ISTAF mahu perkenal liga profesional

  • 📰 UMonline
  • ⏱ Reading Time:
  • 29 sec. here
  • 2 min. at publisher
  • 📊 Quality Score:
  • News: 15%
  • Publisher: 51%

Malaysia Headlines News

Malaysia Latest News,Malaysia Headlines

Akan menyediakan platform lebih baik. utusanonline

Setiausaha Agungnya, Datuk Abdul Halim Kader berkata, liga itu akan menyediakan platform lebih baik untuk pemain sepak takraw meneruskan minat mereka dalam sukan ini, kerana hanya beberapa pemain yang berpeluang bermain untuk negara dan negeri masing-masing.

“Jadi, SPL akan menjadi peluang kepada bekas pemain kebangsaan, pemain yang tidak diterima dalam pasukan kebangsaan tetapi mempunyai kemahiran dan kecekapan bagi menunjukkan kehebatan mereka. Ia boleh dianjurkan oleh Persekutuan Sepak Takraw Profesional di bawah naungan ISTAF,” katanya kepada Bernama.

Menurut Abdul Halim, sepak takraw mempunyai potensi besar untuk terus berkembang dengan memperkenalkan liga profesional, dengan usaha diambil untuk meningkatkan jumlah negara yang bermain sukan itu agar dapat berada dalam Sukan Olimpik pada masa hadapan.

 

Thank you for your comment. Your comment will be published after being reviewed.
Please try again later.
We have summarized this news so that you can read it quickly. If you are interested in the news, you can read the full text here. Read more:

 /  🏆 27. in MY

Malaysia Latest News, Malaysia Headlines

Similar News:You can also read news stories similar to this one that we have collected from other news sources.

Kerjasama Umno-PAS jejas sokongan di Sabah, kata ZahidIni merupakan satu sebab mengapa parti itu mahu memberi autonominya kepada Umno Sabah. FMTNews
Source: fmtoday - 🏆 5. / 72 Read more »

Asyraf Wajdi: Piagam Umno-PAS bukan gimik, perjanjian baru untuk semuaKetua Pemuda Umno berkata pembangkang mahu mengekalkan keunikan Malaysia sebagai negara berbilang kaum. FMTNews
Source: fmtoday - 🏆 5. / 72 Read more »

Alahai, tayar kereta kena rembat...“MULANYA saya pelik melihat keadaan kereta agak rendah sebelum menyedari keempat-empat tayar sudah hilang dan diletakkan batu bata sebagai ‘pelapik’,” kata pemilik kereta Perodua Myvi yang kehilangan empat tayar kenderaan itu, Munawarah Hamidi, 26. Hahahaha jahat gila!! 😂 Klu dpt tangkap 4 ekor tu, aku jerit je kat diorg 'dasar miskin'. I said what I said oklahtu dia rembat baik baik. letak batu so.. side skirts tak rosak
Source: hmetromy - 🏆 26. / 51 Read more »

Petronas mahu pertingkat keselamatan kemudahan kritikal | The Malaysian InsightIa susulan kejadian serangan ke atas dua loji minyak utama kendalian Saudi Aramco.
Source: msianinsight - 🏆 8. / 63 Read more »

'Kadar RM850 satu kaki persegi tidak memuaskan'RATA-RATA penduduk Kampung Baru bersetuju dengan pembangunan yang akan di buat di situ, namun, kurang bersetuju dengan nilai tanah yang ditawarkan. Rm850/sqft harga munasabah..rakyat kg baru sepatutnya bersyukur Dari terbiar tak boleh Jual. Murah sangat Rm1500 rasanya ok ..tapi klu ikut kemajuan skrg rm2k la
Source: hmetromy - 🏆 26. / 51 Read more »

Kamera badan mungkin ‘dedah’ kelemahan penguatkuasaKUCHING 21 Sept. - Walaupun menyambut baik cadangan penggunaan kamera badan pada penguatkuasa, Kongres Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) mahu kerajaan mengkaji keputusan itu yang mungkin menyembunyikan &8216;kelemahan&8217; belum diketahui. Over-thinking and over-analysis will results in 'No Action, Talk Only'. Insyaallah, majoriti anggota keselamatan negara adalah insan yang baik belaka. Kalau lah penjawat awam seperti anggota polis , kastam , imegresen , jpj dan lain2 lagi guna kamera badan semasa menjalankan tugas ini bermakna lagi menyusah anggota yg bertugas..benda2 mcm ni tah payah diadakan..kaji dulu sebelum buat keputusan dan ambil kira pada penjawat awam
Source: UMonline - 🏆 27. / 51 Read more »