Melaka akan pilih UMNO, BN - Ahmad Zahid - Utusan Digital

Melaka akan pilih UMNO, BN - Ahmad Zahid

23/10/2021 5:38:00 AM

“Hari ini orang Melaka sudah merasai dan mengetahui natijah politik tipu daya yang merosakkan seperti itu, maka PRN Melaka langkah pertama untuk rakyat Malaysia memperbetulkan keadaan dan restore kemakmuran.'

Melaka akan pilih UMNO, BN - Ahmad Zahid

Beliau berkata, pada masa ini, sesiapa sahaja boleh membuat andaian tentang apa yang berkemungkinan berlaku pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka.Katanya, walau segala telahan mahupun pandangan, penentu sebenar adalah rakyat Melaka yang berkuasa untuk memilih.

Berdosa, berdosa, berdosa... | Harian Metro 65 pelajar Sekolah Seri Puteri positif Covid-19 - Utusan Digital Radzi sahkan 65 pelajar Sekolah Seri Puteri positif Covid-19 | Harian Metro

“Mandat telah dikembalikan kepada mereka untuk menentukan kerajaan yang akan mentadbir Melaka.“Maka, kita meyakini kebijaksanaan orang Melaka memilih parti politik yang terbaik kali ini kerana sejarah mendewasakan,” katanya dalam satu hantaran di Facebook, semalam.

Pada 18 Oktober lalu, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 20 November ini sebagai tarikh PRN Melaka bagi mengisi kekosongan 28 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN).Pengerusinya, Datuk Abdul Ghani Salleh berkata, PRN terpaksa diadakan selepas pihaknya menerima pemakluman rasmi daripada Yang Dipertuan DUN Melaka, Datuk Seri Ab. Rauf Yusoh berhubung pembubaran DUN ke-14 pada 4 Oktober lalu, sebagaimana termaktub di bawah Fasal (2) Perkara 19 Perlembagaan negeri. headtopics.com

Sehubungan itu, SPR telah menetapkan hari penamaan calon pada 8 November manakala hari mengundi awal pula adalah 16 November.Menurut Ahmad Zahid, pihaknya juga tidak menolak kemungkinan persepsi rakyat secara umumnya terhadap parti-parti politik juga sudah jauh berubah selepas Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

Katanya, sekiranya dahulu, sebahagian rakyat digoda dengan pelbagai janji manis dan hasutan politik kebencian terhadap UMNO.“Hari ini orang Melaka sudah merasai dan mengetahui natijah politik tipu daya yang merosakkan seperti itu, maka PRN Melaka langkah pertama untuk rakyat Malaysia memperbetulkan keadaan dan restore kemakmuran.

Read more: Utusan Online »

Any decision to ground Hawk 108 fighter jets to be determined by Armed Forces, RMAF chiefs, says Hishammuddin

MELAKA: Any decision to ground the use of Hawk 108 air fighter jets following the aircraft crash in Penang will be determined by the Armed Forces and Royal Malaysian Air Force (RMAF) chiefs, says Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

SelamatrahmatT Overdose koroi Yakin sangat..nnt malu besar.mana nk sorok muka Politik sangat kotor. Saya tak mahu mengundi mereka di pru 15 atau PRN. Sebagai anak muda sebaiknya harus elak meyokong mana-mana parti Politik kerajaan atau pembangkang. Fokus pada ekonomi dan jangan lurus bendul mudah diperalatkan orang politik.

Caya lah. .umno n BN xakan dpt tawan melaka Undi melayu dh pecah 3 PH, PN dan BN Begitu tamaknya org melayu esp umno utk berkuasa tanpa fikir kesan perpecahan yg sedang berlaku bukan ke yg merosakkn tu org umno jugak walaupun jd bekas tupperware. Ko ada duduk kt atas, x hingin ak! Ki semakin kaya raya. Rakyat kt Melaka apa sumbangan terbesar ko?

Tak usah sombong Hehehe….. lepas ni jadi mcm Sabah…. Lepas Sabah merana disebabkan PRN…. Melaka pulak hahaha…drive kreta laju2…pastu langgar lori babi…ada yg mati…ada yg parah…tp dlm kreta tu semua umngok umnoonline …persamaan kreta tu n lori babi…sama2 haram…perasuah langgar babi… baguslah pilih lanun atau pun penyamum

Yakinnya kamu .sdgkan yg dah diberi amanah oleh rakyat tunggang langgang berebut projek sesama kamu dan rakyat terpaksa menanggung akibat kemabukan kuasa dan gila pada projek sdgkan covid19 baru beransur menurun .jadi logikkah rakyat perlu memilih umno dan BN sekali lg ?

Melaka polls: Umno-PAS multi-way contests will make things difficult in SelangorKLANG: Selangor PAS will be in a difficult position if the Islamist party is involved in multi-way fights that also include Umno in the upcoming Melaka polls. Merepek Haha dia ni kalau ckp mesti terngiang ngiang kejadian tempoh hari 😅

Orang Melaka akan pilih PH. Tunggu keputusan PRN. Usah terlalu yakin rakyat Melaka akn pilih UMNO, Zahid. UMNO dah tak boleh diharap, UMNO hanya memperjuangkan nasib para pemimpin sja. Errrr, yang jatuhkan Melaka tu sesama pimpinan UMNO. Kejadahnya logik korang ni....? Untuk kesetabilan pilihlah UMNO. Pilih yg lain kita dh nmpk natijahnya.

Najib postpones Singapore trip to help Umno in Melaka pollsKUALA LUMPUR: Former prime minister Datuk Seri Najib Razak is seeking to push his trip to Singapore to a later date to assist Umno in the Melaka state election next month. Boleh tangguh, bukan penting pun. Hukuman penjara boleh tangguh inikan pula nak sambut cucu. Please help to sink it Excellent.

Najib wants to postpone Singapore trip to help Umno in Melaka pollsKUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Tun Razak (pix) has applied to amend the dates of temporary release and return of his impounded passport for him to vis...

590 rakyat Melaka terjejas banjir - Utusan DigitalBencana tersebut turut meragut nyawa seorang anggota bomba daripada Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Melaka Tengah, Pegawai Bomba Kanan II, Mohd. Diya Che Jusoh, 46, yang meninggal dunia di Hospital Melaka akibat insiden lemas di Kampung Sungai Putat.

Report: Bersatu’s Redzuan says whoever wins Melaka will win Putrajaya in GE15 | Malay MailKUALA LUMPUR, Oct 21 — Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) supreme council member Datuk Seri Mohd Redzuan Md Yusof said whoever prevails in the upcoming Melaka state election stands a good chance of taking over Putrajaya. Redzuan told Malay daily Utusan Malaysia that when Bersatu was... Redzuan ni tak habis lagi keta terbang dia..nasib dh jd pengkhianat dan lompat parti..dia ni kan beban jer utk mana2 parti yg simpan dia ni.. I don’t believe in a word coming out from his mouth Is this true? Can TSMY confirm this statement by his MP? Must be the latest joke in town ha ha

Adly fail tindakan undang-undang mohon PRN Melaka dibatal | The Malaysian InsightBekas ketua menteri itu juga tuntut deklarasi pembubaran DUN Melaka adalah tak sah dan terbatal.