Fmtnews, Mustapamohamed

Fmtnews, Mustapamohamed

'Kerajaan cukup faham denyut nadi rakyat, sedang kaji bantuan tambahan', kata Tok Pa

Mustapa Mohamed berkata kerajaan sedar sebahagian rakyat mengharapkan pengumuman pakej bantuan tambahan yang baharu.

16/6/2021 7:01:00 PM

Mustapa Mohamed berkata kerajaan sedar sebahagian rakyat mengharapkan pengumuman pakej bantuan tambahan yang baharu. FMTNews MustapaMohamed

Mustapa Mohamed berkata kerajaan sedar sebahagian rakyat mengharapkan pengumuman pakej bantuan tambahan yang baharu.

By-June 17, 2021 12:00 AMMenteri di Jabatan Perdana Menteri (Ekonomi), Mustapa Mohamed, berkata bantuan untuk rakyat masih ada kerana tidak semua peruntukan diumumkan sebelum ini telah dibelanjakan.KUALA LUMPUR: Kementerian Kewangan sedang mengkaji dengan teliti langkah bagaimana kerajaan boleh memberi bantuan tambahan kepada rakyat, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Ekonomi), Mustapa Mohamed.

Kedah belum dapat beralih ke Fasa 2 PPN | Harian Metro Pantai Pandak jadi tumpuan | Harian Metro Paralympians rewarded handsomely for inspiring feats in Tokyo

Beliau berkata, kerajaan sedar sebahagian rakyat mengharapkan pengumuman pakej bantuan tambahan yang baharu, susulan pengumuman Pelan Pemulihan Negara oleh Perdana Menteri Muhyiddin Yassin semalam.“Kerajaan cukup faham denyut nadi rakyat. Bantuan masih ada kerana tidak semua peruntukan yang diumumkan sebelum ini telah dibelanjakan.

“Perdana Menteri sudah mengarahkan Menteri Kewangan untuk mengemukakan cadangan, dan saya percaya beliau (Tengku Zafrul Abdul Aziz) sedang giat mengkaji cara-cara bagaimana kerajaan boleh memberikan bantuan tambahan (kepada rakyat),” katanya semasa temu bual dalam program Ruang Bicara yang disiarkan Bernama TV, hari ini. headtopics.com

Kerajaan telah memperuntukkan sebanyak RM380 bilion atau bersamaan 28% daripada Keluaran Dalam Negara Kasar menerusi pakej rangsangan ekonomi.Mustapa berkata, setakat ini hanya lebih daripada RM200 billion sudah dibelanjakan dan masih terdapat baki. Read more: Free Malaysia Today »

Long Covid: Recovery and support

As more new Covid-19 cases are reported every day, Malaysia will have to prepare for the inevitable increase of those suffering from long Covid and provide the necessary support.

Sudah sudahlah bercakap. Takde apa apa pun. Bila semua rakyat dah marah, baru nak bagi bantuan. Buat kerja cepat. Ini puncanyer pemimpin dah berumur, lambat berfikir. Kerajaan sedar tak kami tak mahu kalian memerintah ıllıllı BΣЯΛƬ ПΛПΛПG! ıllıll atuk aku sekolah pondok je atap nipah..dia suh pesan ke menteri , majoriti rakyat msia ada loan bank..kasi 6 bln moratorium dh tentu budget boleh tampung utk belanja2 lain..atuk pesan xkan sifir mudah mcm ni nk kena kaji?

Dh berbuih rakyat ckp apa yg nak. Morotorium automatik, i sinar 2.0, i lestari 2.0, skim pinjaman mudah utk iks. Sudah2lah dgn karenah birokrasi. Letak diri di tempat rakyat supaya korg paham betapa rakyat memerlukan semua yg disebut td SEKARANG. Bkn tgu korg meeting 4-5 kali.

Kerajaan kaji polisi babitkan warga asing, kata menteri | The Malaysian InsightHamzah berkata terlalu banyak aduan diterima dari masyarakat berkenaan warga asing.

Tak boleh ada agenda tersembunyi gesa Parlimen bersidang semula, kata Hishammuddin | The Malaysian InsightHishammuddin menyentuh mengenai percubaan menukar kerajaan dengan mendakwa ada majoriti cukup di kalangan ahli Parlimen. HishammuddinH2O takde helikopter, jadi takde agenda tersembunyi lah bodoh Suka hati ar. Siapa buat kau jadi ketua nak bagi syarat?

Kerajaan kaji beri vaksin kepada remaja | Harian MetroKuala Lumpur: Kerajaan sedang mengkaji pemberian vaksin kepada golongan remaja berusia antara 12 hingga 17 tahun. Yang sedia ada pun masih berterabur tak sistematik 💆 Masih banyak lagi yang dah daftar untuk Vaksin masih tak dapat suntikan lagi. Ini udah... Lol. Rakyat yg dah lama daftar pn belum dpt lg.

Kes Covid-19 semalam rendah sebab ujian kurang, kata pakar kesihatan | The Malaysian InsightRakyat perlu ambil perhatian dengan jumlah kes harian yang menurun bila ujian kurang, kata pakar. syahredzan Begitulah penipuan yang dilakukan oleh KERAJAAN PN aka KERAJAAN GAGAL. syahredzan Bilangan test kena ada standard minimum, bukan hari nie banyak, esok buat sikit, lusa buat banyak, tulat buat sikit. Contoh, standard minimum kena wajib test 100K sehari dan konsisten, baru dapat tahu naik turun sebenar covid19. then KKMPutrajaya should release the total case numbers alongside the total tests taken.. then provide a % indicator for that.. everyone can see that and no need to come out with too many memo.

LHDN opens counters for BPR appeals from today (June 15)KUALA LUMPUR (Bernama): The Inland Revenue Board of Malaysia (LHDN) will open the Government Special Assistance (BKK) counters from Tuesday (June 15) for appeals applications under Bantuan Prihatin Rakyat (BPR). Bukak tapi tidak meletakkan pendapatan sebagai kayu pengukur masih bermain dengan silap mata🙄 Untuk apa bukak rayuan jika meletakkan jawatan sebagai kayu pengukur bukan pendapatan?

Jepun pertimbang benarkan kehadiran 10,000 penonton | Harian Metroolimpik tokyo Jepun mungkin akan membenarkan 10,000 penonton hadir ke gelanggang Sukan Olimpik, lapor media tempatan selepas tuan rumah sedang menimbang berapa ramai rakyat tempatan dibenarkan menyaksikan temasya itu. uishhhh better not