Kotabharu, 'Umno', 'Kelantan', 'Politik', 'Kota Bharu', 'Jazlan Yaakub', 'Sejajar', 'Jazlan Machang'

Kotabharu, 'Umno'

'Tak faham kenapa UMNO dipersalahkan'

UMNO kesal dengan tuduhan yang mengatakan parti itu menjadi penyebab perpecahan Pakatan Harapan (PH).

27.2.2020

KotaBharu “Saya tidak faham kenapa UMNO dipersalahkan. Kita sudah jadi pembangkang selama dua tahun yang diibaratkan kalau di lautan, sudah lemas..tak apa. Tapi kenapa anda di daratan perlu karam?' - Ahli Parlimen Machang, Datuk Jazlan Yaakub

UMNO kesal dengan tuduhan yang mengatakan parti itu menjadi penyebab perpecahan Pakatan Harapan (PH).

“Tapi apabila mereka hancur, tiba-tiba baling batu sembunyi tangan dan meletakkan (punca perpecahan) kepada UMNO,” katanya ketika sidang media selepas merasmikan mesyuarat agung Kelab Media Kelantan Darul Naim (KEMUDI) kesembilan di Kota Bharu, malam tadi.

“Bagi saya rumah ini (merujuk kepada PH) tiada pintu sebab rumah sudah runtuh dan kerajaan yang ada pada dua atau tiga tahun lepas dan ‘collapse’, apa lagi soal pintu belakang?Katanya lagi apa yang penting mereka tidak akan memberi ruang kepada mana-mana pihak untuk memecahbelahkan penyatuan dan persahabatan yang ada antara UMNO dan PAS.



Read more: Harian Metro

Orang tgh marah..apa depan mata kira jadi lah Rancangan sape yg wt keadaan jd cmni Tak ada salah mana2lah sekarang jgn salahkan siapa2 ayuh kita bangkit dgn lebih tegas dan kuat dan teguh bina semula negara kita malaysia tercinta, bangkit bangkit bangkit, masa yg lalu kita buang segala perkara2 ego sombong, pentingkan diri sendiri,kita bina hidup baru bersatu..

Haha salahkan dap daripada 60 tahu Dulu... Sbb tu kalah di kelantan dan terengganu Perghhhh deep! BubarParlimen Sakit apa dia ni ? Sbb umno kayu .. Mau dok hentak dgn kayu kat kepala baru tau salah ke tak.. Gedegoi!! ckp tentang laut, teringat kisah lanun bugis. 🤭 biasa la, siapa nak mengaku? salah kan pihak lain adalah jalan termudah😬

Dumped by Umno and PAS, Bersatu now eyes Pakatan return | The Malaysian InsightLacking numbers to form next govt, party now faces political reckoning. Get rid of muhyiddin_my and all those who supported the motion to be out of PH Opportunists. They rocked the boat. They failed. They want to be back. If Langkah Sheraton successful, do you think they will come back to Pakatan?

umno yang nak masuk pintu belakang. sekarang buat cerita dongeng pula. hebat parti penyamun ni Bla la hang nk sedaq ni? Ptt la smp ke sudah x dpt tawan kelantan.. Masa kecik2 dlu makan taik kot.. patot nmpak bingai semacam je mamat ni. Sbb umno ada kt sheraton hotel haritu. Klu xde.. Xsalah lah Sbb cetuskan huruhara ikut pintu belakang..jijik

Sedangkan kota Melaka pun boleh tumbang bila dibedil meriam dari lautan... Memang UMNO pun yang bersalah Sebab U TURN LER BODOH.. DAP TAK SOKONG TUN.. Tak faham jugak kenapa kau boleh menang masa pilihanraya.. sebab dlm ph ramai bekas umno..rindu kot

Unity government under Dr M? Umno sec-gen says will be hypocritical after Pakatan collapse | Malay MailKUALA LUMPUR, Feb 25 — Umno has rejected the idea of a unity government under the leadership of Tun Dr Mahathir Mohamad, its secretary-general Tan Sri Annuar Musa asserted today. Annuar said the idea had been proposed to his party president Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, who is also Barisan...

Jawapan kpd 'kenapa anda di daratan perlu karam?' : Sebab banjir dah melanda, daratan pun boleh karam Sbb UMNO simpan virus la, org pilih PH dulu.... Tp bila undi PH pula... Ade bakteria baik, ada bakteria jahat.... Hmmm.... Karampunai 😂 😂😂😂 mamai Bangun woi!!!!!.... dah tengahari ni... dok mamai lagi

Masalah lambat faham ni la buat umno kelantan tak berjaya tawan negeri selama ni. sbb kau sorang saja yg duk dalam gua kot..

Hishammuddin denies leaving Umno, says will always remain loyal to party | Malay MailKUALA LUMPUR, Feb 26 — Sembrong MP Datuk Seri Hishammuddin Hussein today once again dismissed rumours that he was one of the MPs who would resign from the party. “I strongly deny any allegation that claims I am leaving the party. Do not believe the speculation out there. “My stand has always... wherever you want to go, don't run away.. the heli case probing still going on Yes we believe your 'Kesetiaan'.... You had a seperate pack w Assmin. Did you miss the Bus ? His failed mission to turn BN into government together with Azmin had angered some of UMNO members.

Patriot against snap elections, says Umno must not be allowed to rule again | Malay MailKUALA LUMPUR, Feb 26 — The National Patriots Association (Patriot) is against snap elections, citing its huge cost, saying it will send the country's economy into a tailspin and hasten recession. The retired security personnel group president's Brig Jen (Rtd) Datuk Mohamed Arshad Raji said... Umno's brand of politics must not exist in Malaysia. The party should be banned. That is for the rakyat to decide. Who are you to decide? Are you an NGO or a political party now? Mahathir can't even stop them!

Maaf, saya tak mampu tolong - Saksibeaufort “SAYA mendengar suara wanita meminta tolong, tetapi tidak berupaya untuk membantu,” kata Halimah Salleh.

Dr M selesai bincang pakej rangsangan, umum tak lama lagiBeliau selesai bermesyuarat dengan para pegawai atasan Kementerian Kewangan hari ini. FMTNews PakejRansanganEkonomi Covid19



Private doctor tells Noor Hisham and team to leave their 'ivory towers', says MoH failed frontliners

Not quite Beverly Hills, says woman quarantined at 5-star hotel

Compound fines under MCO will punish the poor more, say activists

Kuarantin di hotel 5 bintang ibarat 'penjara tanpa kad kunci', kata wanita

Anwar failkan semakan keputusan Mahkamah Persekutuan

PKP lanjut atau tamat diketahui 72 jam lagi

Report: Hoteliers say not told Putrajaya only paying RM150 per room night | Malay Mail

Write Comment

Thank you for your comment.
Please try again later.

Latest News

News

27 February 2020, Thursday News

Previous news

Tun M menghadap Agong

Next news

LIVE: Anwar to be sworn-in?