Johorbahru, 'Sultan Johor', 'Beri Amaran'

Johorbahru, 'Sultan Johor'

'Kalau ada lagi perebutan kuasa, saya bubar DUN' - Sultan Johor

#johorbahru Sultan Johor, Sultan Ibrahim Iskandar memberi amaran untuk membubarkan DUN serta-merta jika perebutan kuasa dalam kalangan wakil rakyat negeri ini terus berlaku.

3/6/2020 7:31:00 AM

johorbahru Sultan Johor, Sultan Ibrahim Iskandar memberi amaran untuk membubarkan DUN serta-merta jika perebutan kuasa dalam kalangan wakil rakyat negeri ini terus berlaku.

SULTAN Johor, Sultan Ibrahim Iskandar memberi amaran untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) serta-merta jika perebutan kuasa dalam kalangan wakil rakyat negeri ini terus berlaku.

"Apabila ada pemimpin yang gila kuasa dan terus merebut jawatan demi kepentingan diri mereka dalam keadaan rakyat yang sedang susah sekarang, mereka (wakil rakyat) langsung tidak peduli dan sanggup menambah lagi derita rakyat."Saya tidak boleh tengok rakyat saya menderita, dan tidak akan biarkan negeri saya dikucar-kacirkan.

Malaysia kutuk serangan dron, peluru berpandu terhadap Arab Saudi Ulama mati bersama ilmunya Inspection of slopes along federal roads stopped since 2013 - audit report

"Saya bersumpah untuk menjaga dan membela nasib rakyat dan negeri saya pada setiap masa."Jika berlaku lagi perebutan kuasa dalam kalangan wakil rakyat, saya akan bubarkan Dewan Negeri Johor serta merta," titah baginda.Sultan Ibrahim bertitah, baginda akan memberi peluang kepada rakyat Johor untuk memilih wakil mereka yang baharu.

"Saya harap kali ini pilihlah pemimpin yang betul-betul ingin berkhidmat untuk rakyat dan negeri, bukan untuk parti atau diri sendiri," titah baginda.Artikel ini disiarkan pada : Rabu, 3 Jun 2020 @ 12:29 PM Read more: Harian Metro »

sokong.. bubar dun dan kita serah pada rakyat.. Steady X pyh ikut prosedur ke? Cantik...👍 Yang baik kita sokonglah. Tengoklah prosedurnya mcm mna Cth mcm negara brunei mmg terbaik Muka2 tamak kuasa & jaw di beri kuasa. Macam tupai di suruh jaga kebun durian. Setuju Terbaik tuanku kita setuju 100% PH yg dikuasai DAP tak layak pegang negara Jika perlimen malaysia dikuasai DAP masalah besar pada umat islam 2 tahun ph pegang negara terang dan jelas ph tipu rakyat

Biar PH hilang dari muka bumi ni....harap tuanku tunai kan janji tuanku..bubar ja.... Bila gak nye rakyat nk aman dri politik katak dan rebut Kuasa.. Bnyk sandiwara ahli politik kt Malaysia.. Apa yg mereka fikirkan x sma dalam minda rakyat. Yg masih d garis kemiskinan.. Dunia akhir zaman... Sokong!! DrMahyuddin Perebutan kuasa secara sah & mengikut undang-undang is a fact of life dalam negara/negeri yg mengamalkan sistem demokrasi. Oleh itu perebutan kuasa mustahil dielakkan atau dihapuskan walaupun berapa kali pun DUN dibubarkan.

Wajar bubar semasa rampasan kuasa bulan 2/2020 bukannya skrg . Terbaik tuanku. Pastikan pH hilang terus Di muka bumi Johor. InsyaAllah 🙏🙏🙏 Itu yang terbaik Tuanku.. pohon kebijaksanaan Tuanku Bubarlah hahaha kami nak tengok pas umno geng MuhyiddinYassin apa jadi... Muyhiddin kalah dia akan jadi apa Agak agak kalau lepas mengundi kelak, perkara yang sama berlaku lagi. Lompat sana lompat sini. Agak agak, rakyat ada masa ker nak balik mengundi di musim covid 19?

Ampun tuanku.. Kesian mb johor baru 3 bulan angkat sumpah.. Ampun tuanku.. Kesian mb johor baru 3 bulan angkat sumpah.. Bubar parliment sekali HRHJohorII ambik kau, mohon terciduk semua. Allahpeliharasultan DrMahyuddin x payah pakai lg wakil rakyat tuanku... tuanku jer perintah... johor kan tuanku pya... buat ikut tuanku jer... harao tuanku baca komen ni... ampun tuanku...

