'Kita memang tak boleh tukar ya jenis vaksin?' - Persoalan Ifa Raziah undang kecaman? - Utusan Digital

'Jenis vaksin apa yang paling baik ya? Kita memang tak boleh tukar jenis vaksin ya?'

12/7/2021 5:00:00 AM

'Jenis vaksin apa yang paling baik ya? Kita memang tak boleh tukar jenis vaksin ya?'

'Kita memang tak boleh tukar ya jenis vaksin?' - Persoalan Ifa Raziah undang kecaman?

Menerusi siaran langsung di Instagramnya, Ifa ada bertanyakan soal jenis vaksin terbaik kepada peminat yang sedang menonton video tersebut.Mengakui menghidap pelbagai jenis alahan, Ifa juga dikatakan agak ragu -ragu untuk mengambil vaksin.“Jenis vaksin apa yang paling baik ya? Kita memang tak boleh tukar jenis vaksin ya?” tanya Ifa kepada penonton.

Malah dia juga bertanyakan jika pengambilan vaksin menyebabkan kecederaan atau kematian, adakah pihak kerajaan akan memberi pampasan.

Read more: Utusan Malaysia »

RM26b lost as 5G uncertainties linger

KUALA LUMPUR (May 14): Generous dividend-paying blue-chip telecommunications stocks are underperforming the bellwether FBM KLCI by a wide margin and have collectively lost some RM26 billion in market value year-to-date. The two worst-performing stocks among the four largest listed telcos are Maxis Bhd and Digi.Com Bhd, which each paid shareholders nearly all the profits earned in the financial year ended Dec 31, 2021, and are among the handful of stocks that pay dividends every quarter.Even Telekom Malaysia Bhd (TM), whose Read more >>

Kalau kau dah banyak soal sngt...kau tak payah cucuk.. apa la kebengap sangat.. kau baca tak kat app mysejahtera tu? Bodoh kau tu....simpan atau kau kongsi ja dengan mana² ahli politik yg setaraf BAHALOL sama mcam kau. Saya sarankan lepas divaccine walau apa pon jenis tak payah bukak international border.... Bukak aje naik balik... Ni pilih vaccine pasal nak keluar Malaysia la ni... Dah dah la... Expensive lesson learned... Open when the time is right. Rakyat dah teruk jejas

Vaksin paling baik?….ada vaksin yg tak baik ke?.. benda free, ambik je lah. byk songeh betul lah makcik ni. Yang paling baik adalah jgn daftar lgsg kalau taknak cucuk.. Ulangsiar ni utusan oi!!. Berapa kali nak siar tu? Family dah second dose pun positive jgk Covid so sapa nk jawab nimmm!!!! Benci sangat artis Malaysia gampang teramat sangat..

Minta Anwar Cucuk kau dari Belakang, boleh lah pilih Vaksin apa nak... Bonker. untuk artis yang bertaraf VVIP boleh la,

Jangan gantung gitar dulu, kita boleh Indie Dari Rumah - Utusan DigitalJangan gantung gitar dulu, kita boleh Indie Dari Rumah

Mesti kes takut Botox cair kesian minah plastic ni Cucuk apa vaksin yg diberi. Selamatkan diri dari masuk ICU dan mati. Jgn tanya org biasa2 yg ilmu vaksin ni pun tak seberapa. Kau cucuk jer ler apa vaksin yg org dah bagi tu...jgn ler demand sangat...kau pun bukan popular pun...bersyukur ler dgn apa yg diberikan...ramai lagi yg dok tunggu nak vaksin.

Asal artis je mesti benak ek

Jangan gantung gitar dulu, kita boleh Indie Dari Rumah - Utusan DigitalJangan gantung gitar dulu, kita boleh Indie Dari Rumah

Benarkan individu lengkap dos vaksin beraktiviti seperti biasa - Utusan DigitalKetua Angkatan Bersatu Anak Muda (Armada) Bahagian Kota Raja, Muhammad Affendi Mohd. Dilif berkata, mereka yang telah melengkapkan suntikan vaksin juga akan diberikan satu kad identiti sebagai bukti mereka telah melengkapkan vaksinasi dan dibenarkan… Bodoh. Individu yg dh lengkap 2 dos vaksin tetap boleh dijangkiti dan menjangkiti orang lain. Hoi mamat....jgn nak memandai dari DG Hisham.....dia tau bila perlu bebaskan yg cukup 2 dos....ko tak baca or dgr apa yg DG cakap....mangkok tunjuk pandai Sabar boleh tak, tunggu la 70% rakyat yg mendaftar dapat lengkap 2 dos vaksin. Dah la Selangor lembab nak bagi vaksin kat penduduk Selangor ni..

2,341 petugas kesihatan dijangkiti Covid-19 selepas vaksin, tiada kes tahap teruk - Utusan DigitalMenteri Kesihatan, Datuk Seri Dr. Adham Baba berkata, jumlah itu daripada 9,932 keseluruhan petugas barisan hadapan kesihatan yang dijangkiti wabak tersebut sejak penularan pandemik di negara ini. Jangkitan gila kuasa

Govac bawa penerima vaksin ke PPV secara percuma - Utusan DigitalPertubuhan Kebajikan Makmur Negeri Johor memaklumkan, pengangkutan percuma Govac akan membawa penerima vaksin dari kediaman terus ke PPV di seluruh negeri ini.

Boleh datang sekolah lewat untuk tengok Euro - Utusan DigitalPihak sekolah memberitahu ibu bapa, anak-anak mereka tidak akan didenda jika terlepas sebarang mata pelajaran kerana terlewat hadir ke sekolah.

KUALA LUMPUR: Penyanyi, Ifa Raziah menerima kecaman warganet apabila dia dikatakan mahu menukar jenis vaksin yang bakal diterima. Menerusi siaran langsung di Instagramnya, Ifa ada bertanyakan soal jenis vaksin terbaik kepada peminat yang sedang menonton video tersebut. Mengakui menghidap pelbagai jenis alahan, Ifa juga dikatakan agak ragu -ragu untuk mengambil vaksin. “Jenis vaksin apa yang paling baik ya? Kita memang tak boleh tukar jenis vaksin ya?” tanya Ifa kepada penonton. Malah dia juga bertanyakan jika pengambilan vaksin menyebabkan kecederaan atau kematian, adakah pihak kerajaan akan memberi pampasan. Persoalan Ifa itu mengundang kecaman warganet yang mahu penyanyi dan pengacara itu bersyukur kerana sudah menerima tarikh vaksin sedang ramai masih yang menunggu.