Pekerja asing sektor perladangan dibawa masuk bulan depan - Utusan Digital

14/1/2022 6:16:00 AM

Pekerja asing sektor perladangan dibawa masuk bulan depan

KEMASUKAN ribuan pekerja asing untuk sektor perladangan di seluruh negara bulan depan mampu menangani isu kekurangan bekalan produk minyak sawit.

Pekerja asing sektor perladangan dibawa masuk bulan depan

Privacy OverviewThis website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.

Read more:
Utusan Malaysia »

Covid-19 Watch: 1,626 new cases, says Health Ministry

PETALING JAYA: Malaysia recorded 1,626 new Covid-19 infections on Saturday (Oct 1), says the Health Ministry. Read more >>

Wanita dicabul pekerja rumah ibadat - Utusan DigitalKetika kejadian, mangsa mendakwa dihampiri pekerja rumah ibadat itu sebelum diraba pada bahu dan dada.

Segerakan pelaksanaan gaji minimum pekerja RM1,500 - Utusan DigitalSegerakan pelaksanaan gaji minimum pekerja RM1,500 Gaji minimum yg sepadan utk zaman sekarang ialah RM 1800... sekarang 2022... Bukan 5 tahun lagi, mengerti... Aku tak rasa pun mereka nak buat tapi kalau pekerja asing mereka sanggup kerana mereka terpaksa - kerajaan tak tegas Hhahahah 1500 hahahahahahah naik harga barang kaw kaw ingat nak jadikan basic 2500 rupanya 1500 suck betul org malaysia ni kuli teruk belajr tgi gaji segitu

Banjir: Semak semula sistem, pembangunan - Utusan DigitalKerajaan perlu menyemak semula sistem dan projek pembangunan yang mengabaikan aspek alam sekitar hingga memusnahkan habitat hidupan yang membawa kepada bencana lebih teruk.

Beri subsidi kepada tadika swasta - Utusan Digital'Penjimatan dari segi kos ini perlu dipulangkan kepada ibu bapa melalui pengurangan yuran pada kadar berpatutan yang dikawal kerajaan.' Pejuang ni NGO Yusof Azmi tu ke? Tadika swasta pun nak kerajaan payung .Dahlah yuran mahal dikenakan pada ibubapa...Hebat pejuang..

SPRM dah macam ahli politik - PH - Utusan DigitalSPRM dah macam ahli politik - PH

Takut polis, pemuda hilang dalam hutan Tok Bali - Utusan DigitalKAWASAN hutan dimasuk itu diketahui umum sebagai habitat ular berbisa.

Close Privacy Overview This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website.KUALA LANGAT: Seorang wanita menempuh detik menakutkan apabila dipercayai dicabul pekerja sebuah rumah ibadat di Sungai Manggis di sini, semalam.PETALING JAYA: Kerajaan perlu menyegerakan kenaikan gaji minimum berjumlah RM1,500 seperti dituntut golongan pekerja memandangkan sudah terlewat untuk merealisasikannya ketika negara sudah memasuki fasa tahun baharu 2022.PETALING JAYA: Kerajaan perlu menyemak semula sistem dan projek pembangunan yang mengabaikan aspek alam sekitar hingga memusnahkan habitat hidupan yang membawa kepada bencana lebih teruk.

Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. Ketua Polis Daerah Kuala Langat, Superintendan Ahmad Ridhwan Mohd. These cookies will be stored in your browser only with your consent. Katanya, kenaikan gaji minimum tidak seharusnya menyukarkan pihak industri kerana pembayaran gaji boleh menggunakan beberapa kaedah sama ada secara bulanan, mingguan atau mengikut jam bekerja. You also have the option to opt-out of these cookies. “Ketika kejadian, mangsa mendakwa dihampiri pekerja rumah ibadat itu sebelum diraba pada bahu dan dada. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience. Penguatkuasaan undang-undang dan dasar tidak dilaksana dengan berkesan dan sering selektif.

Necessary Always Enabled Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. Jelas beliau, mangsa kemudian tampil membuat laporan di balai polis berdekatan untuk tindakan lanjut. “Kalau pun pihak majikan sukar memenuhi tuntutan ini, saya cadangkan majikan menyediakan tempat tinggal bagi pekerja mereka supaya kawalan kesihatan dan tenaga kerja mudah diurus kerana tidak perlu memikirkan kos sewa rumah terutama di kawasan bandar,” katanya ketika dihubungi semalam. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information. “Suspek direman selama empat hari sehingga Sabtu ini bagi membantu siasatan. Non-necessary Non-necessary Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. Syed Hussain Syed Husman bahawa kebanyakan industri negara ini tidak bersedia menaikkan gaji minimum kerana masih terkesan susulan penularan Covid-19 yang melanda negara dua tahun lalu. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.. Sementara itu, Pengerusi Yayasan Keprihatinan Komuniti Malaysia (MCCF), Datuk Halim Ishak berpendapat, pihak berkuasa perlu mengatur semula sistem sedia ada supaya tidak menyusahkan mangsa banjir dan menjadi lebih efektif.

.