Ismail Sabri perlu diangkat menjadi Perdana Menteri - Utusan Digital

Ismail Sabri perlu diangkat menjadi Perdana Menteri

30/7/2021 7:35:00 AM

'Apa yang terbaik ketika ini adalah Perdana Menteri berundur secara terhormat dan memberi laluan kepada Timbalan Perdana Menteri.'

Ismail Sabri perlu diangkat menjadi Perdana Menteri

Apa yang berlaku dalam Parlimen semalam cukup mendukacitakan. Pembatalan Darurat yang dibuat sebelum perkenan Yang di-Pertuan Agong amat mencabar dan membelakangkan kuasa Seri Paduka.Tidak pernah berlaku dalam sejarah negara apabila Parlimen yang mulia dipermain dan dikelirukan sehingga mencemarkan institusi istana dan raja.

Petrol stations, eateries, convenience stores can open until midnight, says Hisham Negeri Sembilan juara Liga Perdana - Utusan Digital Genting, Tioman and Melaka shortlisted for proposed travel bubbles, says Nancy Shukri

Pengerusi Sekretariat NGO Pemuda UMNO, Muhammad Faiz Hashim berkata, kes Covid-19 dan kematian terus meningkat, ekonomi negara semakin teruk serta kehidupan rakyat semakin tertekan.Katanya, walaupun Darurat dilaksanakan masih belum nampak tanda kejayaan walaupun pelbagai usaha yang telah dan cuba dilakukan oleh kerajaan.

Jelasnya, kerajaan yang ada pada ketika ini perlu dikekalkan kerana belum sampai masanya untuk diadakan Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15). “Ia atas faktor wabak pandemik Covid-19 dan majoriti rakyat belum bersedia untuk keluar mengundi memandangkan apa yang paling utama pada rakyat ketika ini adalah kelangsungan hidup dan sara hidup mereka yang perlu diberikan keutamaan. headtopics.com

“Apa yang terbaik ketika ini adalah Perdana Menteri berundur secara terhormat dan memberi laluan kepada Timbalan Perdana Menteri. Read more: Utusan Online »

Petrol stations, eateries, convenience stores can open until midnight, says Hisham

KUALA LUMPUR: Petrol stations, eateries and convenience stores will soon be allowed to operate from 6am to 12am, said Senior Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

Ni lah kalau kepala dah kemaruk nak jadi PM....semua nak paksa...lepas tu....buat macam tak bersalah.... Woi....masalahnyer sekarang adalah YB (Yang B....k) duduk dalam dewan terjerit2 dan yang Yang Bagus duduk luar dewan buat kenyataan tu buat keje ke tolong rakyat... Baru setahun jagung jadi TPM dah nak jadi PM 😆😆😆😆😆😂😂😂😂

Cannot during emergency he need to proof first he has the majority support Xperlu.... Dia sbhgn drpd PNderhaka... Org lain, please.... Korg pun sama bersekongkol dengan Muhyiddin lagi nak ganti.. 😭😭😭 Tpm pun kira sekapal lah dgn pm, bubar kabinet Resign lah semuaaa Skrg ni kabinet kerajaan yg kena memikul tanggungjawab bersama kerana menyebabkan masalah negara dgn itu seluruh jemaha menteri dgn PM kena letak jawatan

Pilihan raya bulan 10 betul punya pelaburan …. hrp2 lekat GLC 🤣

Kerajaan masih dapat sokongan majoriti Ahli Parlimen - TPM | Harian MetroKuala Lumpur: Kerajaan masih mendapat sokongan melebihi 110 Ahli Parlimen, kata Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob. Buktikan la dalam parlimen..! Main petik je Still have no integrity at all. Just to keep holding precious position until their last breath i guess. Dont care about people & Malaysia!

Bagi yang derhaka jadi PM? Aiyo. What? TPM pun x boleh. Do online reelection..biar rakyat pilih semula Perlembagaan mana dia baca ni? Kah2. Terbaik bubar je parlimen. Percepatkan vaksinasi dan mari kita berpilihan raya. Selesaikan covid-19 dulu Apahal punya angkara pengkhianat

BN nafi keluar kenyataan - Utusan DigitalTerdahulu, tular satu kenyataan menggunakan logo BN yang didakwa memetik kenyataan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

Kediaman PM jadi tumpuan media | Harian MetroKuala Lumpur: Kediaman Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menjadi tumpuan petugas media susulan kenyataan yang dikeluarkan Istana Negara berhubung isu pembatalan Ordinan Darurat hari ini. Taki kena bantai la dengan jemaah menteri, mulut cirit sgt Resign lar buat malu jer. Tak bawa foodpanda ke hari ni?

Pemuda UMNO Johor desak PM, menteri-menteri letak jawatan - Utusan DigitalUMnasional politik SeriPaduka Parlimen Istana Negara dalam satu kenyataan memaklumkan Yang di-Pertuan Agong berdukacita dengan tindakan kerajaan yang membatalkan Ordinan Darurat walhal perkara itu belum mendapat perkenan Seri Paduka. Nak berhenti...sorry la...sayang oooo tiap2 bulan masyuk Rasa nya kerajaan tak pernah keluar pengumuman. Nanti dia re-phase, tarik balik, missed quote habis la issue.

'Tan Sri Muhyiddin berundurlah secara terhormat' - Najib Razak | Harian MetroKuala Lumpur: Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak meminta Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berundur secara terhormat sebagai sebagai mengambil tanggungjawab kepada masalah yang timbul. Sudahlah era kau memerintah pun sama bengap keras kepala tunggu je 🤭🤣🤣 Haha.. Dh jd ex tu. Diam sudah lah. Masa jd PM asyik ikut ckp bini. Bila dh jatuh.. Pandai pulak bercakap...

Govt still has support of more than 110 MPs, says Ismail Sabri | The Malaysian InsightDPM calls for calm, warns unstable political climate could jeopardise efforts to resolve health, economic crises.