Kotabharu, 'Kelantan', 'Kpdnhep', 'Telur', 'Pkp', 'Perintah Kawalan Pergerakan', 'Telur Cukup'

Kotabharu, 'Kelantan'

Telur cukup sepanjang PKP

BEKALAN telur di Kelantan mencukupi sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

26/3/2020 12:31:00 PM

kotabharu Bekalan telur di Kelantan mencukupi sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP)

BEKALAN telur di Kelantan mencukupi sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Pengarah KPDNHEP Kelantan, Adnan Abd Rahman berkata, telur adalah antara barangan paling tinggi permintaannya berbanding barang asas lain dalam tempoh PKP.“Hari ini kami menjalankan tinjauan di dua kedai pemborong telur di Kota Bharu dan mendapati bekalan telur yang diperoleh dari luar Kelantan mencukupi untuk menampung permintaan sepanjang PKP.

Padah berzumba, 15 wanita dikompaun Third audio recording of Bersatu meeting surfaces, supposedly of Muhyiddin wanting to join forces with Umno Audio leak - 'Muhyiddin' moots enticing Umno defectors with minister, GLC posts

“Pada PKP peringkat awal baru-baru ini bekalannya terputus disebabkan pembelian panik serta pergerakan lori yang membawa telur masuk ke negeri ini terbatas.“Bagaimanapun hal itu dapat diselesaikan dan kami memberi jaminan bekalan telur mencukupi untuk orang ramai,” katanya dalam kenyataan media, hari ini.

Adnan berkata, pihaknya sentiasa memberi makluman pantas sekiranya menerima sebarang aduan daripada orang ramai terutama dari segi penjualan barang kawalan yang melampau dan aktiviti perniagaan yang menyalahi undang-undang.“Setakat ini tiada lagi aduan mengenai isu berkait namun pihak kami banyak menerima aduan berhubung penjualan penutup hidung dan mulut buatan sendiri (DIY) yang dijual pada harga mahal.

“Kami hanya mengambil tindakan terhadap penutup hidung dan mulut yang di bawah kawalan sahaja, jika ia buatan sendiri itu di luar bidang kuasa kami,” katanya.Artikel ini disiarkan pada : Khamis, 26 Mac 2020 @ 5:17 PM Read more: Harian Metro »

alhamdulillah telur cukup

Tak perlu perbaharui lesen pada tempoh PKPKualaLumpur Kerajaan memberikan pengecualian kepada semua pemegang lesen memandu daripada keperluan memperbaharui lesen memandu masing-masing melalui suatu undang-undang khusus sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) berkuatkuasa esok. Road tax? Ehh.. Mcm mnew dngan byaran roadtax? Huhuhu.. Blan depan roadtax mati.. Lesen memandu atau cukai jalan? Sebab cerita pasal insurans ni biasanya cukai jalan kenderaan.

Langgar sekatan PKP, polis lepas tembakan, lapor akhbar | The Malaysian InsightSiasatan polis mendapati kereta itu membawa lima pendatang asing tanpa izin warga Myanmar.

Polis, nelayan didenda ingkar PKPDUA lelaki termasuk anggota polis berpangkat koperal didenda RM1,000 atau tiga bulan penjara di Mahkamah Majistret Seri Manjung, hari ini selepas mengaku bersalah atas pertuduhan melanggar Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), Isnin lalu. Aih, pulis pun x ikut arahan juga Tegas lagi! Good2! Yg kaya2 dok jogging pagi2 tu bila nak pi tangkap? Tak kan contoh buat dekat yg golongan ni ja?

Penduduk rumah panjang Bukit Kiara harap Putrajaya bantu jika PKP lanjut | The Malaysian InsightKebanyakan mereka berpendapatan rendah dan bimbang tidak mempunyai cukup simpanan membeli barangan keperluan sepanjang PKP.

110 ditahan ingkar PKPkualalumpur POLIS menahan 110 individu atas pelbagai kesalahan melanggar Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sepanjang tujuh hari pelaksanaan, bermula 18 Mac lalu. Bagi je saman bagi yg keras kpale Bagus! Tarik je lesen smpai abis printah berkurung SYABAS PDRM 👍👍👍 samankn aje mn yg degil lg xikot arahan PKP tu!!! sokong 100%

Toyota Alphard langgar sekatan PKP kenderaan curiguamusang KENDERAAN pelbagai guna (MPV) Toyota Alphard yang digunakan membawa pendatang tanpa izin (Pati) yang tidak berhenti di sekatan jalan raya di Kampung Panggong Lalat, dekat Gua Musang semalam dipercayai dicuri.