'Mazlan', 'Pergaduhan', 'Ppr', 'Jalan Ipoh'

'Mazlan', 'Pergaduhan'

Selisih faham keluarga jadi pergaduhan besar

POLIS menahan 20 individu yang terbabit dalam pergaduhan di sebuah blok Program Perumahan Rakyat (PPR) di Jalan Ipoh, Kuala Lumpur, semalam.

23/5/2020 9:43:00 AM

KualaLumpur Polis menahan 20 individu yang terbabit dalam pergaduhan di sebuah blok Program Perumahan Rakyat (PPR) di Jalan Ipoh, Kuala Lumpur, semalam.

POLIS menahan 20 individu yang terbabit dalam pergaduhan di sebuah blok Program Perumahan Rakyat (PPR) di Jalan Ipoh, Kuala Lumpur, semalam.

"Siasatan awal mendapati punca kejadian disebabkan perselisihan faham apabila sekumpulan lelaki India iaitu kira-kira 10 individu bergaduh sesama ahli keluarga."Pertengkaran tercetus apabila sekumpulan lelaki tidak berpuas hati dengan tindakan beberapa individu yang cuba meleraikan pergaduhan dan dianggap mencampuri urusan keluarga mereka," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Drunk Kuantan motorist drives against traffic flow, causing fatal collision | New Straits Times 48 down with food poisoning after consuming dessert purchased online | New Straits Times PKR, parti pelik dalam politik aneh Malaysia

Mazlan berkata, pergaduhan itu kemudian menyebabkan berlaku tolak menolak dan pergaduhan antara mereka."Susulan itu, kami menahan 20 lelaki antara berusia 17 hingga 33 tahun. Seorang daripada suspek dilaporkan mengalami kecederaan pada jari telunjuk tangan kanan, manakala, suspek lain tidak mengalami sebarang kecederaan.

"Dalam kejadian ini, empat kenderaan yang diletakkan di kawasan parkir PPR rosak akibat dilanggar kenderaan suspek."Setakat ini, kami belum menerima laporan pemilik kenderaan yang dilanggar kenderaan suspek," katanya.Beliau berkata, semua suspek direman empat hari bermula hari ini hingga 26 Mei nanti untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 148 Kanun Keseksaan.

"Kami sedang giat mengesan suspek lain yang terbabit dalam kejadian itu. Orang ramai diingatkan supaya tidak mengambil tindakan sendiri dan mematuhi undang-undang sedia ada."Orang ramai juga dinasihatkan supaya bersama-sama menjaga keharmonian masyarakat berbilang kaum supaya kita semua dapat hidup dalam keadaan aman sejahtera terutama ketika Aidilfitri hampir menjelang selain ancaman Covid-19," katanya.

Katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu diminta menghubungi Hotline Polis Kuala Lumpur di talian 03 21159999 atau mana-mana balai polis berhampiran.Berita berkaitan:Artikel ini disiarkan pada : Sabtu, 23 Mei 2020 @ 2:37 PM Read more: Harian Metro »

Gaduh dgn keluarga kecuh sampai budak melayu nak dtg tolong pun kena tibai sekali, Jadi mendapat LA kau..🤭 Letih korg ni...bawa tido lokap je Polis dah letih tau x...hisss kome kome ni la Idiot!!! Yaenda manatte vanguringe madekuuthingala

'Tunggu tindakan daripada polis'INDIVIDU yang berjaya melepasi sekatan jalan raya (SJR) rentas negeri ke kampung halaman dengan menggunakan pelbagai helah diingatkan bahawa pihak polis mempunyai pendekatan tertentu untuk mengambil tindakan terhadap mereka.

Polis tahan pemandu mabuk rempuh penjaja, orang awam di Bukit Sentosa5 orang awam disahkan mengalami kecederaan akibat kejadian tersebut, selain 2 kereta, 2 motosikal serta 2 khemah rosak. FMTNews PemanduMabuk bila dituduh tak mengaku salah pula.....mcm2 lah 🖕😂🖕 Bukan mabuk..itu alasan saja,minum sikit mana mabuk2 Hukum sebat dan penjara 10 tahun, buat pengajaran kpd samseng cina tu. Dia ingat dia tu siapa?

Posmen jaja kisah sedih ditahan polisprai MEMALSUKAN identiti di laman sosial Facebook dengan memuat naik kisah kesempitan hidup bagi meraih simpati netizen membawa padah kepada posmen apabila ditahan bersama dua individu yang bersubahat dengannya. AbudiAlsagoff kisah posmen tu bro

Polis ronda kuburSELAIN mengesan individu rentas negeri, Polis Daerah Segamat, Johor turut membuat rondaan pematuhan larangan menziarahi kubur ketika Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB).

PKPB: Polis pantau pusat beli-belahPUSAT beli-belah dan kedai makan akan dipantau bagi memastikan orang ramai mematuhi arahan Prosedur Operasi Selamat (SOP) bagi memastikan keadaan selamat dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB).

Polis Sabah tubuh pasukan khas pantau sambutan Aidilfitri | The Malaysian InsightIa bagi memastikan tiada sesiapa melanggar prosedur standard operasi PKPB yang ditetapkan.