'Malaysia', 'Kuala Lumpur', 'İbu Neelofa', 'Harimau Menangis', 'Noor Kartini Noor Mohamed', 'Cop Dagang'

'Malaysia', 'Kuala Lumpur'

Ibu Neelofa batal permohonan cap dagang Harimau Menangis

#KualaLumpur Selepas dikritik ramai pihak, pemilik syarikat Noor Khan Enterprise, Noor Kartini Noor Mohamed membatalkan permohonan cap dagang bagi jenama 'Harimau Menangis'.

10 hours ago

KualaLumpur Selepas dikritik ramai pihak, pemilik syarikat Noor Khan Enterprise, Noor Kartini Noor Mohamed membatalkan permohonan cap dagang bagi jenama 'Harimau Menangis' .

Kuala Lumpur: Selepas dikritik ramai pihak, pemilik syarikat Noor Khan Enterprise, Noor Kartini Noor Mohamed membatalkan permohonan cap dagang bagi jenama ‘Harimau Menangis’.

Kuala Lumpur: Selepas dikritik ramai pihak, pemilik syarikat Noor Khan Enterprise, Noor Kartini Noor Mohamed membatalkan permohonan cap dagang bagi jenama 'Harimau Menangis'.Noor Kartini yang juga ibu selebriti terkenal Neelofa berkata, permohonan itu akan dibatalkan dalam masa terdekat.

Ibu Neelofa batal permohonan cap dagang Harimau Menangis Harimau Menangis: Noor Kartini tarik balik permohonan - Utusan Digital UK accident victim's condition improving, calls for 'Ibu' | New Straits Times

"Saya memohon maaf dan sedar akan kekhilafan terjadi dan berharap keputusan yang saya buat hari ini dapat menjelaskan dan meredakan keadaan."Saya membuat keputusan untuk membatalkan permohonan 'trademark' nama Harimau Menangis dengan secepat mungkin.

"Tujuan asal saya memohon trademark ini adalah hanya untuk melindungi jenama perniagaan saya dan juga ejen jualan kami daripada masalah produk tiruan," katanya dalam sidang media secara maya hari ini.Noor Kartini berkata, dia tiada niat untuk menutup pintu rezeki sesiapa. headtopics.com

"Saya percaya rezeki kita masing-masing datangnya daripada Allah SWT."Diharap dengan penjelasan ini isu ini selesai dan tidak berpanjangan," katanya.Sebelum ini tular di media sosial usahawan itu mendakwa jenama 'Harimau Menangis' bagi produk keluarannya sudah didaftarkan di Perbadanan Harta Intelek Malaysia (MyIPO) dan beliau mempunyai hak eksklusif ke atas cap dagangan nama berkenaan.

Dakwaan usahawan itu mendapat kecaman netizen yang rata-rata menyifatkan tindakan itu sebagai keterlaluan memandangkan sudah ramai menggunakan nama resepi masakan berasaskan daging 'Harimau Menangis' dalam produk mereka.Bagaimanapun, Ketua Pengarah MyIPO Datuk Mohd Roslan Mahayudin tampil menjelaskan permohonan cap dagang bagi jenama 'Harimau Menangis' masih di peringkat pemeriksaan.

"Jenama yang dimohon pemilik syarikat itu, Noor Kartini Noor Mohamed belum diluluskan MyIPO dan belum menjadi hak eksklusif beliau."Sehubungan itu, Noor Kartini diminta tidak mendahului keputusan MyIPO dengan mendakwa jenama 'Harimau Menangis' didaftarkan sebagai cap dagangan dan menjadi hak eksklusif beliau," katanya.

Mohd Roslan memaklumkan permohonan Noor Kartini bagi mendaftarkan jenama itu diterima MyIPO pada November tahun lalu. Read more: Harian Metro »

Gorillas at U.S. San Diego zoo test positive for COVID-19

LOS ANGELES, Jan. 11 (Xinhua) -- Several gorillas at the San Diego Zoo Safari Park in California, the United States, have tested positive for COVID-19, in the first known instance of natural transmission to great apes, zoo officials said on Monday.

Don't play play with us😤😤 JAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Sedihnya. Siri, play I Don’t Care by 2NE1. Thought so! Well, bad marketing is a marketing indeed. Ni motto keluarga dia kan? Sumpah dah boleh teka dia saja je buat kecoh sikit supaya brand dia dikenali semalaysia. Duhh😏 Walaupun dah batal, teruskan boycott product family dorang. Dia dah tunjuk family dorang selfish jenis nak berjaya sorang. Tak fikir periuk nasi orang lain

Makcik.. ko nak lindung hak..walhal ko bukannya perintis pada business ni.. knp tarik? Sebab betul la Kan mmg Ada niat nak patent Nama harimau menangis Tu.. boikot sahaja lah geng kapitalis ni..sokong perniagaan kecil.. harga lebih murah Dan sedap... Melampau je, orang dah guna lama dah nama tu tetiba nk jd trademarks kau 🥴

Hati tisu. Bakal menantu tegur pun unfollow..kuikuikui..bagus lah batal. Takder lah tutup periuk nasi org lain yg meniaga kecil-kecilan. K Lepas setel isu ni boleh lah rt tweet kurma pulak ye 😁 nak Ramadan dah ni. Buatlah harimau terkentut Hahaha padan muka, menyampah aku 🤣 Hardcore fan xnk back up ke Takut kena reject ke🤥

sebelum malu di reject ... hahahahah Mengada ngada. Dah nampak dah sapa betul sapa salah. Jimbit tol Ini semua wayang.. 😁😁😁 Hey siri ...play song: ku menangissssssss membayangkan betapa kejamnya dirimu... Hahahhahahaha Menangis 😭 Rakyat 1 vs Noor Kartini 0 Buatlah aunty tini menangis pulak Tamak