Palsu sijil vaksinasi: SPRM tahan lelaki bayar petugas PPV - Utusan Digital

Palsu sijil vaksinasi: SPRM tahan lelaki bayar petugas PPV

11/1/2022 12:04:00 PM

Wang terbabit diberikan sebagai balasan untuk mendaftarkan penama-penama yang tidak menerima suntikan dos vaksin Covid-19 bagi mendapatkan Sijil Digital Vaksinasi.

Palsu sijil vaksinasi: SPRM tahan lelaki bayar petugas PPV

Penahanan suspek berusia 31 tahun itu dilakukan SPRM Kota Kinabalu susulan menerusi satu operasi yang dilancarkan di sebuah daerah negeri ini kira-kira pukul 1.30 petang tadi.Satu sumber memberitahu, lelaki tersebut dipercayai memberi wang rasuah yang diterima daripada orang awam kepada sukarelawan yang bertugas di salah sebuah pusat pemberian vaksin (PPV) sekitar Sabah.

“Wang terbabit diberikan sebagai balasan untuk mendaftarkan penama-penama yang tidak menerima suntikan dos vaksin Covid-19 bagi mendapatkan Sijil Digital Vaksinasi,” katanya di sini hari ini.Sementara itu, Pengarah SPRM Sabah, Datuk S. Karunanithy ketika dihubungi mengesahkan penahanan tersebut.

Read more: Utusan Malaysia »

Khairykj Entah kenapa. Bila terbaca 'SPRM', rasa nk muntah hijau. Negara ini korup. Kerja polis tapi SPRM nak ambik alih. Apa benda ni? HAhahhhHAHHAHHHHAHAHHHHAHHHAHAHHHHAHHHHHAHAHAHAHAHAAAHHAHAHAHHAAAAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHHAHHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHHAHHAHAHAHHAHAHAHAA uhuk uhuk AHAHAHHAHAHAHAHHAHHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHHHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHHHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHABBABABABAABBHAHAHAHHAHAHHHAHHAHAHAH

Butola sprm Rubbish RM70m system & apps by Khairykj Khairykj hehehehe hari2 cerita sprm. kasi panas buntut dorang Satu haram pun tak percaya alih isu Dgn tangkapan ini mengesahkan bahawa.. Sijil Digital Vaksin bole di manipulasi.. So harap dpt tgk live anak2 kJ di cucuk.. Perniagaan vaksin dajjal tak jalan la macamni kan Khairykj

Reman doktor jual sijil vaksin palsu dilanjutkan - Utusan DigitalLebih 1,900 sijil vaksinasi Covid-19 dikeluarkan kepada pelanggan termasuk dari Kuala Lumpur, Pahang, Kedah dan Johor dengan kadar bayaran antara RM400 hingga RM600 seorang. Khairykj Profesion sebagai doktor, jurutera, peguam dll ada code of conduct. Doktor ini perlu digantung lesen amalan sehingga selesai kes. Khairykj Tarik balik lesen doktor tu... Khairykj nk denda ketuk ketampi jeww? Itu la.. Nape kabel tak cukup besar lagi? Kan dh kene tangkap... 🐒

Asalkan nmpk wat keje, iyer dokk..yg kepala rasuah dia dok biar je eh.. ada yang twist tapi bukan roda Ketua Penyangak dalam rumah sendiri, tak nak tangkap. Divert isu dh ni..tangkap boss ko dlu la … Elele acah acah buat kerja lahtu Tahan boss kau tu dlu Khairykj Tahan bos kau tu dulu jutsu silap mata kaburkan perhatian rakyat

While Azam Baki still roam free.

21 ditahan dipercayai kemuka penyata akaun bank syarikat palsu - SPRM | Harian MetroAlor Setar: Seramai 21 individu termasuk tiga wanita ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bagi membantu siasatan berhubung kes mengemukakan penyata akaun bank syarikat yang mengandungi butiran palsu kepada sebuah syarikat pembersihan.

Khairykj So did you also get your fake certificate from that Marang clinic?

Liverpool mangsa kes Covid-19 palsu - Utusan Digital“Minggu lalu kami diserang wabak, namun keputusan akhir menunjukkan ada ba­nyak kes positif palsu tapi pe­raturannya semua pemain yang positif palsu ini tetap tidak boleh bermain.'

Kes ugut membabitkan pegawai SPRM dirujuk Bahagian Integriti - Utusan DigitalLelaki itu mendakwa, pada 2 Disember dan 3 Januari lalu, beberapa pegawai SPRM menyuruh dia mengaku salah dan menawarkan denda sebanyak RM5,000. mohon RT n hebahan.. urgent mereka terjejas sebab banjir. Buang terus Sampah betul

Bekas pengurus GLC ditahan SPRM sekali lagi - Utusan DigitalSPRM Cawangan Segamat menahan suspek yang berusia 61 tahun itu bagi membantu siasatan berkaitan penyalahgunaan kuasa melibatkan pemberian projek-projek kepada dua anaknya bernilai lebih RM50,000.

Rasuah RM28.2 juta: SPRM terima laporan salah laku, rasuah babit pengurusan tertinggi SC - Utusan DigitalWakilnya, Syahmi Rosli berkata, beliau mahu tindakan siasatan perlu disegerakan oleh pihak SPRM kerana banyak syarikat-syarikat di negara ini menjadi mangsa termasuk juga orang awam. jahanam betul malaysia ni...patutlah semua org tertinggi diamkan diri...

PETALING JAYA: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Sabah menahan seorang individu dipercayai meminta rasuah lebih RM2,000 daripada orang awam bagi tujuan pendaftaran Sijil Digital Vaksinasi Covid-19 di dalam aplikasi MySejahtera pada Oktober lalu. Penahanan suspek berusia 31 tahun itu dilakukan SPRM Kota Kinabalu susulan menerusi satu operasi yang dilancarkan di sebuah daerah negeri ini kira-kira pukul 1.30 petang tadi. Satu sumber memberitahu, lelaki tersebut dipercayai memberi wang rasuah yang diterima daripada orang awam kepada sukarelawan yang bertugas di salah sebuah pusat pemberian vaksin (PPV) sekitar Sabah. “Wang terbabit diberikan sebagai balasan untuk mendaftarkan penama-penama yang tidak menerima suntikan dos vaksin Covid-19 bagi mendapatkan Sijil Digital Vaksinasi,” katanya di sini hari ini. Sementara itu, Pengarah SPRM Sabah, Datuk S. Karunanithy ketika dihubungi mengesahkan penahanan tersebut. Kata beliau, suspek disiasat mengikut Seksyen 16(a)(A) Akta SPRM 2009 dan permohonan reman dijangka akan dibuat esok di Mahkamah Majistret Kota Kinabalu, Sabah.