Telukintan, 'Lesen', 'Kpkt', 'Zuraida Kamarudin', 'Arak', 'Beku'

Telukintan, 'Lesen'

Sedia beku pengeluaran lesen jual arak

KEMENTERIAN Perumahan dan Kerajaan Tempatan bersedia membekukan pengeluaran lesen penjualan minuman keras, susulan peningkatan jumlah kemalangan membabitkan pemandu mabuk.

2/6/2020 6:09:00 AM

Telukintan Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan bersedia membekukan pengeluaran lesen penjualan minuman keras, susulan peningkatan jumlah kemalangan membabitkan pemandu mabuk.

KEMENTERIAN Perumahan dan Kerajaan Tempatan bersedia membekukan pengeluaran lesen penjualan minuman keras, susulan peningkatan jumlah kemalangan membabitkan pemandu mabuk.

"Kita perlu fokus kepada memperkasakan undang-undang dan hukuman mesti juga dinilai semula."Kita ada Akta Pengangkutan yang berada di bawah Kementerian Pengangkutan dan perkara ini (pembekuan lesen) juga berkaitan MITI (Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri)," katanya kepada media ketika melawat Gerai Rakyat di Langkap, Teluk Intan, hari ini.

Yuran Asrama, aktiviti universiti awam dikurangkan 15 peratus Hukuman lebih tegas kepada pemandu mabuk, pengaruh dadah Pengurusan pelarian perlu bijak: MAPIM

Hadir sama, Pengerusi Jawatankuasa Perumahan, Kerajaan Tempatan dan Pelancongan Perak Datuk Nolee Ashilin Mohd Radzi dan Pengerusi Jawatankuasa Pertanian, Perikanan, Perladangan dan Sekuriti Makanan negeri Datuk Abdul Yunus Jamahri.Zuraida berkata, kementeriannya juga perlu mengkaji statistik kemalangan jalan raya yang membabitkan pemandu mabuk sebelum menghentikan pemberian lesen.

"Kerajaan perlu mengambil kira semua faktor sebelum membuat keputusan. Apa yang penting sekarang adalah hukuman ke atas pesalah dulu, dan di masa akan datang, kita tengok isu ini (hentikan lesen)," katanya.Kebelakangan ini, kes kemalangan jalan raya membabitkan pemandu mabuk meningkat termasuk membabitkan kematian mangsa.

Dalam pada itu, mengenai Gerai Rakyat Langkap, kementerian itu memperuntukkan RM3 juta untuk menaik taraf gerai yang dijangka mengambil masa enam bulan.Naik taraf itu akan menjadikan 40 gerai tersedia, berbanding 15 ketika ini. Read more: Harian Metro »

takyah bersedia,terus beku je..punca masalah tu... Bersedia bersedia, we need a total reform in this matter. Sekarang ni dah kerajaan bersama sama PN tapi mungkir janji pula lebai ni titm_official abdulhadiawang PASPusat DPPMalaysia ybz99 MuhyiddinYassin lebih baik arak tak de kat Malaysia ni sebab ia di haramkan semua Agama... Lebih lagi Agama Islam tapi cukai arak banyak tu

Aduuuuu! baru nk bersedia .. Sampai bila nak beku? X da clear statement di situ. Bila isu reda boleh benarkan balik ke? Kenapa x hentikan terus lesen jual arak? Kata nk lindungi agama, bangsa melayu. Parti Melayu & Parti Islam dh jd kerajaan skg. Tak payah pusing-pusing la ckp. Nak jaga hati MCA kan...?

Beku buat apa haramkan sj penjualan terus Rumah Pr1ma tu turun tgok.rmai pembeli dah dianiaya.sudahla kena byar loan rumah plk xsiap2 bertahun2 Klu leh haramkan je terus...... Less talk more action 😉 Jgn ckp je.....do it!!!!! Taktik bodohkan melayu islam... Beku untuk redakkan isu lepas tu dah reda buka lagi duit cukai berbillion tambah nak cover-19 ni

bila nak buat hudud? bumilangit Asik ulang jerrrr..tapi tak buat apa pun Bekukan atau kilang arak bakal terbakar... hahahaha Serta merta bukannya bersedia. Berani kewww yg pnas bntot ni teguk arak ke bodoe? Ikut cara Kerajaan Negeri Kelantan dan Kerajaan Negeri Terengganu yg kawal dan sekat penjualan arak secara terbuka

'sedia beku ?' hahahaha... Yes please. At the same time... see if new peraturan boleh dikeluarkan. Guna la kuasa menteri tuh. Takyah tunggu tunggu lagi. Idiots, dont blame vehicles, cigarettes or alcohol they dont force u to drive, smoke or drink, think!!🤔 Yes !! pedooh je..cukai Arak Yang bagi untung idaaaron76 Syukur alhamdulillah klu satu langkah yg terbaek.. Semoga negeri2 lain mengikuti jejak langkah kerajaan negeri perak... ALLAHUAKHBAR

Sedia belom tentu confirm idaaaron76 Jagan setakat bagi penerangan buktikan kerajaan Malayasia government yg tegas. Alhamdulillah Syukron dan TAHNIAH Sembang kencang mribut taufan jer tp kosong belaka. Eh... kalau ko btul nk buat, lg awl dulu ko buat. Saya harap sel sel otak mak lampir juga dibekukan serta merta.

Kalau boleh bekukan menteri ni sekali. Naratif “sedia”, “akan” bosan laa! Kita mengharapkan “sudah”

2.7 juta sukarelawan sedia berkhidmat jika PKPB lanjutSERAMAI 2.7 juta sukarelawan belia sedia membantu barisan hadapan jika Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) dilanjutkan selepas 9 Jun depan. Doalah sampai virus ni hilang dimuka bumi. Macam nak suruh virus kekal nak sambung PKPB. Insyaallah malaysia pasti menang. 👍🏻 Alhamdulillah terima kasih barisan hadapan dan para petugas👏🏻👏🏻

Sedia terima atlet dengan peraturan ketatkualalumpur Dua pusat latihan yang akan mula beroperasi esok iaitu Akademi badminton Malaysia (ABM) dan Pusat Latihan Perahu Layar di Langkawi sudah bersedia sepenuhnya untuk menerima atlet.

Annuar cadang beku keluar lesen baharu jual arak | The Malaysian InsightMenteri Wilayah Persekutuan berkata lesen premis bagi kedai menjual alkohol juga perlu diperketatkan susulan berlakunya kemalangan jalan raya melibatkan pemandu mabuk. beku lesen tak mungkin selesaikan isu dan gejala yang sedang dihadapi... Antara pencegahan terbaik harap PartiAmanah PASPusat sokong F U, stop cigarettes first, it harms people next to you. That's even worst

Tonjol kecantikan alamiBERSANTAI dengan yang tersayang atau teman rapat sememangnya menyeronokkan dan merapatkan lagi silaturahim sedia terjalin.

Masalah air di Kedah antara keutamaan kerajaan, kata menteri | The Malaysian InsightKerajaan akan menaik taraf infrastruktur air sedia ada di Langkawi yang kini berhadapan gangguan bekalan air. Air Kelantan tmpt menteri mewa apa mcm,,,dah ok kot Masalah air kat tempat sendiri yg berpuluh tahun tu..? Mewa sungguh titm_official ni.. Tapi kenapa kenyataan balak yang keluar dulu?

Operasi mesin ATM seperti biasa mulai esokWAKTU operasi mesin pengeluaran wang automatik (ATM) yang dihadkan sebelum ini dibenarkan beroperasi seperti biasa mulai esok.