Suami panik, anggota bomba jadi bidan - Utusan Digital

Suami panik, anggota bomba jadi bidan

25/7/2021 9:57:00 AM

“Apabila menghampiri balai bomba Kota Anggerik, wanita terbabit amat terdesak untuk melahirkan anak selepas air ketubannya pecah.'

Suami panik, anggota bomba jadi bidan

Tindakan nekad lelaki berkenaan menyebabkan isterinya kemudian melahirkan seorang bayi perempuan di balai bomba itu pada pukul 8.28 malam yang disambut oleh anggota bomba, Norsyuhadah Ahmad yang bertugas di sana.Situasi itu dikongsikan Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat (JBPM) Selangor, Norazam Khamis yang memberitahu, kejadian berlaku kira-kira pukul 7 malam apabila air ketuban wanita berusia 29 tahun itu pecah ketika dalam perjalanan ke hospital.

UK relaxes travel restrictions for fully vaccinated Malaysians Zizi Kirana, Yusuf Bahrin nikah esok? | Harian Metro Top Glove catat untung bersih RM7.87 bilion, meningkat hampir 350% - Utusan Digital

“Apabila menghampiri balai bomba Kota Anggerik, wanita terbabit amat terdesak untuk melahirkan anak selepas air ketubannya pecah.“Bimbang dengan keadaan itu, suaminya terus memasuki balai untuk mendapatkan bantuan daripada anggota. Alhamdulillah, wanita bersama bayinya berada dalam keadaan selamat dalam proses bersalin itu.” katanya kepada Utusan Malaysia, semalam.

Tambah beliau, selepas pegawai dan anggota balai berkenaan menerima kehadiran pasangan itu, mereka terus melakukan persiapan segera bagi membantu wanita berkenaan melahirkan anak. Kata Norazam lagi, susulan kejadian itu, pegawai di balai bomba itu menghubungi pihak Kementerian Kesihatan (KKM) memaklumkan kelahiran itu untuk tindakan selanjutnya. headtopics.com

Read more: Utusan Online »

First batch of tourists arrives in Langkawi under travel bubble

LANGKAWI: Malaysia Airlines flight MH1432, carrying the first batch of fully-vaccinated tourists from Kuala Lumpur, landed safely at Langkawi International Airport here at about 10.40am on Thursday (Sept 16).

Hanya ingin berjumpa anak bongsu, wanita ditendang bekas suami - Utusan DigitalHanya ingin berjumpa anak bongsu, wanita ditendang bekas suami Apa lagi buat report polis lah.

Isteri galas tanggungjawab suami sara keluarga - Utusan DigitalMencerita kisah sedih tersebut, Loida Ema, 41 berkata, suaminya, Jepri Mansul, 40, diberhentikan kerja oleh majikannya kerana syarikatnya tidak mampu membayar gajinya memandangkan tidak mendapat perkhidmatan daripada pelanggannya.

Suami isteri dan anak saudara bawah umur tak mengaku dera dua beradik - Utusan DigitalAKHBAR melaporkan seorang pengasuh, suami serta anak saudaranya ditahan polis kerana disyaki terbabit mendera dua beradik sejak awal bulan lalu termasuk dipukul, disepak dan dipijak.

Pertama Digital tingkat kepentingan dalam DAPAT Vista - Utusan DigitalPertama Digital tingkat kepentingan dalam DAPAT Vista

Rakyat beri penghormatan terakhir kepada Presiden Haiti maut dibunuh - Utusan DigitalRakyat beri penghormatan terakhir kepada Presiden Haiti maut dibunuh

Aktivis masyarakat lapor SPRM mohon siasat salah guna kuasa pegawai kanan jabatan kerajaan - Utusan DigitalKita nak tahu, bagaimana seorang pegawai kanan di sebuah jabatan kerajaan yang mempunyai kepentingan dalam hal berkaitan tanah, yang masih bertugas, boleh mengemukakan permohonan bagi dirinya dan proses (permohonan) itu pula berlaku dalam masa singkat. Betol perkara mcm nie selalu jd.....sbb ada kuasa smuenye blh laju jer lulus....atok dh meninggal tanah yg dimohon pun blum lulus lg...bile semak payah pulak... Kena projek lah .SPRMMalaysia kena masuk lah tangkap je.buat malu jelah Pahang dari golongan bangsawan kayangan ,ahli politik dan kakitangan kerajaan semua kuat projek..patutlah kena sumpah dengan rakyat negeri.. perkara ini saya sgt sokong. ramai org awam yg berurusan dgn pejabat tanah lambat nk dpt keputusan tpi bila pegawai kerajaan atau pegawai pjbt tanah sendiri berurusan yg mggunakan org dlm sgt pantas keputusan dpt. ini tidak adil...