Kotabharu, Kelantan, Kota Bharu, Kluster, Peniaga Durian, Enam Kluster, Koronavirus, Covid-19, Rentas Negeri

Kotabharu, Kelantan

Peniaga durian rentas negeri cetus kluster baharu | Harian Metro

#kotabharu Sekumpulan peniaga durian yang merentas negeri dari Kelantan ke Selangor dan Johor untuk mendapatkan dan menghantar bekalan 'raja buah' itu mencetuskan kluster baharu di negeri ini.

24/7/2021 4:19:00 AM

kotabharu Sekumpulan peniaga durian yang me rentas negeri dari Kelantan ke Selangor dan Johor untuk mendapatkan dan menghantar bekalan 'raja buah' itu mencetuskan kluster baharu di negeri ini.

Kota Bharu : Sekumpulan peniaga durian yang me rentas negeri dari Kelantan ke Selangor dan Johor untuk mendapatkan dan menghantar bekalan ‘raja buah’ itu mencetuskan kluster baharu di negeri ini.

Read more: Harian Metro »

Unimap becomes first public university to conduct research on hemp cultivation

ARAU (Bernama) - Universiti Malaysia Perlis (Unimap) has become the first public university in the country to conduct research on hemp (a member of the cannabis sativa plant) as an agricultural product with the potential of being economically developed in the future.

Asyik asyik orang sana je yang masuk berita cetus kluster baru sebab rentas negeri. Makan apa yang degil sangat ni eh dppyx Macam pantek . Mmg lagi 3 tahun la baru border johor bukak . sek kito Hahahah kalau bukan K, siapa lagi.. Sek kito jange pecoh. Virus harus dikongsi bersama…huhu Durian tu. Barang essential gais. X dpt makan boleh depression.

Hmm mls komen.. Tapi fukismak pada cluster ini tak jaga sop Nasib baik durian, kalau disebut kilang mahu meletup letup macam popcorn 😊. Setiap hari memang nampak lori bawa banyak durian. Tapi tak tahulah dari mana Ayuh semua kita buat-buat terkejut:

Majlis pengebumian, rentas negeri cetus kluster komuniti | Harian MetroKuala Lumpur: Sebahagian daripada 30 kluster baharu yang dilaporkan pada semalam berpunca daripada tindakan beberapa individu yang melakukan perjalanan me rentas negeri termasuk untuk menghadiri majlis pengebumian. Ini termasuk dalam kluster tu sekali ke? Betoi ke? Atau pun hangpa sengaja nak tuduh org tanpa ada bukti pun. Kalau betol2 bwrlaku rentas negeri tanpe sbb kukuh ..jgn l Kasi treatment bg mereka.. kasi mati .. Degil sangat.. Yg duduk rumah dekat 2 tahun ni mcm org gila ikut sop.. Ko org nak syok sendiri.

Dah bagi kebenaran rentas tapi SOP tak jaga, ambil mudah ini la jadinya. Mendapat kluster durian lak. 🤦🏻‍♂️ Kluaster menteri tak pos sini plakkk hump… ank buah aku pon trbabit 🤦🏻‍♂️ Depa cakap xpa..jnji org selangor n Johor dpt mkn durian n peniaga durian tak kerugian Kluster kilang beribu-ribu kes... tapi manusia celaka yg berkepentingan dlm sektor kilang tetap diam.. kilang tetap dibiarkan beroperasi... sungguh celaka mereka semua..!!!

Kluster durian Kluster durian yg ni bangsat..seriously bangsat

32 kluster baharu | Harian MetroKualaLumpur Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah berkata, kebanyakan kluster yang dikesan membabitkan 21 tempat kerja.

Grab tingkat usaha bantu peladang, peniaga durian tempatan | Harian Metro

KKM nafi beri kebenaran rentas negeri bagi individu lengkap dos vaksin | Harian MetroKualaLumpur Kementerian Kesihatan (KKM) menafikan kenyataan petikan video yang menunjukkan seolah-olah kerajaan memberi kebenaran untuk rentas negeri dan daerah bagi mereka yang lengkap menerima dos vaksin, seperti tular di media sosial Kuasa utk bagi kebenaran rentas negeri dan daerah adalah kuasa MKN, bukannya KKM. MKN tu autoriti, KKM tu hanyalah advisori. Kesian kkm.. aik~

Pertimbang beri pasangan jarak jauh lengkap vaksin rentas negeri | Harian Metrokualalumpur Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, kelonggaran bertemu keluarga jarak jauh adalah antara perkara yang sedang diperhalusi untuk dipertimbangkan bagi mereka yang sudah lengkap menerima dua dos vaksin. Boleh pertimbangkan juga keluarga yg telah mendapat 2 dos vaksin utk pulang bertemu ibubapa di kampung pertimbangkan jugak pasangan yg lama dah nak kawin..TOLONG PERTIMBANGKAN JUGAK UNTUK RENTAS NEGERI..bukan nak rentas negeri suka2 jalan2 n membeli belah..sya nak rentas negeri..nak kawin..TOLONG MuhyiddinYassin IsmailSabri60 Lepas tu kadar jangkitan & kematian akan berlipat ganda meningkat spt yg berlaku sekarang d negara barat & eropah.

Polis siasat helikopter ambil 'nasi ganja' langgar SOP rentas negeri | Harian MetroIpoh Polis membuka kertas siasatan mengenai sebuah helikopter mendarat di Padang Ipoh di sini, hari ini, untuk mengambil pesanan 36 bungkus nasi ganja kerana melanggar prosedur operasi standard (SOP) larangan merentas daerah serta negeri. Lain maciam 😅😅😅 Perghh..have-have je yg guna cmni..sapa agaknya yg bwk heli tu yea..panda ke,grab..😁 Kena buat roadblock kat udara baru betul