Sprm News

Latest News On Sprm

Modul KIAR diperluas dalam kalangan pelajar TVET, kata SPRM | The Malaysian Insight

Modul KIAR diperluas dalam kalangan pelajar TVET, kata SPRM

1/7/2022 5:52:00 AM

Read more...

Institusi kewangan perlu main peranan banteras rasuah, kata SPRM | The Malaysian Insight

Institusi kewangan perlu main peranan banteras rasuah, kata SPRM

Udahlah tu penatlah
Macam mana nak banteras rasuah kalau pegawai2 sprm kuat rasuah

30/6/2022 12:26:00 PM

Read more...

YDP pertubuhan kebajikan direman 5 hari bantu siasatan SPRM | The Malaysian Insight

YDP pertubuhan kebajikan direman 5 hari bantu siasatan SPRM

30/6/2022 11:40:00 AM

Read more...

Mas Ermieyati nafi keluar Umno untuk elak disiasat SPRM | The Malaysian Insight

Mas Ermieyati nafi keluar Umno untuk elak disiasat SPRM

'Antum bicara Muhammad Qasim sesat !?' Dengar penjelasan ulama ini tentang mimpi bertemu Allah SWT MimpiMuhammadQasim

30/6/2022 7:50:00 AM

Read more...

3 ahli Parlimen Umno keluar parti mahu selamatkan diri disiasat SPRM, kata Zahid | The Malaysian Insight

3 ahli Parlimen Umno keluar parti mahu selamatkan diri disiasat SPRM, kata Zahid

If you ask me, those that were in that photo having dinner with tun m at the time, including hamzah, tok pa, shahidan kassim, i mean all these ppl had cases against them. so they supported muhyiddin and won la. that's muhyiddin's style.

28/6/2022 11:34:00 AM

Read more...

Pemuda UMNO-SPRM jalin kerjasama, budayakan politik berintergiriti dan bebas rasuah

Bagi memastikan pembudayaan politik berintegriti dan bebas rasuah dapat diterapkan dari awal.

Apa brg lawat2 ni..buat demo teruslh buang penyamun dan perasuah dlm umno 🤣
Musang berbulu ayam.

28/6/2022 11:06:00 AM

Read more...

Adakah Tajuddin takut siasatan SPRM, tanya Puad | The Malaysian Insight

Adakah Tajuddin takut siasatan SPRM, tanya Puad

Laaa uraikan lah apa tu fakta dan apa pulak auta.

28/6/2022 8:01:00 AM

Read more...

SPRM tahan 6 individu termasuk penguat kuasa | The Malaysian Insight

SPRM tahan 6 individu termasuk penguat kuasa

24/6/2022 10:33:00 AM

Read more...

Peguam pertikai tindakan SPRM ekstrak mesej peribadi Syed Saddiq

Mesej itu diekstrak daripada rakaman perbualan dalam telefon bimbit milik Penolong Bendahari Armada, Rafiq Hakim Razali selepas dianalisis oleh Bahagian Forensik Teknologi, SPRM.

pada saya, apa saja cara bagi membuktikan atau menguatkan hujah dalam menanggani kes mahkamah adalah hak mutlak SPRM atau mana-mana agensi sekali pun. Kita tidak mahu tertuduh menganggap mereka hebat dan peguam mereka berasa hebat.

22/6/2022 1:33:00 PM

Read more...

SPRM siasat Syed Saddiq sebagai tekanan supaya sokong pemerintah - ibu

Ibu Ahli Parlimen Muar itu, Shariffah Mahani Syed Abdul Aziz, 62, turut menganggap anaknya sebagai mangsa politik meskipun tidak menyatakan siapa Perdana Menteri ketika itu.

Yeyeje malaun ni
Nak nyatakan camana kalau semua dah tau pm time tu adalah Muhyiddin yassin, antara nama yg dikatakan dapat duit dari uksb. SPRMMalaysia

21/6/2022 12:28:00 PM

Read more...

SPRM perlu perjelas kelewatan siasat nama disebut dalam kes Zahid, kata C4 | The Malaysian Insight

NGO itu berkata agensi itu perlu perjelas kesilapan berkenaan.

21/6/2022 7:45:00 AM

Read more...

SPRM gagal siasat

Lebih mengejutkan nama-nama tersebut didedahkan ketika soal balas peguam Ahmad Zahid sedangkan buku lejar itu merupakan barang kes berkenaan.

20/6/2022 2:02:00 AM

Read more...

Keluarga Dnars buat laporan SPRM

Keluarga Dnars buat laporan SPRM

19/6/2022 2:32:00 PM

Read more...

Kenapa baru sekarang SPRM nak siasat penerima dana syarikat kes Zahid, soal Haniff | The Malaysian Insight

Sedangkan mereka sudah mempunyai bukti sejak 2018 lagi.

19/6/2022 1:56:00 PM

Read more...

SPRM siasat nama didedahkan saksi kes Zahid Hamidi

Ketika ditanya Ahmad Zaidi, siapakah 'TSM' yang tercatat di dalam lejar tersebut, saksi itu menjawab, 'Tan Sri Muhyiddin'.

19/6/2022 2:51:00 AM

Read more...

SPRM mula siasat individu yang disebut terima rasuah dalam kes Ahmad Zahid | The Malaysian Insight

SPRM mula siasat individu yang disebut terima rasuah dalam kes Ahmad Zahid

Kutip dan reman dulu la..nama2 yg disebut tu..baru adil kpd rakyt

18/6/2022 6:09:00 PM

Read more...

Pengarah urusan GLC antara 4 invidividu ditahan SPRM | The Malaysian Insight

Pengarah urusan GLC antara 4 invidividu ditahan SPRM

17/6/2022 11:49:00 AM

Read more...

4 individu ditahan SPRM buat tuntutan palsu RM300 juta

Tiga lagi individu ditahan SPRM adalah pengurus projek, pengarah urusan dan arkitek daripada syarikat kontraktor dan juruperunding.

Org biasa pun korup so tak heran laa bila pemimpin korup pun masih ada org puja2

17/6/2022 12:00:00 PM

Read more...

Pejuang lapor SPRM isu pengambilan tanah Kampung Sungai Baru | The Malaysian Insight

Pejuang lapor SPRM isu pengambilan tanah Kampung Sungai Baru

16/6/2022 3:23:00 PM

Read more...

Pejuang tuntut SPRM siasat isu tanah Kampung Sungai Baru

Bila la nak selesai

Wow! Bapak pejuang 22 tahun PM pun tidak boleh selesai.skarang macam si taik mau siasat.

16/6/2022 3:02:00 PM

Read more...