Muhyiddin mahu Anwar kemuka sokongan dimiliki jadi PM

24/11/2022 12:24:00 PM

PM ke-10 sudah angkat sumpah ...

PM ke-10 sudah angkat sumpah ...

'Pada jam 10.30 pagi 22 November lalu, Setiausaha Agung PN menghantar satu lagi surat akuan ahli Dewan Rakyat yang memberi kepercayaan...

Sebalik, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, beliau yakin mendapat majoriti mencukupi untuk menjadi Perdana Menteri dengan mendapat sokongan 115 ahli parlimen.“Pada jam 10.30 pagi 22 November lalu, Setiausaha Agung PN menghantar satu lagi surat akuan ahli Dewan Rakyat yang memberi kepercayaan kepada saya untuk dilantik sebagai Perdana Menteri menjadikan jumlah ahli parlimen yang menyokong saya adalah seramai 115.

“Iaitu melebihi majoriti mudah 112 orang untuk membolehkan saya dilantik sebagai perdana menteri,” kata beliau dalam sidang akhbar di sini petang ini.Bagaimanapun, menurut beliau, Istana Negara hari ini mengeluarkan kenyataan bahawa Anwar yang dikatakan mempunyai sokongan majoriti ahli-ahli Dewan Rakyat dilantik sebagai perdana menteri.

Read more:
Utusan Malaysia »

Anwar officially clocks in as Finance Minister

PUTRAJAYA: Datuk Seri Anwar Ibrahim has officially clocked in at the Finance Ministry on Tuesday (Dec 6). Read more >>

Ni kan keyataan sebelum angkat sumpah..balik2 juga di ulang², sampai masyarakat silap sangka bapa siapa lerr ni dari kemarin koyak betul sampai hari ni.... Move on la Tansri MuhyiddinYassin Nyanyuk si Muhyiddin tu. Ini Bukan mandat Rakyat Tetapi Mandat Istana Jumpa dalam dewan rakyat la...bising2 mcm buat negara huru hara jer. Rakyat dah buat keputusan. Guna la kemudahan dewan negara sepenuhnya. Dah jd ahli dewan beradap la mcm ahli dewan yg berjatidiri 😷

Saba la abah.. pasti ade hikmah d sebalik kejadian Dah parah meroyan pak din 🙂 dah naik gila xboleh jdi PM Siasat 600billion Nak inkar biar berpada Jangan nak lawan raja melayu

Selepas Anwar sah PM, kediaman Muhyiddin dikerumuni kenderaan mewahSetakat ini, hanya kenderaan membawa Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Bersatu, Datuk Seri Mohd. Redzuan Md. Yusoff keluar meninggalkan kediaman di sini pada pukul 2.55 petang tadi.

Kejayaan PN.. Suku pertama jea untung RM18j sebab Special Draw ( SD 😂 ).. That document only for Agong only. All not entitled to view. Lupakan Giloooooo.. Agong srh gabong ngn PH ko xnak.. Dh Agong lantik anuar. Dah lahhh.. X tahu malu.. Rosak negara ngn ko nih.. Udah2lahh.. ak cepuk jgk dahi org tua ni. Aii geram ak..suruh peja gosok belakang pihhh

Terimalah keputusan YDPA, dah siap ambil gambar pun .Berlapanglah dada Abah..Hormat Raja2 Melayu. Dari mana datang semua duit tiktok dll? Duit masa covid? Tu pun penyokong PN x bleh nk baca lg permainan diorang ni..sokong membuta tuli.. Kesian...kah kah Abah sape nie mcm gila kuasa sgt nie

Insisting he has 115, Muhyiddin wants Anwar to show SDs proving majorityBREAKING | PN chief Muhyiddin Yassin wants Anwar Ibrahim to prove he actually has majority support to be PM. He wants Anwar to show how many SDs he has with him. sudah la.. fade up la dgn SD tu.. dh lantik dh pun.. Stop this pleaseee.. it is tiringg 😩 Eiii aku tak boleh betul tengok muka timbalan speaker Dewan Rakyat tu. Kau tunggu sekali lagi aku jumpa dekat mamak yang sama, memang aku ejek depan-depan. Macam Sajat buat

sudah2 la tu.... move on please.... Bimbang lebih nampakkkk Ask Yang diPertuan Agong and Raja-Raja Melayu, you dare? Belajar muhasabah dan berlapang dada. Pemimpin cerminan kepada rakyat. Rakyat cerminan kepada Pemimpinnya. Jadilah teladan yang baik! Come on PN. Terima je keputusan. Cuba PRU yg akan datang. Jgn dilihat spt PN gila kuasa

