Langkawi, 'Tun Dr Mahathir', 'Beli Kerajaan'

Langkawi, 'Tun Dr Mahathir'

'Merosakkan imej negara, hari ini kerajaan lain, esok lain'

Langkawi: Percubaan mengambil alih kepimpinan negara dengan membeli Ahli Parlimen hanya akan mengakibatkan kerajaan tidak stabil dan pelabur tidak yakin pada Malaysia.

25/9/2020 3:40:00 PM

langkawi Percubaan mengambil alih kepimpinan negara dengan membeli Ahli Parlimen hanya akan mengakibatkan kerajaan tidak stabil dan pelabur tidak yakin pada Malaysia.

Langkawi : Percubaan mengambil alih kepimpinan negara dengan membeli Ahli Parlimen hanya akan mengakibatkan kerajaan tidak stabil dan pelabur tidak yakin pada Malaysia.

"Kita boleh beli dan mendakwa ada majoriti dan jadi kerajaan, kita tidak mengambil berat pemilihan oleh rakyat, malah hari ini kerajaan lain, esok dan lusa lain."Perkara ini merosakkan imej negara dan pelabur tidak datang kerana keadaan negara tidak menentu," katanya pada sidang media selepas menyertai Majlis Sembang Santai Pemain Industri Pelancongan di De' Baron Resort di sini, petang tadi.

Suit filed over Agong not acceding to PM's request for Emergency Robinsons to shut operations in M'sia due to Covid-19 pressures Budget 2021 to focus on efforts to fight Covid-19 - Muhyiddin

Mengulas lanjut, Dr Mahathir berkata, pihak yang mendakwa memiliki majoriti sepatutnya tampil menunjukkan bukti dan tidak hanya cakap kosong."Pihak ada majoriti bolehlah jadi kerajaan, tapi ketika ini (pihak itu) belum ditunjuk bukti cuma mendakwa sahaja kata ada majoriti dengan banyaknya.

"(Pada masa sama) ada pihak menafikan memberikan sokongan, keadaan jadi tidak menentu sekarang," katanya.Beliau berkata, jika Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar memiliki majoriti, beliau perlu buktikan untuk membolehkan langkah seterusnya diputuskan.

Menjawab soalan lain, Dr Mahathir berkata, Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) ketika ini tidak memberikan sokongan kepada Anwar untuk menubuhkan kerajaan."Parti Pejuang dia (Anwar) tolak, dia kata dia buat (untuk) semua yang sokong dia, melainkan Dr Mahathir, saya ni ditolak terus tak boleh dengan dia, jadi kita nak sokong macam mana, dia tolak kita awal-awal lagi," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : Jumaat, 25 September 2020 @ 8:37 PM Read more: Harian Metro »

Latest: Two Dayang Topaz crew members dead, one hurt, 184 others rescued after mishap at sea

MIRI: Huge waves battered a ship in the raging South China Sea offshore Miri in northern Sarawak causing panic and chaos among the 187 crew members on board Tuesday (Oct 27).

Entahlah xtahu nak type apa lagi Masing-masing nak rebut kuasa. Yang jadi mangsa rakyat. Sampai bila nak main politik ni? Patut wartawan tnya, atok dlm kubur nanti nk buat kerajaan tak? Puncanya daripada ko lah Mahathir sial Ni sebab kau pun.. .gila kausa He did hav some points here, but everything sounds so wrong coming from this very very old fella. Die x terpikir ker die lah bapak segale penyebab malapetaka nie?...🤥

Habis madu, sepah dibuang. Semoga dipermudahkan urusan semua. Hang punya pasal la jahanam semua. aptb atokohatok kencinghancing Tak mustahil satu hari nanti ahli2 politik,menindas rakyat. Politik d Malaysia sekarang ni payah nk percaya sangat.Hari cakap lain esok lusa cakap lain.Yg jd mangsa rakyat .

Eleh dah nyanyuk ke haritu atok pon bersungguh nak tukar kerajaan jugak!!! wartawan sibuk tanya atuk lagi buat apa? masa atok dh berlalu. atok dh kehilangan keyakinan rakyt statementyangnimakciksokong 😁 hahaha! haritu bukan dia nak bawa usul x percaya muyidin? nyanyuk dah org tua ni Sudah la.. hang pun sama ..

sbb tu jgn mulakan membuka jalan yg lain akan ikut formula tu.ini hari baju kuning esok bajumerah, ingat lagi hal yg sama dithailand tu? Kutuk negara orang pun boleh buat pelabur lari. Jom kita flashback Hari cakap lain esok lain lusa lain pula...tapi kenyataannya yg ini aku blh sokongan Nyanyuk dah OTS95 ni.....udah2 lah atok oiiiii

Ni yg Tuk nk kan No more mahathir!!!! yg ni aku setuju atok ckp😂 Wartawan pun xpayah la tanya merepek Esok cakap lain Hari Ni cakap lain 🤣🤣 semua org jadi kerajaan atok tak suka itula inila atok nak apa sebenarnya ni .. Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm Tell that to a pm who resigned

Poster Anwar angkat sumpah PM palsu, kata Pemuda PKR | The Malaysian InsightHari ini tular poster mengenai Anwar akan mengangkat sumpah sebagai perdana menteri di Istana Negara, 9 pagi esok. 😄😄 PERTUKARAN PM Berita terkini. Ini maklumat yg saya baru terima. Maklumat ini disahkan sahih oleh semua kementerian. Sila share. Pertukaran PM akan berlaku mlm ini tepat jam 12 tengah malam. Sama2 kita saksikan. PM akan digantikan oleh AM. Sekian.. 😂😂 Angkat SAMPAH laaa..

Agong tak terikat ikut nasihat PM bubar Dewan Rakyat, kata peguamPerdana menteri mesti meletak jawatan bagi membolehkan Agong melantik ahli Parlimen lain untuk membentuk kerajaan baharu. FMTNews DewanRakyat Nape pon nasihat ..boleh follow boleh tidak Sabah hari tu korang ada komen tak? Kemaruk kuasa nak jadi PM bukan pentingkan rakyat pun

Warga asing, pemegang PR perlu bayar RM4,700 kos kuarantin wajib | The Malaysian InsightMereka perlu menjalani kuarantin mandatori selama 14 hari sebaik kembali ke negara ini.

Sapura Energy nafi terbabit rasuah di BrazilKuala Lumpur: Sapura Energy Bhd dan kumpulan anak-anak syarikatnya menafikan sekeras-kerasnya dakwaan terbabit memberi sogokan atau rasuah bagi urus niaga di Brazil mahu pun di negara-negara lain. biar org sana yg dakwa.. sudah sudah lah gomen pertahankan syk ini

Tempoh `berkurung' di Kedah disambung atau tamat?AlorSetar pkpd Kerajaan negeri masih menunggu keputusan Majlis Keselamatan Negara (MKN) sama ada Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) Secara Pentadbiran di Kota Setar akan tamat esok, dilanjutkan atau dilanjutkan secara bersasar. Sambung hingga tamat

'Tidak semestinya kita benarkan rakyat tunai umrah'KotaBharu Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Ahmad Marzuk Shaari berkata, ia perlu dinilai dengan keadaan semasa Covid-19 terlebih dahulu.