilitan

Harimau kumbang ni xdela besar mana pun tp boleh baham manusia. Bayangkanlah kalau harimau belang tu. sherammm manusia jadi tamak dan dangkal memakan makanan haiwan dalam hutan. jadi haiwan ni keluar dari hutan mencari makan. sifat haiwan makan dan mengawan. Bila pupus mcm Dinosaur, Badak mula laa nak salah kan Pemburu Haram. Nak pegi memburu kena sediakan peluru hidup ke Semoga ada NGO buat report dan dakwa PERHILITAN. Mohon PDRMsia buka siasatan. Terima Kasih

'turut ditemui pada bangkai haiwan itu ialah jerat dawai kabel pada kaki kanan belakangnya yang cedera dan ia dipercayai penyebab harimau itu menjadi agresif dan menyerang manusia.' 'Sehubungan itu Perhilitan Perak ... Haiwan ini selalunya tidak akan bertindak agresif sekirannya tidak diancam!! ermm kesian ya

Kenapa la boleh bertindak mcm ni kpperhilitan PERHILITAN . Bila lagi boleh jumpa haiwan yg Kian pupus ini dgn saiz mcm ni? Sepatutnya bwrsedialah dgn peluru pelali. Haiwan semakin pupus disebabkan nilai manusia yg pentingkan diri sendiri. Mana tanggungjawab Perhilitan? 😢😢😢😢