Agong dh tk percaya degan gabungan dia selapas dia juga yg menjadi punca politik jadi tk menentu . Nampaknya bimbang sangat Hati busuk... Sudah² la tu... kerja utk rakyat la pulak... Tak puas hati lagi....nak langgar

Muhyiddin to Anwar: Show us the proofMuhyiddin insisted that he had 115 statutory declarations of MPs backing him as the prime minister as required by the Dewan Rakyat Speaker Tan Sri Azhar Harun. theSun theSundaily Politics statutory declarations PrimeMinister support Parliament tak habis2.. sudah la tu MuhyiddinYassin.. xhbs2 nk kejar kuasa.. x penat ke? Takde mood nk komen. So happy 😂 On this glorious day, this sicko is at it again...disrespecting the YDPA & Institusi Raja-Raja Melayu, threatening the harmony of the land, trying ridiculously to hijack & terrorize peace in Malaysia, inciting distrust of the Istana & being an absolute threat to the country!

Tak kisah Anwar atau Muhyiddin, agenda rakyat lebih utamaPada masa kini terdapat dua tokoh yang akan menerajui kepimpinan sama ada sebagai Perdana Menteri atau Ketua Pembangkang. Sapa kta xkish? Klu xkish kmi x trun undi lah Tapi mereka xkisah, sbb kuasa lebih penting pilihan pemimpin amat penting untuk teruskan agenda rakyat.

HUAWEI Wearable November Big Sales: Discounts up to RM400 from now until 30 November | TechNaveHUAWEI Malaysia today announced that is offering discounts of up to RM400 for selected HUAWEI wearable devices from now until 30 November 2022. Part of the HUAW

POST-GE15 DAY 4 | Puad challenges Muhyiddin to show his numbersPOST-GE15 DAY 4 | The search for 10th PM continues

PETALING JAYA: Pengerusi Perikatan Nasional (PN) mencabar Anwar Ibrahim mengemukakan jumlah sokongan dimiliki bagi mengabsahkan jumlah yang diperoleh bagi memegang jawatan Perdana Menteri ke-10.KUALA LUMPUR: Kenderaan mewah itu tiba secara beransur-ansur bermula pukul 2..PETALING JAYA : Datuk Seri Anwar Ibrahim must now prove that he has a majority, says Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Sebalik, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, beliau yakin mendapat majoriti mencukupi untuk menjadi Perdana Menteri dengan mendapat sokongan 115 ahli parlimen. “Pada jam 10. Mereka tiba selepas Pengerusi Pakatan Harapan (PH), Datuk Seri Anwar Ibrahim dinamakan sebagai Perdana Menteri ke-10.30 pagi 22 November lalu, Setiausaha Agung PN menghantar satu lagi surat akuan ahli Dewan Rakyat yang memberi kepercayaan kepada saya untuk dilantik sebagai Perdana Menteri menjadikan jumlah ahli parlimen yang menyokong saya adalah seramai 115. “Iaitu melebihi majoriti mudah 112 orang untuk membolehkan saya dilantik sebagai perdana menteri,” kata beliau dalam sidang akhbar di sini petang ini. Redzuan Md. Bagaimanapun, menurut beliau, Istana Negara hari ini mengeluarkan kenyataan bahawa Anwar yang dikatakan mempunyai sokongan majoriti ahli-ahli Dewan Rakyat dilantik sebagai perdana menteri..

“Demi keyakinan rakyat akan keabsahsan Anwar sebagai Perdana Menteri, adalah sewajarnya beliau membuktikan bahawa beliau mempunyai sokongan majoriti ahli-ahli Dewan Rakyat,” katanya.55 petang tadi. – UTUSAN .