'Kadar RM850 satu kaki persegi tidak memuaskan'

  • 📰 hmetromy
  • ⏱ Reading Time:
  • 42 sec. here
  • 2 min. at publisher
  • 📊 Quality Score:
  • News: 20%
  • Publisher: 51%

Malaysia Headlines News

Malaysia Latest News,Malaysia Headlines

KualaLumpur ereka mahu pembangunan semula di kawasan itu tetapi harga tawaran mesti munasabah.

Terdahulu, Menteri Wilayah Persekutuan, Khalid Abdul Samad dalam Majlis Town Hall Pembangunan Kampung Baru di Dewan Perdana Felda, Kuala Lumpur, hari ini menawarkan harga maksimum RM850 setiap kaki persegi kepada pemilik dan pewaris tanah di Kampung Baru.

“Pelan pembangunan yang dicadangkan itu juga cantik. Cuma harga yang ditawarkan saja, kalau boleh naikkan sikit. Minimum sekurang-kurangnya RM1,000 bagi setiap kaki persegi,” katanya. “Bantu kami melalui ekonomi supaya kita dapat memperluaskan perniagaan kita dengan wang yang diterima itu. Bagi yang sudah berusia 60-an mereka boleh bersara dan hidup dengan selesa,” katanya.

“Jika tak boleh harga itu, pak cik tak nak jual. Kalau harga yang ditawarkan itu nanti memuaskan, baru pak cik akan pilih kombinasi pulangan tunai dan unit siap,” katanya yang tinggal di Kampung Piuk, Kampung Baru, di sini. Sementara itu, pewaris tanah Kampung Baru dan juga peniaga, Mohd Izwan Zakaria, 38, berkata, dia tidak bersetuju dengan tawaran yang diberikan berikutan tiada laporan lengkap dari Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta .

 

Thank you for your comment. Your comment will be published after being reviewed.
Please try again later.

Jgn di jual

Klo tanah aku tu mati hidup mati hidup pun aku x kan jual. Itu la satu2 nya tanah org melayu di tengah KL sgt strategik. Patutnya dicantikn dijaga bukan sebok suh jual. Amik cth kg morten di Melaka dinaiktaraf & dijaga. BONGOK!!

Rm1500 rasanya ok ..tapi klu ikut kemajuan skrg rm2k la

Murah sangat

Rm850/sqft harga munasabah..rakyat kg baru sepatutnya bersyukur Dari terbiar tak boleh Jual.

We have summarized this news so that you can read it quickly. If you are interested in the news, you can read the full text here. Read more:

 /  🏆 26. in MY

Malaysia Latest News, Malaysia Headlines

Similar News:You can also read news stories similar to this one that we have collected from other news sources.

Malaysia akan cadang kadar air baru kepada SingapuraMenteri Luar Saifuddin Abdullah berkata cadangan itu akan dibentangkan tidak lama lagi dan menjangkakan perbincangan yang sengit. FMTNews
Source: fmtoday - 🏆 5. / 72 Read more »

Tanah Kg Baru: Kerajaan tawar RM850 satu kaki persegiMenteri Wilayah Persekutuan Khalid Samad berkata tawaran tersebut merupakan kadar tertinggi dinilai oleh Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta dengan mengambil kira faktor mengekalkan syarat kepentingan pemilikan orang Melayu sahaja. FMTNews What he say is always full of shits. Next... Tapi, atuk dulu kata, tanah di kuala lumpur berharga 3k - 7k sekaki persegi. Najib jual tanah trx RM3000 - RM5000 sekaki persegi. Tu pun tahun 2015. Hang jual kat orang melayu, hari ini, hanya RM850 sekaki persegi je? Apa ni menteri? Kenapa nak untungkan pemaju ni? Dijual pada towkey kaaa...
Source: fmtoday - 🏆 5. / 72 Read more »

Kerajaan tawar RM850 sekaki persegi untuk beli tanah Kampong Bharu | The Malaysian InsightIa adalah kadar tertinggi yang boleh ditawarkan berdasarkan penilaian kerajaan, kata Khalid Samad.\n\u00a0 Tuyullaseryaho3 Jual je masa mati bukan dapat ambil da nak kiamat oii😂😂😂
Source: msianinsight - 🏆 8. / 63 Read more »

Kg Baru development will not marginalise Malays, assures Dr MThe government offers landowners and heirs RM850 psf in compensation. FMTNews
Source: fmtoday - 🏆 5. / 72 Read more »

Gov't offers to buy Kg Baru land at RM850 psfThis is compensation to landowners and heirs in return for the redevelopment of the area. Murah btul No one selling.
Source: malaysiakini - 🏆 20. / 51 Read more »

Govt offers to buy Kg Baru land at RM850 per square footKUALA LUMPUR: The government today offered to buy land in Kampung Baru here at a rate of RM850 per square foot, as compensation to land owners and hei... why? why cant it be like that?
Source: theSundaily - 🏆 25. / 51 Read more »