Fikirkan soal bangsa Melayu - Utusan Digital

Fikirkan soal bangsa Melayu

20/10/2021 3:11:00 AM

Fikirkan soal bangsa Melayu

Fikirkan soal bangsa Melayu

Privacy OverviewThis website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.

Maszlee formally joins PKR ERL launches RM1 special fare for all stops this weekend GPS can win two-thirds majority in Sarawak polls - PBB VP

NecessaryAlways EnabledNecessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessaryNon-necessary Read more: Utusan Online »

Ex-beauty queen claims trial to cop rage

KOTA KINABALU: A former beauty queen who was captured on video shouting at a policeman during a roadblock in June has pleaded not guilty to outraging the cop’s modesty.

Pegi..JAHANAM ni ari2 ujan jln nk pegi keja dh mcm laut tgh banda pulak tu ape ko buat.. ooooooooooooooo Tu dia…. Nak pilihanraya baru nak cakap fikir Bangsa Melayu … Yang berpuluh tahun Melayu memerintah tak pernah fikir pun… Fikir untuk membuncitkan perut ada le…. Jgn guna Bangsa lah kalu Bangsa sendiri membangsatkan Bangsa…,

Labu..Labu..siapa yg buat MELAYU berpecah¿? Mana lagi..parti yg MENTAKBIR negara sekarang ni lah..bila mereka dah BERKUASA..mereka mula lupa DIRI..nanti bila mereka nak LEMAS..mula lah mereka teringat pd BANGSA..sedangkan isu ADIB pun mereka tak boleh selesai.. Ya tak ye la.. Tiap kali pilihan raya sentiment bangsa n agama sering d mainkan. Ubah lah cara berpolitik, isu bangsa n agama adalh tggungjawab setiap individu. Jgn gunakan isu tersebut sebagai modal utk menang. Hujung2 tiada kemajuan yg dpt d buat sbab masih dgn isu agama dan bangsa di mainkan

Suh rakyat fikir bangsa melayu.. kau mentedarah dyut rakyat utk anak bini..tak pikir pun rakyat.. melayu..melayu..melayu..last dgr rasuah paling besar kat msia semua dipegang oleh org melayu... dr atas smpai yg bawah.. malas nak pikir… Aku mual dengan sentimen bangsa. Bukan bangsa kau pun paling mulia bersih dari rasuah. KAH!!

Korang2 yg dilantik ni ada pikir dan komited ke bantu lepas dh menang? Malaysia ni ada satu etnik je ke? Fikirkan bangsa melayu

Timbalan Ketua Pengarah EPU meninggal dunia - Utusan DigitalPerdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob merakamkan ucapan takziah atas berita sedih itu menerusi Instagram Story beliau semalam.

Kalau Malaysia Hancur Otomatik melayu pon hancur. Pikir2kan lah g mampus Tak habis2 naratif bangsa! Malas ah fikir Dah start dah M ni 🤣 60 tahun tak kisah pasal melayu,time nk pru kena bawa isu ni.cukup2 lh jadikan melayu bodoh kt malaysia ni..

21,477 dos pengalak diberi setakat ini - Utusan Digital21,477 dos pengalak diberi setakat ini Mcm mana nak dapatkan?

Wanita berjiran dengan mayat selama 8 minggu - Utusan DigitalWanita berjiran dengan mayat selama 8 minggu

Lebih ramai pemimpin pembangkang dijangka sertai UMNO Sabah - Utusan DigitalSetiausaha Eksekutif UMNO Sabah, Datuk Awang Lakat berkata, kedudukan UMNO Sabah yang semakin kukuh memberi keyakinan kepada lebih ramai orang untuk menyertai parti tersebut.

‘Susahkan’ antivaksin, Khairy bidas Anwar - Utusan Digital'Saya minta maaf, saya kena tegas dalam isu ini. Panggilah saya dajal atau sebagainya.' Sy sokongan tindakan tegas kerajaan Aamiinnnn KJ just ignore this cheapo politics from the almost irrelevant PM tepi

Wiski Timah provokasi sentimen umat Islam - Utusan Digital'Tidak kurang provokatifnya juga tindakan melancarkan jenama arak ini secara rasmi pada 7 Oktober lalu, semasa umat Islam berada dalam suasana menyambut peristiwa kelahiran Nabi Muhammad S.A.W. Jabatankementerian mana yg MELULUSKAN nama ni yer..mohon pencerahan..ikut logiknya awal2 dah sepatutnya nk guna nama ni di TOLAK... Bukan nak backup, tapi 'Timah' tu merujuk pada bijih timah, bukan nama Fatimah. Dimana provokasi tu? Adakah ini isu sama seperti perkataan 'hotdog' kerana ade perkataan 'dog'...?