'Kabinet Malaysia? Timbalan pula sampai dua' - Maszlee - Utusan Digital

'Kabinet Malaysia? Timbalan pula sampai dua' - Maszlee

9/12/2021 7:45:00 AM

'Ini Parlimen Jerman yang baharu. 17 orang termasuk Canselor. Ada satu negara tu, timbalan sampai dua orang, siap ada duta khas, penasihat itu ini,' tulisnya.

'Kabinet Malaysia? Timbalan pula sampai dua' - Maszlee

Merujuk kepada Kabinet Canselor baharu Jerman, Olaf Scholz, Maszlee berkata, beliau suka melihat negara-negara maju menggabungkan portfolio pendidikan dan penyelidikan.Untuk itu beliau membandingkan Kabinet Malaysia yang terbahagi kepada tiga iaitu Kementerian Pendidikan; Kementerian Pengajian Tinggi dan Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi.

Is It Real? When Everyone Looked At The Photo They Worried

“Timbalan (Timbalan Menteri) pula sampai dua,” katanya.Terdahulu beliau yang juga bekas Menteri Pendidikan membalas ciapan seorang netizen yang membandingkan jumlah Kabinet Malaysia dan Jerman.

Read more: Utusan Malaysia »

Covid-19: Transition to endemic phase to be announced within two to three weeks, says Hisham

KUALA LUMPUR: The transition from the pandemic to endemic phase of Covid-19 in Malaysia might be announced within the next two to three weeks, says Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

German takde scheme of things, takde 9 istana bak kena support, takde MoU bodoh dengan opposition sebab sokongan lemah Dah menteri pn x reti buat keje, tepksalah pasang pembantu bagai....kalo semua keje mentrri buat, x sempat la dia nk berpolitik nnt....mcm x biasa. Betul, kan? Letak seorang menteri tak jalan. Letak banyak menteri pun tak jalan. Apa kes?

memang betul apa yang Dr.Ku maszlee cakapkan THORRRBAAAIIKKKK 👌👌👌👌👍👍👍👍😇😇😇😇🥰🥰🥰 Nak kayakan kroni dan parti... Lee...meroyanlah kau tak habis-habis.... mewujudkan peluang pekerjaan pada kroni2 depa.. yg kita kat bwh2 nie.. ermmm.. Alah maszlee mazsleee... zfzamir2 dulu bayar pakai duit kerajaan ke bayar pakai duit hang sendiri. Tak cukup TeoNieChing sorang hang tambah kontot jugak? Sembangggg

malaysia nak kena bela mereka2 yg ada kuasa, nanti kerajaan yg ditubuhkan itu takut tumbang, drp ancaman mereka2 yg tidak dilantik, negara kita bukan macam pemimpin luar dan rakyat luar, amalan rakyat kita ini taksub kpd pemimpin walau pun pemimpin itu makan rasuah berjuta2. Jangan hanya berani bercakap bila di luar pagar

Terima kasih bagi pandangan,tapi......

Gunung Merapi pula akan meletus? - Utusan DigitalSemoga yang baik-baik sahaja di Indonesia

Krjaan skrng mampu dn kaya,apa salahnya.. Malaysia terpampau byk penasihat yang lembab. Syokkan ..? yela.. Tugas penasihat bertindih pulak dengan potfolio menteri yang ada. Menteri yang ada tu buat apa. ? Mengangkang je ke..? Mungkin ini trial mewujudkan keluarga yang besar jumlah isteri dan anak anak yang ramai

urmm..jwapan tu trbaek dx selaras perlaksanaan

PRN SARAWAK: Manifesto PSB tawar jawatan ketua menteri, timbalan untuk setiap etnik - Utusan DigitalJAWATAN tersebut sama ada sebagai ketua menteri atau timbalan ketua menteri tanpa mengira latar belakang atau kedudukan politik bagi memastikan struktur kerajaan yang adil.

Dua sindiket syabu tumpas, dadah RM10.271 juta dirampas - Utusan DigitalSindiket menggunakan kaedah menyembunyikan lima bungkusan dadah dalam alat penyedut asap dapur bagi mengaburi mata pihak polis manakala satu sindiket lagi menggunakan bungkusan teh cina. Siasat semua anggota PDRMsia bahagian narkotik. Confirm ada yg terlibat

Babak romantik dua lelaki: Jakim lapor SKMM - Utusan DigitalBaru-baru ini, media sosial hangat memperkatakan mengenai penghasilan sebuah siri drama bertemakan kehidupan gay yang melibatkan pelakon tempatan. Drama dalam tv dia kecoh .padahal ramai orang semasa berlakun..yg menteri berlakun dalam video berpelukan dia sokong hidup Isley PASPusat abdulhadiawang

Tular potong barisan, dua pemandu disaman - Utusan Digital'Berdasarkan penelitian gambar tular itu, Bahagian Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (BSPT) Kuala Selangor mengenal pasti nombor pendaftaran dua kereta terlibat.'

Bas persiaran rempuh tiga kenderaan, dua pemandu cedera - Utusan DigitalBas persiaran rempuh tiga kenderaan, dua pemandu cedera