Rakyat perlu sedia hadapi kenaikan harga barang 30-200% tahun depan - Utusan Digital

Rakyat perlu sedia hadapi kenaikan harga barang 30-200% tahun depan

27/11/2021 2:01:00 AM

Peranan semua pihak perlu untuk elak jangkaan kenaikan harga berlaku.

Rakyat perlu sedia hadapi kenaikan harga barang 30-200% tahun depan

Privacy OverviewThis website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.

NecessaryAlways EnabledNecessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessaryNon-necessary

Read more: Utusan Malaysia »

Khazanah striving for ‘Advancing Malaysia’

KUALA LUMPUR (Jan 22): Khazanah Nasional Bhd is no longer the country’s largest sovereign wealth fund. But as Malaysia’s strategic investment arm, it is expected to do more to help the nation rebound stronger and close gaps worsened by Covid-19 while delivering decent dividends to the government.In his first interview as Khazanah's managing director, Datuk Amirul Feisal Wan Zahir said the mandate never really changed, though the focus may differ during different phases of development.On top of the recently announced Dana Impak — Read more >>

Mampus pakat2 nganga la tahun depan Gaji takat tuuuu jer macam mana nak menghadapi gelombang kenaikan harga barang. Berbagai tahap golongan yang terkesan sekarang ni. Tahniah UMNO.... Nak bersedia mcm mana kalau asasnya pendapatan kecil. Tiada kenaikan dan kalau ada dgn kadar amat rendah berbanding dgn kadar inflasi. Tolonglah jgn cakap perkara yg menyakitkan hati kalau tak mampu membantu mengawal harga barang atau memberi bantuan kewangan. Kasihan marhaen.

Kenyataan paling tidak bertanggungjawab. Kementerian2 yang bangunan gah2 di Putrajaya buat apa? Bergaya, kereta mewah2, kerja pulak ala kadar, kerja pun tak smpi 8 jam sehari byk ngeteh, main golf!!! Jangan letakkan beban kelemahan kementerian pada rakyat jelata pulak! Terima kasih org Melaka! Tahniah! BN menang rakyat senang!

Sudheepritch makan rumput saja Gaji naik tak? Dah lama rakyat bersedia untuk kenaikan gaji minimum Asyik sibuk berpolitik / lompat sana sini / sibuk nak tukar kerajaan sampai ekonomi negara pun menyusut. FeeyQar Bestnya Barang Naik (BN) harga… Apa lagi, enjoy la…

SOP PRN Sarawak dimuktamad menjelang 30 November - Utusan DigitalSOP PRN Sarawak dimuktamad menjelang 30 November

Tangguh PRU15, tumpu keperluan rakyat - Utusan DigitalKERAJAAN perlu meletakkan kepentingan rakyat sebagai kunci utama dan mengambil kira pelbagai perkara lain sebelum mahu mengadakan PRU15.

Peruntukan sama rata wakil rakyat boleh sekat lompat parti - Utusan Digital'Mereka kata kalau berada dalam pembangkang tiada peruntukan, tidak boleh bantu rakyat dan tidak boleh bangunkan kawasan. Jadi mereka lompat ke parti kerajaan dan dapat peruntukan.' Yang melompat tu bkn sbb peruntukan pun tak percaya kau tanya dr Xavier.. Kalau Babi tetap Babi mereka Akan lompat macam babi Aku sokong cadangan YB drp DAP ini,... kerana memberi peruntukan wakil rakyat dgn amaun yg sama adalah lebih adil dan mencerminkan amalan politik matang.

30 Nov muktamad SOP PRN Sarawak, kata Khairy | The Malaysian InsightAda beberapa perkara perlu diperhalusi, kata menteri kesihatan.

SOP PRN Sarawak dimuktamadkan 30 November ini | Harian MetroSeremban: Garis panduan atau prosedur operasi standard (SOP) berkaitan pencegahan Covid-19 bagi Pilihan Raya Negeri Ke-12 (PRN-12) Sarawak akan dimuktamadkan menjelang 30 November ini.

Nov 30 to hear Nagaenthran’s appeal against death sentence | The Malaysian InsightFamily hopeful Singapore’s Court of Appeal will overturn ruling.