'Pecat', 'Politik', 'Bersatu', 'Setiausaha Kerja', 'Krisis Bersatu'

'Pecat', 'Politik'

Muhammad Suhaimi pula dipecat

#kualalumpur Setiausaha Kerja Bersatu, Kapten (B) Muhammad Suhaimi Yahya yang mengeluarkan surat menggugurkan keahlian lima pemimpin parti termasuk Pengerusinya Tun Dr Mahathir Mohamad, dipecat berkuat kuasa serta-merta.

29/5/2020 4:55:00 AM

kualalumpur Setiausaha Kerja Bersatu, Kapten (B) Muhammad Suhaimi Yahya yang mengeluarkan surat menggugurkan keahlian lima pemimpin parti termasuk Pengerusinya Tun Dr Mahathir Mohamad, dipecat berkuat kuasa serta-merta.

SETIAUSAHA Kerja Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Kapten (B) Muhammad Suhaimi Yahya yang mengeluarkan surat menggugurkan keahlian lima pemimpin parti termasuk Pengerusinya Tun Dr Mahathir Mohamad, dipecat berkuat kuasa serta-merta.

Katanya, Muhammad Suhaimi mengeluarkan surat pemecatan keahlian kepada pemimpin berkenaan tanpa pengetahuan parti dan didakwa tidak merujuk kepadanya terlebih dahulu selaku Ketua Pentadbir Ibu Pejabat dan Setiausaha Agung sah."Fasal 8.11 perlembagaan menetapkan kesemua perihal pengurusan keahlian dan daftar ahli adalah di bawah bidang kuasa setiausaha agung,

Malaysia kutuk serangan dron, peluru berpandu terhadap Arab Saudi Ulama mati bersama ilmunya Inspection of slopes along federal roads stopped since 2013 - audit report

"Manakala, Fasal 16.6.3 dan 16.6.5 menyatakan setiausaha agung mengelola pentadbiran ibu pejabat parti dan perihal pengurusan keahlian dan daftar ahli," katanya ketika dihubungi.Merujuk itu, beliau berkata, Muhammad Suhaimi tidak mempunyai kuasa untuk mengeluarkan surat pemecatan, apatah lagi kepada pengerusi parti.

Konflik dalam Bersatu, menyaksikan status Marzuki sebagai Setiausaha Agung turut dipertikaikan apabila Presidennya, Muhyiddin Yassin mengisytihar dirinya sebagai pemangku pengerusi dan menyingkirkan Marzuki daripada itu jawatan pada 18 Mac lalu.Datuk Seri Hamzah Zainudin kemudiannya dilantik selaku setiausaha agung yang baharu.

Terdahulu, Muhammad Suhaimi dilapor mengeluarkan surat 'keahlian terhenti serta-merta' kepada bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bersama empat lagi pemimpin iaitu Datuk Seri Mukhriz Mahathir; Datuk Amiruddin Hamzah; Maszlee Malik dan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman.

Read more: Harian Metro »

Mat Jenin Terjun Dengan Labu2nya...Hahaha Padan Muka....Pandai2 Pecat Big Boss Tukar nama ke parti 'pecat' lg bagus makin hari makin pelik diorg nie Semalam pecat orang hari ni orang pecat dia DrM la bukan najibrazak hahaha kau tu pengaruh pun tak ada hanya selamatkan diri pecat orang lain... PN hilang mejority dah sbb tu jadi gila puak2 muhidin ni mengenang nasib

Parti barai betol ni..kahkahkahak punya bersatu X kisahlah sapa pecat sapa.yg penting skrg covid ni bila nk habis ni. Org gilaa kuasa.. Elok laa kena pecat.. 😀😄Undang2 parti pon ko tak tau.. Ini la kebenaran dari sumpah laknat yg dsr lakukan .. parti yg memfitnah berliau supaya jatuh .. allahuakhbar Politik suruhan dan arahan berpisah tiada😂😂😂 dulu kini selamanya sama

Scapegoat! Anda hanya akan dapat drama politik begini hanya di negara malaysia, begitulah uniknya politic di malaysia hihihi.. Kesian golongan bawah, terus di perkuda oleh golongan atas 😂😂 Pulak dahhh. Peninggg Syabas.. Pecat jgn tak pecat simoan duri dlm daging merbahaya Hari ni aku pecat kau, besok kau pecat aku.. dan begitulah bergilir2 sampai abg jamil mampos...

surat pemecatan sebelum ni.. dia yang tulis.. last2 dia yang kena pecat.. Sandiwara politik apekah ini Tak pe. Msh dlm bulan Syawal. Nanti bermaaf2an na... Pemecatan pada kawan ni tak sah sebab Marzuki tu bukan Setiausaha Agong lagi. Dia pun elok dipecat 🤣🤣🤣🤣🤣 Tukang keluar surat pun kena pecat. So dia tulis sendiri ke

