Jitra, News, Malaysia, Kedah, Berita, Zuraida, Jitra, Perladangan, Pertanian, Kerja Ladang

Jitra, News

Rakyat tempatan tak mahu kerja ladang sebab berat, susah | Harian Metro

#Jitra Keputusan kerajaan membawa 32,000 warga asing bekerja di sektor perladangan dibuat selepas mendapati rakyat tempatan tidak mampu mengisi kekosongan sektor itu, walaupun ditawar gaji lumayan

16/10/2021 1:35:00 PM

Jitra Keputusan kerajaan membawa 32,000 warga asing bekerja di sektor perladangan dibuat selepas mendapati rakyat tempatan tidak mampu mengisi kekosongan sektor itu, walaupun ditawar gaji lumayan

Jitra : Keputusan kerajaan membawa 32,000 warga asing bekerja di sektor perladangan dibuat selepas mendapati rakyat tempatan tidak mampu mengisi kekosongan sektor itu, walaupun ditawar gaji lumayan.

Read more: Harian Metro »

1MDB trial: Najib, Jho Low had 'very close' relationship, court told

KUALA LUMPUR: The High Court was told that former prime minister Datuk Seri Najib Razak had never dissociated himself from fugitive businessman Low Taek Jho, or better known as Jho Low, and the two had a 'very, very close' relationship.

Berapa lumayan gaji yang ko offer....ada KWSP ngn SOCSO x ...lumayan pada aku,5k ke atas.. tapi kalau menteri sembang Kari kata lumayan,meh aku nak tunjuk cara kerja kebun sawit ..berbaloi x ngn gaji yg ko kata lumayan tu .. ni betul² HAWAU HIJAU gaji 2k, keje mcm nk tanggal tulang.. jauh d pedalaman, x jumpa pekan, x jumpe org.. baik jaga sawit org 1tan RM70-100.. seminggu maksima 8tan.. ade mase rehat, santai2..

bagi gaji dekat budak ii yang amek sijil drone tu senang sikit buat kerja Bagus benar strategy depa. Mula2 depa war2kan kerja ladang gaji lumayan tapi tiada orang tempatan berminat. Tak lama kemudian war2kan pulak depa terpaksa menggaji orang2 luar kerana tiada orang2 tempatan berminat kerja ladang walau dgn gaji LUMAYAN

cipta mesin yg memudah kn petik sawit utk kurang buruh kasar Bertambah lagi pendatang dan jenayah di Malaysia 😭 Ahli politik ni kalau tak membohong tak sah Cuba kau pegi ambil buah sawit tu..bukan ladang rata ye ladang berbukit pastu kau pikir sesuai tak 2ribu tu Propa je kehidupan uolls ni, boleh tak kita doa supaya negara ini punya pemerintah yang beragama, bijak, jujur, dan amanah. Jika mereka berbuat jahat dalam menjalankan amanah, berikan mereka keinsafan, jika tetap begitu KAU tegur mereka dengan kasih sayang MU...

Celah ketiak kau lumayan. Aku nk kerja ladang. Area Klang, gaji lumayan aku nk

Appeals court dismisses applications by 32 individuals to challenge compounds issued by MACCPUTRAJAYA (Bernama): The Court of Appeal on Friday (Oct 15) dismissed the appeals by 32 individuals including former Felda chairman Tan Sri Shahrir Abdul Samad and Pontian MP Datuk Seri Ahmad Maslan to challenge the compound notices issued by the Malaysia n Anti-Corruption Commission (MACC) over charges of receiving funds linked to the 1 Malaysia Development Berhad (1MDB).

Mana ada gaji lumayan Tipulah oii

Mintah mahu dakap Piala Malaysia | Harian Metrobolatime terengganu Perasaan ingin mendakap trofi Piala Malaysia semakin membara buat penyerang Terengganu FC II Jordan Mintah selepas dia mula memahami sejarah sebenar kejohanan berprestij itu.

Tak salah tetapi biar berpada | Harian MetroKuala Lumpur: Membuat persiapan awal menghadapi kematian adalah sesuatu yang digalakkan dalam agama Islam, namun amalan itu haruslah berpada-pada dan bukannya dilakukan sehingga membawa kepada pembaziran.

Angkara tuan lembu buat tak peduli | Harian MetroKota Bharu: Kaki terseliuh dan hampir ditanduk antara insiden yang dialami sekumpulan anggota penguat kuasa Majlis Daerah Ketereh Perbandaran Islam (MPKPi) dalam operasi menangkap dua lembu yang berkeliaran.

'Wang tak boleh beli kejayaan' - Klopp | Harian Metrolondon bolatime Pengurus Liverpool, Jurgen Klopp mengingatkan Newcastle bahawa wang tidak boleh membeli kejayaan apabila Magpies menyertai kelab elit Eropah selepas diambil alih oleh konsortium Arab Saudi. Betul lah tuhhh. Tgk jerrr Chelsea lepas Abramovich beli dan jugakk Mancity lepas Sheikh Mansour buat investment. man city ok jer

Tak perlu pemain naturalisasi di Piala AFF | Harian MetroKuala Lumpur: Barisan kejurulatihan skuad Harimau Malaya digesa merehatkan tonggak naturalisasi negara pada saingan Piala AFF yang akan berlangsung pada Disember ini. Coach pun elok rehat sekali Cun. Biar kalah bermaruah. Puas hati. Dari kalah beserta player naturalisasi. cakap je tonggak tunggoL negara . juruLetih rehat terus