Kes Sajat di Tanah Suci dirujuk ke SKMM

'Mujahid', 'Sajat', 'Muhammad Sajjad'

#kualalumpur Kes ahli perniagaan, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman atau Nur Sajat yang membuat hantaran di media sosial dengan berpakaian wanita ketika mengerjakan umrah di Tanah Suci dirujuk kepada SKMM.

'Mujahid', 'Sajat'

2/17/2020

kualalumpur Kes ahli perniagaan, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman atau Nur Sajat yang membuat hantaran di media sosial dengan berpakaian wanita ketika mengerjakan umrah di Tanah Suci dirujuk kepada SKMM.

KES ahli perniagaan, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman atau dikenali sebagai Nur Sajat yang membuat hantaran di media sosial dengan berpakaian wanita ketika mengerjakan umrah di Tanah Suci dirujuk kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM).

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mujahid Yusof berkata, ia berikutan bidang kuasa membabitkan media sosial di bawah suruhanjaya berkenaan. Menurutnya, beliau sudah mengambil inisiatif membuat aduan rasmi dan berbincang dengan SKMM mengenai tindakan terhadap Muhammad Sajjad. “Masih ada yang bertanya apa tindakan saya, namun perlu difahami bidang kuasa membabitkan media sosial dan berkaitannya adalah di bawah SKMM. “Kita kena lihat keadaan dan bagaimana perbuatan itu dibuat. Muhammad Sajjad memakai pakaian wanita, berlagak seperti wanita dan perbuatan itu adalah salah di sisi agama. “Bagaimanapun, perbuatan itu dilakukan di luar negara, dia tidak terikat dengan undang-undang di negara kita,” katanya menerusi hantaran di Facebooknya, hari ini. Terdahulu, Mujahid dilaporkan berkata, pihaknya akan membuat penilaian terlebih dahulu sebelum menentukan sama ada mahu mengambil tindakan undang-undang atau memberi nasihat terhadap Muhammad Sajjad. Terdapat tiga perkara asas yang akan dinilai sebelum sebarang tindakan diambil terhadap Muhammad Sajjad iaitu mengurangkan kerisauan orang ramai, isi kandungan yang dimuat naik di media sosial dan ia perlu menghormati landasan budaya syariat. NUR Sajat cium Kaabah. Artikel ini disiarkan pada : Isnin, 17 Februari 2020 @ 10:52 PM Berita Berkaitan Read more: Harian Metro

Apa pulak perginye ke skmm pulak.. pening layan MY baru nih Semoga ada tindakan, teguran & keinsafan, dan bukannya wayang Krik... Krikk.. Krikkk last2 fakhrul_zaman Propa je rujuk sana sini. Kesudahannya apo Sekali lg H.METRO highlight cerita mushibat sajjad ni..kita boikot Twetter H.Metro.. Wartawan bodoh..pi cari cerita lain la

Kat malaysia die berpakaian seperti apa pak🤔🤔 Rujuk apa benda lagi la.... Terang tang2 nama pun muhammad dan di 'bin' kan lagi... betul2 memainkan agama..di tanah suci plak tu... Allah Maha Besar rujuk sana rujuk sini pastu senyappp... Rujuk2 je...x merisik ke. Eh😜 Senang2 rujuk je kt kerajaan arab saudi..itu pn susah ke..🤦‍♂

Wayang je la ni.Lama2 senyap gitu je.

Johor nafi wujud kes Covid-19 di SJKC | The Malaysian InsightJKNJ berkata kenyataan berhubung adanya kes itu di sekolah berkenaan adalah tidak benar.

