Ini kerajaan Perikatan Nasional, kata Faizal Azumu | The Malaysian Insight

  • 📰 msianinsight
  • ⏱ Reading Time:
  • 25 sec. here
  • 2 min. at publisher
  • 📊 Quality Score:
  • News: 13%
  • Publisher: 63%

Malaysia Headlines News

Malaysia Latest News,Malaysia Headlines

Ini kerajaan Perikatan Nasional, kata Faizal Azumu

Timbalan Presiden Bersatu Ahmad Faizal Azumu berkata, parti itu percaya demikian kerana majoriti ahli Parlimen yang menyokong Ismail Sabri terdiri daripada komponen PN. – Gambar The Malaysian Insight oleh Afif Abd Halim, 22 Ogos, 2021.

BERSATU tetap menegaskan pentadbiran yang bakal dibentuk Ismail Sabri Yaakob masih lagi kerajaan Perikatan Nasional walau perdana menteri baharu itu dari Barisan Nasional Timbalan Presiden Bersatu Ahmad Faizal Azumu berkata, parti itu percaya demikian kerana majoriti ahli Parlimen yang menyokong Ismail Sabri terdiri daripada komponen PN.

Bermula July 2018, akses bagi laporan penuh hanya untuk anda yang melanggan. Daftar sekarang dan nikmati satu minggu akses percuma!

 

Thank you for your comment. Your comment will be published after being reviewed.
Please try again later.

Hidup lagi mamat ni.

PertikaianNasional

Pigi tipu orang utan, kita ada minda sendiri dan tak akan ikut sesiapa yg cuba tukar sejarah. Kita tahu yg Pas dah masuk putrajaya dari pintu belakang. PN UMNO BERSATU GBS PAS tak sebut nama M’sia. Mereka bukan rakyat tulen. Sebab utk mereka M’sia no. 2, bangsa mereka no. 1

Kipas kuat2……jangan tak kipas 🤣

K69

PN my footttt!!!🤣🤣🤣

No . Absolute NO . Kerajaan campuran BN / PN / GPS / PBS / STAR. Dia bengong

Tak kisah la kerajaan apa sekali pun sekarang ni. Tolong focus turunkn kes covid. Plan macam mana nak rangsangkan ekonomi. Bantu SME yg terjejas. Buat perancangan yang teliti untuk buka sekolah. Bantu doktor nurse inject insiatif. Baru semangat sikit.

Betul tu! Takkan Presiden Bersatu dengan Timbalan tak dapat jawatan kanan! Fight Peja fight!

Tuan punaisehat bermimpi disiang hari😎

Round 1: FIGHT!!!

Macam bodo sibuk berebut nama kerajaan. Tak kesah lah nama kerajaan apa sekali pun kerjaan pasola ke kerajaan pasir dua butir ke yang penting fokus masalah negara sekarang lah 😪

Yes no no yes

Apa kata kita gelar saja kerajaan Mangkuk Hayun? Atau Mangkuk Tingkat? 🤔

Dah bergaduh pasal nama pulak puak2 ni. Nama jer la apa2 pun still takder function

Gila sibuk dgn nama! Fokus covid dan ekonomi dulu boleh tak? Tak berbaloi duit cukai rakyat menggaji org mcm ni....

Sabar peja..elaun penasihat PM pun tak masuk lagi…la ni hang ejas bia hang naik jadi TPM…naik TPM nnt hang nak tukar nama kerajaan PN ka MN ka bersatu ka lantak lah….kami nak hang naik jadi TPM ❤️

It was never PN govt! U are BD govt! Back Door

Jagan la marah. Kenapa Tak settle sebelum khawin. Udah Khawin kali kedua ni masih probelm. Ish ish ish.

Zulrusdi Apa susah, ini tetap KerajaanGagal

Depa ni wayang ja gaduh..belakang kautim baik punya

Kalau guna PN maknanya kerajaan gagal...automatik akan ingat PN PH sama je...gagal..jd kena new branding supaya rakyat faham kerajaan dah bertukar..xkan nak guna BRANDING gagal lagi..Personal branding & new branding penting utk promote kerajaan Malaysia yg diterima rakyat..

Sokong ini kerajaan perikatan nasional ahmadmaslan DrZahidHamidi DARDOfficial

menterimeekari

apa susah benar ni, bila TSMY letak jawatan maka kerajaan PN tumbang, naik UMNO yg disokong parti2 lain yg menyokong, maka UMNO dan rakan2 nak gelar PN semula or BN or BN plus tu belum diwar-warkan. Maka, boleh panggil Kerajaan Malaysia.

pening 🤷🏻‍♀️

Setuju. Kerajaan yang sama disebabkan ahli2 yang sama. Pendekatan pun sama. No issue

Ha3. Kan dah kata. Pengkhianat akan tetap dikhinati. Tunngu Bersatu balas. Enjoy the show

Lantak hangpa la. Nak sangat kan.

Aishh..takkan bulan depan nak ada PM baru kot.

Sekiranya PM baru masih guna slogan Perikatan Nasional bermakna masih lagi dibayangi KERAJAAN GAGAL,elok tukar dari menggunakan PN

Whatever lah, pengkhianat. People dont care.

Lol lagi mau live in denial.

Perikatan Nasional is nobody la... pipe down boy... il

Cukup cukup lah YB. Rakyat dah jelak dengan politik begini. Lets do the right thing PejaOfPerak

buangla perkataan PN tu..perkataan tu dah jadi simbol kegagalan

round 2. fight.

