Ulama, pemimpin mesti berjihad hapuskan rasuah, titah Sultan Nazrin | The Malaysian Insight

Ulama, pemimpin mesti berjihad hapuskan rasuah, titah Sultan Nazrin

Sultan Nazrin Muizzuddin Shah, Ulama

18/10/2021 6:14:00 PM

Ulama , pemimpin mesti berjihad hapuskan rasuah, titah Sultan Nazrin

Baginda bertitah agar hikmah dan kebijaksanaan kepimpinan Rasulullah SAW wajib dijadikan panduan dan pedoman.

Salin URLSultan Perak Sultan Nazrin Shah bertitah supaya ulama dan umara wajib berganding usaha, tenaga dan berjihad menghapuskan rasuah. – Gambar fail The Malaysian Insight, 18 Oktober, 2021.TIMBALAN Yang di-Pertuan Agong Sultan Nazrin Shah bertitah supaya para ulama dan umara wajib berganding usaha, tenaga dan berjihad menghapuskan rasuah.

Baginda bertitah rasuah adalah barah amat bahaya yang terbukti menjadi punca penderitaan warga dan kemiskinan rakyat, kejatuhan kerajaan dan pemerintahan, keruntuhan negara dan empayar serta punca keruntuhan tamadun dan budaya.

Read more: The Malaysian Insight »

King undergoing health checks, follow-up treatments at IJN, says Istana Negara

PETALING JAYA: The King has been undergoing health checks and follow-up treatment at the National Heart Institute's (IJN) Royal Ward since Saturday (Jan 22), says Istana Negara. Read more >>

Semoga almarhum Tok Guru Nik Aziz dan Ustaz Fadzil Nor dicucuri rahmat Allah swt kerana menjadi contoh ulamak yang kekal hingga akhir hanyat berjihad menentang rasuah. Semoga ulamak yang ada mencontohi kedua tokoh ini. Kita tolak ulamak berdalih berkompromi dgn puak perasuah. Ampun tuanku, Louder tuanku.. Patik semua dibelakang tuanku

●Di Malaysia, mereka yg bergelar ulama terutama puak² lobai PAS bersengkokol dgn penyamun² & pengkhianat² dalam KERAjaan Tebuk Atap PN 2.0 ●Berperanan mencipta dalil² baru untuk menegakkan benang basah KERAjaan ●Takdir!!! PASPusat Ularmak pun makan jgk tuanku The voice of change is only coming from the opposition, Sultan of Johore and Perak. The rest are always quiet. Bolehkah budaya rasuah dikikis dari politik Malaysia? The fiery pace was started of by TunM, hard reality. It is time to face it for a better Malaysia.

Daulat tuanku! Hope Tuanku read the Pandora Papers. Daulat Tuanku Aku setuju supaya pemberi dan penerima rasuah dihukum dikhalyak ramai dan identity mereka nie tak harus dilindungi sebalik didedahkan supaya semua tahu biar yang lain takut untuk melakukannya Daulat Tuanku! ? Payah nk ikut Tuanku

Ulama, umara wajib ganding usaha hapus rasuah - Sultan Nazrin - Utusan DigitalKesejahteraan sesuatu bangsa dan kemakmuran negara dipengaruhi sifat dan akal bicara seseorang pemimpin manakala ulama besar, umara berwibawa dan peniaga berjaya lahir dalam sebuah negara mempunyai pemimpin memiliki iman serta takwa.

Ada geng mengaku ulamak tu mohon terasa. Jangan masa suruh jihad hapus rasuah ni takmau mengaku ulamak pulak. Maaf patik berkata Tuanku. Patik cadangkan SPRM dan PDRM diletakkan di bawah kuasa Agong dan bukan KDN. Kita juga perlu melihat contoh Korea, perasuah dan pemberinya dihukum bunuh di khalayak. Maaf patik berkata Tuanku.

PenerangRakyat Majlis Raja-Raja, perlu tegas, jgn tunduk dengan UMNO. Setakat berucap mcm ni, indeks rasuah masih lagi meningkat. Dengar ni realDrMAZA Ulama dah jadi kerajae , dah kenyang Ni yg susah sangat nak buat 😂 Pakat kelabu mata. Memang tu pun yg dikejar ada selama ni Alhamdulillah..hanya satu sultan yg aku nampak selalu bersuara menegur sikap ulama2 n pemimpin.. tak sabar nk tgu tuanku naik tahta...daulat tuanku..

Alhamdulillah my beloved king.

Sultan Nazrin hadiri sambutan Maulidur Rasul negeri Perak - Utusan DigitalAnugerah Keluarga Mithali dianugerahkan kepada Presiden Mimbar Permuafakatan Ibu Bapa Malaysia (Mapim) Kebangsaan, Datuk Abd Rasid Nopiah.

Majlis Ulama bantah nama jalan Ataturk, sakiti hati umat Islam - Utusan DigitalAtaturk dinilai banyak melakukan hal yang bertentangan dengan ketentuan al-Quran dan sunnah.

Henti promosi arak secara terbuka - Dewan Ulama Pas - Utusan DigitalKerajaan juga perlu memastikan sebarang iklan dan promosi berkenaan minuman keras oleh mana-mana syarikat hendaklah dipantau mengikut garis panduan larangan mempromosi minuman keras dan alkohol seperti termaktub dalam Bahagian 3 Kod Kandungan mengenai… SETUJU👍🏻 Haram kan seseorang yang beragama Islam memasuki pub atau pun ke tempat minuman arak sama seperti pengharaman masuk dalam kasino bagi yang beragama Islam. Agama munafik Babi acah acah beragama. Simunafik Kelantan penjahanam penganut agama sendiri. Agama Kelantan Babi. Anyone kalau jumpa Kelantan Babi. Dengan jumpa ular atau binatang buas lain. Bunuh sampai Mati. Isle kelate munafik Babi ni dulu. Kelantan cibai munafik

PAS Dewan Ulama wants all promotions for Malaysian-made whisky ‘Timah’ to cease | Malay MailKUALA LUMPUR, Oct 18 — The Central PAS Dewan Ulama (DUPP) has expressed its concerns about the recent controversy over a local whisky brand called Timah.  Calling for a stop to all promotion and sale of the liquor to the public, Dewan Ulama information chief Mohd Nor Hamzah said this was to... what promotion? I know nothing about that whiskey until you guys make a big fuss about it. You guys should stop the free promotion. stupid never finish. Poodah.. Tell PAS to go fly kites ..... they're are so bothered about Whisky that they allow Corruption to prevail ..... Bunch of Religious Lunatics

PAS Ulama Council calls for Timah liquor factory to be closedIslamist party does so despite explanation over Captain Tristam Speedy. Ular Mak pas calls pas government to close down a liquor factory. 😅😂🤣