Zahid - Umno's efforts in MN a one-sided affair | New Straits Times

KUALA LUMPUR: Umno said it has tried to maintain the consensus in the Muafakat Nasional (MN) with PAS, including in the Melaka State Election but it remained a one-sided affair.

Umno, Muafakatnasional

6/12/2021 9:03:00 AM

NSTnation Ahmad Zahid said Pas leadership often expressed support for MN, but in the Melaka election, it rejected Umno 's overtures to unite under the MN umbrella. Umno MuafakatNasional Pas MelakaElection

KUALA LUMPUR: Umno said it has tried to maintain the consensus in the Muafakat Nasional (MN) with PAS , including in the Melaka State Election but it remained a one-sided affair.

Read more: New Straits Times »

KJ: Mega PPVs to reopen from Jan 15 to increase Covid-19 booster shot administration

PETALING JAYA: Four mega Covid-19 vaccination centres (PPVs) in the Klang Valley will begin to operate on Jan 15 to offer booster shots in a bid to increase the take-up rate for the third dose, says Health Minister Khairy Jamaluddin.

umnoonline & PASPusat do make strange bedfellows TrustNoOne

Umno nafi memungkiri piagam MN | Harian MetroSeremban Umno menafikan parti itu memungkiri piagam Muafakat Nasional (MN), tegas Timbalan Presidennya, Datuk Seri Mohamad Hasan. Ni yang mungkir tu kalau ada yang lupa

Pas tolak Muafakat Nasional kerana UMNO tak ikut Piagam - Utusan Digital'Siapa pihak yang degil itu? Kita akan lihat nanti, tapi satu contoh sudah berlaku di Melaka (PRN) apabila UMNO degil kita lawanlah'. Yg di Bersatu tu ada katak macam Azmin Zuraida. Jadi lojik ke PAS nk terima? Maknanya PAS yang ada kekhilafan boleh terima parti pengkhianat. Itu sahaja. Yg pas masuk pn tu buat apa harishamzah Piagam MN hanya PAS dengan UMNO, takda kena mengena dengan UMNO. Tubuh MN untuk lawan PH termasuk PPBM.

Tok Mat to PAS: Umno never violated Muafakat charterPETALING JAYA: Umno has never violated the Muafakat Nasional (Muafakat) charter and has reminded PAS that the pact was not formed with the intention for Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) to be part of it, says Datuk Seri Mohamad Hasan.

‘Tiada beza antara UMNO dan Pas’ - Utusan DigitalKedua-duanya termasuk Bersatu bersekongkol khianati mandat rakyat umno/pas adalah kerajaan pintu belakang/tebuk atap 2.0 pilihan ph yang turut sama gulingkan kerajaan pintu belakang/tebuk atap 1.0, tak payah nak cerita pasal orang lain bersekongkol khianati mandat rakyat lah, kau orang pun sama je bangang…..

‘Piagam MN persefahaman tidak mengikat’, Tok Mat berbunyi macam PH - Wan Saiful - Utusan Digital“Maksudnya UMNO sendiri mengubah keputusan yang dia buat pada Ogos sebelumnya. Ke mana hilangnya semangat Piagam MN yang membawa kepada keputusan untuk bekerjasama pada Ogos sebelum itu? Surat dah tandatangan, tetapi siapa yang ubah? Hang jaga parti hang saja lah... dok sibuk kat parti orang lain buat apa Betul ke surat tu? Macam tak lojik UMNO nk terima Bersatu. Langau dah berbunyi, tunjuk dia lebih tahu hal rumahtangga org lain.

MN sudah berkubur? - Utusan DigitalAda yang sedih, ada yang gembira Baik berpecah la drp saling tuduh menuduh siapa salah