Kedai Makan, Pandemik, Covid-19

Kedai Makan, Pandemik

Restoran mahu beroperasi lebih masa tetapi pekerja kurang | The Malaysian Insight

Restoran mahu beroperasi lebih masa tetapi pekerja kurang

19/10/2021 6:07:00 AM

Restoran mahu beroperasi lebih masa tetapi pekerja kurang

Mereka harap dapat tampung kembali kerugian akibat penutupan ketika pandemik Covid-19 .

Salin URLJika tidak benar operasi 24 jam, mungkin kerajaan boleh benarkan kedai makan beroperasi sampai 2 pagi kerana sekarang ada perlawanan bola sepak yang boleh menarik pelanggan datang. – Gambar fail The Malaysian Insight, 19 Oktober, 2021.PEMILIK restoran mahu Putrajaya membenarkan mereka melanjutkan waktu operasi perniagaan memandangkan sekatan telah dilonggarkan dan kebenaran rentas negeri dan keluar negara dibenarkan.

Rosmah still in Singapore, misses court date but escapes arrest | The Malaysian Insight Expert says holiday for KL's win throws medical exam schedule into disarray Kit Siang asks if PM’s special envoy to Middle East banned from Saudi Arabia | Malay Mail

Mereka berkata sepatutnya mereka dibenarkan beroperasi selama 24 jam seperti sebelum pandemik Covid-19. Read more: TheMalaysianInsight »

Any decision to ground Hawk 108 fighter jets to be determined by Armed Forces, RMAF chiefs, says Hishammuddin

MELAKA: Any decision to ground the use of Hawk 108 air fighter jets following the aircraft crash in Penang will be determined by the Armed Forces and Royal Malaysian Air Force (RMAF) chiefs, says Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

Kerajaan tidak aniaya golongan antivaksin, kata Hishammuddin | The Malaysian InsightSebaliknya kerajaan mahu elak mudarat lebih besar, kata menteri kanan pertahanan. One thinks they can gain political mileage by discriminating a group of loyal voters. Sorry to say. U can't shame ppl like that. It is a choice. And the number is a minority but they deserve a voice. Well done Anwar for speaking up! Nak lawan dajjal ke? Ya, bercadang nak menyusahkan segolongan rakyat tidak bererti aniaya!

Kerajaan tidak boleh ugut rakyat tidak mahu divaksin, kata NUBE | The Malaysian InsightKenyataan Menteri Kesihatan Khairy Jamaluddin kerajaan 'akan menyusahkan' kumpulan antivaksin bersifat membuli rakyat.\n\u00a0 Doa rasulullah bagi pemimpin yang menzalimi rakyatnya.. 'Ya Allah, siapa saja yang memimpin (mengurus) urusan umatku ini, yang kemudian ia menyayangi mereka, maka sayangilah dia. Dan siapa saja yang menyusahkan mereka, maka susahkanlah dia'. (HR. Muslim No 1828) Bukan ugut, bila org tak kerjasama berkumpulan dah 20bulan masa utk tegas. Aje cakap pasal yg 5% mcm mana yg 95% tu? Dia ugut apanya.. pandir sangat.. kau tak nak vaksin sudah la, duduk diam2 kat rumah.. tak payah nak hasut orang sangat.. kalau kau tak bising, kerajaan pun tak peduli, ni hebat sangat cucuk vaksin jadi telefon la robot la, bongok tak habis..

KKM mahu jumpa kumpulan antivaksin | The Malaysian InsightKumpulan antivaksin perlu mendapat penerangan sebetulnya tentang vaksin Covid-19 , kata timbalan menteri kesihatan.

Lebih 32,000 kenderaan masuk Kelantan sejak Khamis, kata polis | The Malaysian InsightKetua Polis Kelantan juga tidak tolak kemungkinan jumlah kenderaan masuk meningkat menjelang cuti Maulidur Rasul pada Selasa.

Dua OKU penglihatan mahu catat nama ekspedisi berkayakDua orang kurang upaya (OKU) cacat penglihatan mahu mencatat nama dalam Buku Rekod Malaysia (MBOR) berkayak sejauh 20 kilometer menyusuri Sungai Perak pada 5 November ini.

Tubuh Biro Warga Emas - Utusan DigitalIni bagi mendepani situasi negara yang bakal menjadi ‘negara tua’ dalam masa kurang daripada 10 tahun ini ketika 15 peratus penduduk adalah mereka yang tergolong dalam lingkungan usia 60 tahun ke atas.