Harian Metro News

Harian Metro

743 pelajar positif Covid-19, 16 kluster aktif di NS | Harian Metro

Seremban: Sebanyak 11 kluster pendidikan aktif dengan 743 pelajar dikesan positif Covid-19 di Negeri Sembilan setakat ini.

Tempat sendiripun KJ tak mampu jaga...

9 hours ago

Read more...

Zizie Izette layak terima RM2.8 juta | Harian Metro

KualaLumpur Saksi pendakwaan ke-25 itu berkata demikian semasa pemeriksaan utama oleh Timbalan Pendakwa Raya Law Chin How pada perbicaraan kes rasuah dihadapi Bung Moktar dan isterinya Zizie Izette di hadapan Hakim Rozina Ayob.

9 hours ago

Read more...

Puting beliung mungkin boleh berulang, lebih teruk | Harian Metro

alorsetar Fenomena belalai darat atau puting beliung yang berlaku di kawasan Bukit Kayu Hitam semalam berkemungkinan besar boleh berulang dan lebih besar yang boleh membawa kemusnahan lebih teruk.

9 hours ago

Read more...

Lelaki OKU mengaku tidak bersalah curi pakaian dalam, ceroboh universiti | Harian Metro

kualaterengganu Lelaki OKU yang pekak dan bisu mengaku tidak bersalah di dua Mahkamah Majistret di sini, hari ini terhadap pertuduhan mencuri pakaian dan baju dalam penuntut perempuan serta menceroboh sebuah universiti awam di Kuala Nerus.

11 hours ago

Read more...

Tiada SOP baharu pengoperasian sekolah | Harian Metro

Ranau Kementerian Pendidikan belum memutuskan untuk melaksanakan prosedur operasi standard (SOP) baharu atau mengetatkan SOP sedia ada dalam usaha mencegah penularan Covid19 di sekolah

11 hours ago

Read more...

Habib Jewels lancar syiling Wafer Emas Harimau Malaya | Harian Metro

KualaLumpur Atas dasar rasa tanggungjawab untuk menyelamatkan Harimau Malaya yang kian pupus, Habib Jewels, hari ini melancarkan syiling Wafer Emas 999 Edisi Terhad Harimau Malaya.

Another 'coin' in the making 😏

11 hours ago

Read more...

Akibat Covid-19, Aeril Zafrel kerap migrain | Harian Metro

KualaLumpur Pelakon Aeril Zafrel yang dijangkiti Covid-19 sebanyak dua kali tahun lalu mengakui berdepan masalah migrain selepas bebas daripada virus itu.

12 hours ago

Read more...

Disiplin Fasha Sandha inspirasi buat Aidil Aziz | Harian Metro

Kuala Lumpur: Disiplin, kualiti dan pergaulan.

12 hours ago

Read more...

Bekas pemain gitar kumpulan rock, adik ditahan ketika 'lalok' | Harian Metro

PetalingJaya Bekas pemain gitar kumpulan rock popular ditahan bersama adiknya ketika sedang 'lalok' di sebuah studio rakaman di sini, semalam.

12 hours ago

Read more...

Sarjan polis mengaku tidak bersalah 42 pertuduhan rasuah | Harian Metro

Kuantan: Seorang anggota polis berpangkat Sarjan dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini, hari ini, atas 42 pertuduhan menerima rasuah berjumlah RM11,600, selama dua tahun mulai 2017.

42 tuduhan rasuah kalau 1 tak sangkut mcm ada kelemahan dari 1. IO 2. Pendakwa 3. Magistrates.
42 pertuduhan hampir setaraf ngan org tu kaann..bezanya org tu maintain kaya raya..klau ikutkan,7 keturunan x abis mkn.

13 hours ago

Read more...

Penting walau tersembunyi | Harian Metro

STOKIN pastinya salah satu pakaian yang tidak boleh diketepikan kepentingannya kepada si pemakai. Ia bukan sekadar menjadi pelengkap dalam berbusana malah memberi keselesaan dan mempunyai elemen keselamatan.

12 hours ago

Read more...

Mazlan Bujang keluar BERSATU | Harian Metro

JohorBahru 'Saya juga mengisytiharkan bahawa saya kini tidak menjadi ahli mana-mana parti tetapi menyokong Barisan Nasional (BN).' - Mazlan Bujang

Tak teguh pendirian dan tiada prinsip.
Pemimpin tak ada jati diri. Rasa tak ada harapan nak memerintah lagi, tinggalkan parti yang disertai. Manusia seperti ini tidak wajib diangkat sebagai pemimpin. Muka najis ini orang.

13 hours ago

Read more...

Anak Orang Asli mahu jadi contoh | Harian Metro

13 hours ago

Read more...