Hmmmmmmmmmmmmm Ni mesti nak kasik sajat lepas. Rujuk SKMM wat ape,mesti SKMM bagitau die takde melanggar apa-apa kesalahan. Kena bawak kes ni ke perundangan Islam baru betul. Bodoh Mcm Tak kne je kn. Ptt jbatan agama Islam yg buat tindakan Xpayah nk letak 'nur' sngt la. Apelah. Letak je MUHAMMAD SAJAT.. kan sedap dengar.. aptb

Mendela rujuk sana rujuk sini. Hujung2 kelaut hindi! A few month later.... 🦗🦗🦗 Bila nak setel ni. Asyik brita brita britahu ja. Knapa mention lgi Nur kalau dah tahu Sajat tu lelaki ya. Knpa msti ditulis lagi nama ala² wanita tu..... Alahai, makin diberi muka, jangankan nanti dia nak kahwin, gelabah semacam org atasan....

Tak perlu letak nama nur pun, depannya nama muhammad. Bela lagi si pondan tu, bukan makan nasihat org, turun bala semua baru nak menyesal.

7 kes Covid-19 di Kelantan negatif | The Malaysian InsightDr Zaini Hussin berkata ujian ke atas sampel pesakit dalam siasatan itu, dijalankan bermula 25 Jan sehingga 10 Feb lalu.

JKNJ nafi kes Covid-19skudai Jabatan Kesihatan Negeri Johor (JKNJ) menafikan mengenai kes koronavirus baharu (Covid-19) di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Ko Kuang, Skudai seperti yang tular di media sosial.

Wanita kes ke-15 disah sembuh, kata TPM | The Malaysian InsightWarga China itu sembuh sepenuhnya daripada jangkitan Covid-19, kata beliau.

2 lelaki ditahan bantu kes peniaga haram halau anggota imigresen | The Malaysian InsightSeorang individu berusia 47 tahun ditahan pada 7 malam semalam manakala seorang lagi, yang berumur 56 tahun, diberkas kira-kira 12.30 tengah malam di sekitar Batu Caves.

Johor nafi wujud kes Covid-19 di SJKC | The Malaysian InsightJKNJ berkata kenyataan berhubung adanya kes itu di sekolah berkenaan adalah tidak benar.



MCO violation: Action to be taken against police officer who whipped teens

Malaysians Anja Chong, Nor 'Phoenix' Diana on Forbes '30 Under 30 Asia' list (updated)

Police identify Covid-19 infection chain involving 40k people

Dr Noor Hisham sertai saintis dunia perangi Covid-19

Maybank to waive RM1 interbank ATM cash withdrawal fee

Hanya makan biskut cicah air teh

Health DG Dr Noor Hisham joins coalition of global scientists fighting Covid-19

Write Comment

Thank you for your comment.
Please try again later.

Latest News

News

17 February 2020, Monday News

Previous news

Warga emas maut, 6 jam bertarung nyawa

Next news

Gaya disko, tekno bergabung
Hadi's appointment as special envoy not to appease party members, says PAS Covid-19: Maeps transformed into massive makeshift hospital CIMB perjelas transaksi sah 'direct debit' Pembayaran BPN bermula Isnin ini SOS: Five prominent hotels in Melaka expected to close down in May 556 cases of face mask scams so far, RM4.2mil lost Dr Noor Hisham: Malaysia's testing processes adequate Alarm as numerous CIMB customers report missing funds Beware of scammers: Hospital Tuanku Ja'afar says no fund-raising activities ongoing Covid-19: Lembah Pantai masih paling tinggi Jangan penjara remaja langgar PKP KTMB cargo train derails at Tanjung Malim station
MCO violation: Action to be taken against police officer who whipped teens Malaysians Anja Chong, Nor 'Phoenix' Diana on Forbes '30 Under 30 Asia' list (updated) Police identify Covid-19 infection chain involving 40k people Dr Noor Hisham sertai saintis dunia perangi Covid-19 Maybank to waive RM1 interbank ATM cash withdrawal fee Hanya makan biskut cicah air teh Health DG Dr Noor Hisham joins coalition of global scientists fighting Covid-19 Perodua gives RM2mil to the fight against Covid-19 Anwar: Special Parliamentary meet needed to evaluate ministers, deputies ‘missing in action’ | Malay Mail Pegawai polis rotan remaja dikenakan tindakan Covid-19: 3,000 tabligh participants yet to be screened, says Health DG Leeway allowed on 10km limit, cops get a say