Bubar jer shaKing Bahangdalang1 Bolih ke mOkyue Daulat tuanku elok sangatlah pembubaran dun negeri johor bangsa johor demi kepercayaan bangsa johor yg berdaulat dibawah tuanku dun2 ini yang asalanya diberi mandat rakyat kini dikhianati oleh meraka yg gilakan kuasa dan pangkat ampun tuantu Awal-awal dulu tak cakap apa pun. Dah dengar bunyi2 PH lebih kerusi baru nak bubar DUN pulak. Amanah rakyat dah dipermainkan awal lagi..patutnya waktu tu pemerintah yang lebih tinggi dah bersuara waktu, ambil tindakan tidak kira wakil rakyat dari parti mana pun.

Sy setuju!! Semua gila kuasa gila jawatan..Tp satu kerja pun xnmpk..Haih Elok sangat tu YouNickOfTime Terbaik...bubar dun buat pilihanraya negeri biar rakyat pilih xyah nak gaduh mcm budak2 berebut cekelat Mintak pemuja si kutty tua kutuk tu hadam Terbaik.... Bubarkan aje tuanku Betul tu.yelah penat sultan asik nak berangkat beri watikah perlantikan MB baru MB baru. Lepas 9mei, beri watikah.lepas 22bulan,beri watikah baru lagi.ini coming soon,beri watikah baru lagi.lepas bubar DUN😊

Yeayy Bagus..rakyat xnk kerajaan tebuk atap nie..😊 No komen... Boleh baca apa yg tersirat bagus, bubar dun. lepastu biar umno berebut kerusi dengan bersatu. pas pula tersepit kat tengah. hahaha. ph boleh diundi rakyat untuk jadi kerajaan semula tanpa terima katak bersatu. ini amat bagus. Itu yg terbaik Elok sangat tuhh

Itu yg terbaikkk... Kita lihat pengkhianat boleh pergi jauh ke tak... Sorry tumpang iklan..boleh minta jasa baik kalian untuk like fb page sis ye..untuk projek Entreprenuer sis🙇🏻‍♀️🙇🏻‍♀️🙇🏻‍♀️ Ya laaaa asyik buang masa semua orang!!😠 apa ingat Rakyat tak de kerja lain ke asyik korang nak bertekak gila rebut kuasa. orang semua tengah sibuk risau fikir mana nak cari kerja dan duit untuk tampung keluarga. Faham tak semua orang tengah susah sekarang!!!

Bagus Tuanku👍🏻👍🏻👍🏻 itu yg terbaik Boleh ke?

Johor sultan threatens snap polls if there is another power struggleIf another power struggle occurs, Sultan Ibrahim says he will let the people of Johor pick those who truly want to serve the people and the state. MAHACAI TRIGGERED Which is what the Johor Sultan should have done many months ago. Why didn't he do it then? Who conned the Johor Sultan into doing what he did? is this even constitutional?

Johor Sultan grants audience to Transport MinisterJOHOR BARU: Johor's Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar granted an audience to Transport Minister Datuk Seri Dr Wee Ka Siong on Tuesday (June 2). Here comes the gravy train from Gemas to Johor weekasiongmp How many trains u need to Johor/Singapore ? Didnt we just have a double-track from Gemas-JB, Not even ready, now another train weekasiongmp we watching you balance rakyat's money for survival - over the greed for a HIGH SPEED TRAIN. chedetofficial Daulat Tuanku 🙏🏻❤️💙

Johor Sultan grants audience to Transport MinisterJOHOR BARU: Johor's Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar granted an audience to Transport Minister Datuk Seri Dr Wee Ka Siong on Tuesday (June 2). Here comes the gravy train from Gemas to Johor weekasiongmp How many trains u need to Johor/Singapore ? Didnt we just have a double-track from Gemas-JB, Not even ready, now another train weekasiongmp we watching you balance rakyat's money for survival - over the greed for a HIGH SPEED TRAIN. chedetofficial Daulat Tuanku 🙏🏻❤️💙

Johor sultan threatens snap polls if there is another power struggleIf another power struggle occurs, Sultan Ibrahim says he will let the people of Johor pick those who truly want to serve the people and the state. MAHACAI TRIGGERED Which is what the Johor Sultan should have done many months ago. Why didn't he do it then? Who conned the Johor Sultan into doing what he did? is this even constitutional?

Saya setia dengan UMNO, PN - Idris Haronmelaka 'Sekarang saya dilantik sebagai EXCO negeri, takkan mahu pindah ke pembangkang pula sedangkan kita sekarang menjadi kerajaan. Ia tindakan orang pendek akal,' kata bekas Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Idris Haron. Dh dpt jawatan kan...puiihh Daripada Abu Hurairah RA bahawasanya Rasulullah SAW bersabda, “Tanda-tanda orang munafik ada tiga, iaitu apabila dia berbicara dia dusta, apabila dia berjanji tidak ditepati dan apabila diberi amanah dia khianati.” (Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Noh Omar dilantik sebagai pengerusi baru MISCBekas menteri Noh Omar menggantikan Ab Halim Mohyiddin berkuat kuasa hari ini. FMTNews NohOmar Betul² binawe, ex chairman terus jadi ALP.. 😂😂😂