Ape ni...rakyat xnak la tonton drama yg penuh ketahian Dan kekhindziran niii...yg mengaji X tinggi katala bodoh,level2 so called educated pon bingai jugak keeee...haiss‼️🤣😂 Mesti ada plan nak buat parti baru geng kena pecat ni. Sebab yang sebelum ni dia rasa tak boleh go dia nak cuba buat parti baru balik 😂🤣

Dah jadi cacar merba kartun terhebat abad ini Bodoh ke bangang ni?.. Yg di pecat kaya raya, yg memecat pun kaya raya, harap rakyat bawahan yg x brp kaya ni jgn brgaduh disbbkan sandiwara golongan kaya raya ni.... Hari ini aku pecat engkau esok engkau pecat aku lusa aku pecat kau tulat engkau pecat aku sampai mampus semua😂😂😂😂😂

Ikut mu lar.. Muak la dgn politik2 bodoh ni.... pecat memecat lah pulak ni Hahahahaha apa bala la dalam parti korang ni...sumpah laknat DSN NajibRazak berhasil ka..wallahualam. ni kambing hitam ni...heheheh 🙈🙈🙈 Parti Pribumi Berpecat Mecatan Aik..mcm2 Bagaimana seorang bekas kapten yang jwtnnya Setiausaha Kerja tidak jelas akta parti? Main tembak ikut suka ke? Seorang kapten jika tidak pandai membaca/memahami dengan jelas sudah tentu akan membawa kehancuran kepada seluruh skuad tentera di medan perang ibarat membunuh diri

Pergh..dia pecat bos dia!! Mmg salute la!! Wat de pak Haha 😆 Not only sack but kick him in his guts ! Ini mmg mabuk todi Dan dia pun dipecat oleh Setiausaha Agung Parti. Macam kartun la PPBMofficial ni SyedSaddiq

Marzuki Yahya pula pecat setiausaha kerja Bersatu | The Malaysian InsightMuhammad Suhaimi Yahya dipecat oleh Marzuki yang sekali lagi menunjukkan beliau masih setiausaha agung parti yang sah. Seronok tengok. Aku pecat kau. Kau pecat aku. Haha 😁 dyanasmd Mana ada jual pop corn skrg? Lepas tu Setiausaha Agung dipecat pulak..berangkai. 🤣🤣🤣

Lawyer disputes Bersatu secretary's authority to issue termination letters | The Malaysian InsightHe says Muhammad Suhaimi Yahya’s position is not recognised by the party’s constitution.

PPBM pecat Dr M, Mukhriz dan Syed SaddiqDalam surat pemecatan yang dilihat FMT, Amiruddin Hamzah dan Maszlee Malik turut dipecat parti itu. FMTNews PPBM DrM Mukhriz SyedSaddiq Good riddance! Enough of these power crazy people! We have better things to sort out like Covid, Economy, ILLEGAL Immigrants. At least PN is doing better than PH and I voted for PH before. Join DAP pleaseeeee Malaysia is Islamic base country means that his good behavior must be always at the top like they show it. Some case of corruption make bad your reputation, and some Muslims countries start to have these problems

Anwar gagal satukan PKR punca Pakatan runtuh, kata bekas pimpinan parti | The Malaysian InsightLembaga displin parti pula sudah jadi alat presiden, kata bekas ketua Wanita PKR Sabah Rahimah Majid. azmin ali jenis degil tak dengar kata kak oiiii berlagak pun ya kalau anak ko degil memang x dengar kata apa ko buat kak msti ko suruh dia berambus cepat kan jgn tipula kak oiii.. Rahimah Majid ni macai totok Azmin di Sabah. Nak expect kenyataan apa lagi? Hentam Anwar je lah. KEADILAN tak runtuh, dan bukan sbb anwaribrahim pun masalahnya. Tp sbb geng kitol dan khianat, gila kuasa AzminAli zuraida_my yg huru harakan parti. Parti tak perlu orang bermuka2 begini. Dpn baik setia konon tp tikam belakang, sekongkol dgn musuh. Tamak kuasa.

Nafi akan pecat Idriskualalumpur Ketua Menteri Melaka, Datuk Sulaiman Md Ali menolak dakwaan kononnya seorang Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (EXCO) akan dipecat kerana tidak sehaluan dengannya. Xpa salam 129 Hahaha takut jadi pembangkang la tu kikiki

'Digugurkan keahlian, bukan dipecat'BEKAS Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU), Tun Dr Mahathir Mohamad bersama empat lagi pemimpin lain sebenarnya bukan dipecat sebaliknya digugurkan keahliannya daripada parti itu. aaa babi Apa beza vongoks? Apa ni..,?