Pejabat pun tak masuk lagi dah gaduh2, mcm mana nak ada Kerajaan yg stabil, end up rakyat dan negara yg merana dpt lahabau2 gila kuasa nie..

Ha..ha..sudah kena hijack kah?

Dont count me out!!🤣🤣

NotMyGovernment NotMyPM TolakKerajaanKleptokrat

ON....👍🏼

Betul tu. Ini kerajaan perikatan nasional. Tolong sikit peja nasihat kan orang orang umno ni sikit.😅

UMNO n PN MEMANG KERAJAAN GAGAL- SEMUA GILA KUASA N $$- YG SUSAH RAKYAT AJE- PI MAMPUS LA KAMU SEMUA !

Saya masih ingat kat PC tu bila tidur fikir rakyat, bila makan ingat rakyat, tak cuti langsung, jadi ini bukan barisan Rakyat? Drama lagi

Peja….back to basic la. No need to stress PN government. It is UMNO government for God sake. bukanpmsaya

Dah siap review mee Kari? Ajarlah dansa pulak. Kalo pun buat modal gaduh, snglah parti pemerintah ni kena hentam dgn lawan.Rakyat tgh tunggu langkah yg boleh bantu mereka bangkit kembali dari situasi pandemik ni. Bukan nak dgr cerita nama.langkah-langkah perlu dimulakan segera.

Sembang nasi ganja la pulak peja

Pengkhianat Nasional la peje

Yes, kalau tidak Bersatu dan PAS akan tarik balik sokongan

Baik tukang penasihat 25% .kiranya PN2.0 ke atau PN plus 😌

Cc ahmadmaslan DARDOfficial

X habis2 nk BerGaduhh ... jangan Sampai Rakyat panggil Kerajaan114Jahanam 😱

whatever

Berlakon aje gaduh tu. Propa aja lebih.

Ini kerajaan gagal lmao

Ini kerajaan syaiton 🤭

Ini kerajaan Kegagalan Nasional. Full Stop

Tuan penasihat dah tak jadi penasihat ke. Tiada perubahan hanya bawa legasi kegagalan terdahulu.

should ask PAS

🍿🍿🍿

Kalau PN - Pengerusi Muhyiddin Kalau BN- Pengerusi Zahid 2 x 5 ..5 x 2

Sedar la sikit dato peja..

KerajaanGagal KerajaanDerhaka pakai la apa nama pun tetap gagal.

Sokong peja...hahahah

Gaduh dah...baru malam pertama🙈 pasni review mee kari mana?

We have summarized this news so that you can read it quickly. If you are interested in the news, you can read the full text here. Read more:

 /  🏆 8. in MY

Malaysia Latest News, Malaysia Headlines

Similar News:You can also read news stories similar to this one that we have collected from other news sources.

22,262 kes Covid-19 hari ini, lapor KKM | The Malaysian InsightLembah Klang kekal paling tinggi diikuti 6 negeri lain yang mencatat lebih 1,000 jangkitan.
Source: msianinsight - 🏆 8. / 63 Read more »

22,262 kes baharu Covid-19 hari ini | Harian MetroKuala Lumpur: Jumlah kes baharu Covid-19 mencatatkan penurunan dengan 22,262 kes hari ini, berbanding 23,564 kes semalam.
Source: hmetromy - 🏆 26. / 51 Read more »

Jangkitan Covid-19 pecah rekod lagi, 23,564 kes hari ini - Utusan DigitalEnam negeri mencatatkan kes baharu anatara dua atau tiga digit iaitu Melaka, Pahang, Terengganu, Labuan, Putrajaya dan Perlis, sementara negeri lainnya mencatatkan kes empat digit.
Source: UMonline - 🏆 27. / 51 Read more »

‘Betapa hati ini berharap ba masih ada di sini’ - Isa Khan - Utusan Digital“Betapa hati ini berharap ba masih ada di sini, tetapi Allah SWT jauh lebih sayangkan ba.” Allah dengan belas kasihNya akan menolong Pakistan dengan jet pejuang hitam yang kuat dimana jet itu juga akan membantu menakluki India di Ghazwa-e-Hind dan merebut kembali negara-negara Islam yang hilang. Imam Al-Mahdi akan memimpin perang ini.
Source: UMonline - 🏆 27. / 51 Read more »

'Janganlah ada lagi yang bawa SD selepas ini' - Utusan DigitalDaripada kucar-kacir mahu cari jalan membentuk kerajaan tak kukuh, menambah pergolakan politik yang akan menghancurkan fokus, maka beliau boleh nasihat kepada Agong untuk membentuk atau mengisytiharkan darurat politik.' Belukang mana plak ni X kira la belukang ke..mayong ke..daripada asik nk berpolitik..main ugut ugut. Saya sokong pendapat beliau. bubar perliment ...pm sekarang rasa nya boleh jadi caretaker sampai pru 15. anwaribrahim faham?
Source: UMonline - 🏆 27. / 51 Read more »

PM sampai ucapan perdana petang ini - Utusan DigitalTerdahulu, Ismail Sabri tiba di Pejabat Perdana Menteri, di bangunan Perdana Putra, di sini kira-kira pukul 10.55 pagi tadi. Sama je... Tak kemana2 pun Berapa banyak masa yang dibazirkan. Lebih-lebih lagi di saat getir di kala wabak covid merebak. Sangat sangat merugikan. RameshRaoAKS Tak.kisah laaa....Sop sop
Source: UMonline - 🏆 27. / 51 Read more »