MMA gesa pesalah jual sijil vaksin dikenakan hukuman berat | Harian Metro

Kuala Lumpur: Persatuan Perubatan Malaysia (MMA) mendesak pihak berkuasa melakukan siasatan terperinci kes penjualan sijil vaksin Covid-19 palsu dan seterusnya membawa pesalah ke muka pengadilan.

Covid 19, Digital

18/1/2022 11:29:00 AM

kualalumpur covid19 Persatuan Perubatan Malaysia ( MMA ) mendesak pihak berkuasa melakukan siasatan terperinci kes penjualan sijil vaksin Covid-19 palsu dan seterusnya membawa pesalah ke muka pengadilan

Kuala Lumpur : Persatuan Perubatan Malaysia ( MMA ) mendesak pihak berkuasa melakukan siasatan terperinci kes penjualan sijil vaksin Covid-19 palsu dan seterusnya membawa pesalah ke muka pengadilan.

Read more: Harian Metro »

Dr Mah: 90% of top 10 emerging jobs are STEM related

PETALING JAYA: About 90% of the top 10 emerging jobs in Malaysia are science, technology, engineering and mathematics (STEM) related, says Datuk Dr Mah Hang Soon. Read more >>

DGHisham I share here just in case ada memerlukan swab di rumah , PCR OR RTK-antigen 🙏 Sembang sopa buto

MMA welcomes Putrajaya’s proposed white paper on healthcare reforms | Malay Mail KUALA LUMPUR , Jan 17 — The Malaysian Medical Association ( MMA ) lauded today the Ministry of Health’s (MoH) proposal for a white paper on reforming the country’s healthcare system. MMA president Dr Koh Kar Chai said these reforms must be carried out holistically, and expressed his support for...

7 ditahan terlibat jual sijil vaksin Covid-19 palsu | The Malaysian InsightBayaran RM500 dikenakan untuk mereka mendapatkan sijil digital MySejahtera tanpa perlu disuntik vaksin.

Tipu sijil vaksin dianggap berdosaPerbuatan menipu sijil ini juga boleh mendedahkan diri dan orang lain kepada bahaya, di samping memberikan kesan buruk masyarakat dan negara.

Pengurusan tapak pelupusan sampah akan dikenakan tindakan | Harian MetroGeorgetown Kerajaan Pulau Pinang akan mengambil tindakan terhadap pihak pengurusan tapak pelupusan sampah Pulau Burung di Nibong Tebal susulan kebakaran di kawasan itu sejak Rabu lalu masih berlarutan.

Isu Daniel: Hukuman diganti dengan khidmat masyarakat | Harian MetroShah Alam: Mahkamah Tinggi di sini, hari ini, mengenepikan hukuman penjara 10 hari dan denda RM4,000 terhadap remaja yang dimandikan seperti jenazah, atas kesalahan cubaan mencuri tabung masjid di Kuang, Rawang minggu lalu. Patutnya masyarakat boleh saman sipenagih dadah yang membahayakan dan menakutkan masyarakat. Bior duduk dalam penjara sampai kiamat kalau dia hisap dadah lagi, tak tahu lah nak cakap apa. dah berbuih org kata. Jgn sampai ada membunuh tu je. dari 9-17 Januari dia dah kena jail 9 hari dah pun... skrg dah kena tambah khidmat masyarakat 120 jam selama 6 bulan... erm cmne ni?

Laki bini 'kerja' jual pil kuda | Harian MetroMelaka: Seorang penjawat awam wanita dan suaminya diberkas polis selepas disyaki terbabit `kerja sampingan’ menjual dadah kepada penagih. Inilah yg dikatakan manusia nak cepat kaya , tak cukup dgn rezeki yg halal , buat kerja dgn rezeki yg haram salah pulak dari segi undang² , bagus lah lah laki bini masuk penjara..

© 2022 Harian Metro, New Straits Times Press (M) Bhd. A part of Media Prima Group.