PN putuskan agihan kerusi PRN Johor seminggu lagi | Harian Metro

Pagoh: Perikatan Nasional (PN) akan memuktamadkan agihan kerusi bersama parti komponennya bagi menghadapi Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor, dalam tempoh seminggu lagi.

13 hours ago

Read more...

12 kawasan sering kemalangan maut dikenal pasti | Harian Metro

Polis Melaka mengenal pasti 12 kawasan hitam (blackspot) dan panas (hotspot) yang sering menjadi lokasi kemalangan maut setiap kali tiba musim perayaan

15 hours ago

Read more...

Mengurus rasa kecewa | Harian Metro

Teringat lagu Pelangi Petang dendangan Allahyarham Datuk Sudirman Haji Arshad dengan bait indah bermain di lubuk fikiran.

14 hours ago

Read more...

Pengurusan kes pecah amanah RM6.6 bilion Najib-Irwan Serigar 1 Mac | Harian Metro

KualaLumpur Mahkamah Tinggi menetapkan 1 Mac 2022 bagi pengurusan kes Datuk Seri Najib Razak dan bekas Ketua Setiausaha Perbendaharaan Tan Sri Mohd Irwan Serigar Abdullah berhubung enam pertuduhan pecah amanah berjumlah RM6.6 bilion.

Patut nak dacing karat berkuasa konon menjamin masa depan rakyat dan negara. Rupanya Menjamin masa depan dia lah utk lepas dari menyamun dan rasuah. 🤣🤣🤣

14 hours ago

Read more...

Roslan jurulatih THT musim 2022 | Harian Metro

kualaterengganu Bekas jurulatih skuad hoki wanita kebangsaan, Roslan Jamaluddin dilantik sebagai pengendali Pasukan Hoki Terengganu (THT) yang baharu bagi mengharungi saingan Liga Hoki Malaysia (MHL) musim ini.

15 hours ago

Read more...

17 syor atasi masalah banjir | Harian Metro

KualaLumpur Sebanyak 17 syor jangka masa pendek, sederhana dan panjang akan dikemukakan kepada kerajaan bagi mengatasi masalah banjir.

adakah akan diikuti? atau kerajaan memilih untuk ikut 'kepakaran' sendiri?

15 hours ago

Read more...

Dah 10 tahun berkuat kuasa, pemandu kenderaan berat masih degil | Harian Metro

KualaLumpur Kedegilan 44 pemandu kenderaan berat yang menggunakan lebuh raya di sekitar Lembah Klang ketika waktu puncak mengundang padah apabila mereka disaman.

15 hours ago

Read more...

Shout It Out dirakam guna vivo X70 Pro | Harian Metro

Penggambaran Shout it Out merupakan pengalaman yang hebat kerana berjaya menangkap intipati dan emosi sebenar hanya menggunakan vivo X70 Pro.

16 hours ago

Read more...

Xiaomi perkenal siri Redmi Note 11 serba baharu yang mantap | Harian Metro

ITMetro Dengan ciri yang dipertingkat, siri Redmi Note 11 bakal memberikan pengguna pengalaman yang hebat.

16 hours ago

Read more...

Pembuat bom, penjaga tebusan antara lima suspek terbaharu diburu ESSCOM | Harian Metro

Lahad Datu: Susulan kejayaan Keselamatan Khas Pantai Timur Sabah (ESSCOM) menumpaskan sel Kumpulan Abu Sayyaf (ASG) tahun lalu, senarai baharu lima suspek dikehendaki dikeluarkan, hari ini.

16 hours ago

Read more...

PRN Johor: PKR, Amanah tanding 20 kerusi, DAP 16 | Harian Metro

PRNJohor Calon yang akan bertanding masih dalam proses akhir dimuktamadkan, kata Presiden AMANAH, Mohamad Sabu

Parti malap

17 hours ago

Read more...

Musuh tak mahu Hamilton bersara | Harian Metro

London: Prinsipal pasukan Red Bull, Christian Horner tidak mahu Lewis Hamilton bersara selepas gagal mempertahankan kejuaraan dunia 2021 yang menyaksikan Max Verstappen meraih gelaran itu buat kali pertama.

17 hours ago

Read more...

3 maut, 2 cedera dalam kemalangan | Harian Metro

Tiga individu maut manakala dua cedera selepas terbabit dalam kemalangan di Kilometer 98.5 Jalan Kuantan-Segamat, dekat Muadzam Shah

18 hours ago

Read more...

Sambutan Tahun Baru Cina lebih selamat dengan SK magic | Harian Metro

Sempena Tahun Baru Cina bakal tiba, penting untuk memastikan udara kediaman bersih daripada virus berbahaya serta air bersih untuk melindungi orang tersayang.

17 hours ago

Read more...

Muller jadi buruan Everton, Newcastle | Harian Metro

London: Bintang Bayern Munich, Thomas Muller dikaitkan dengan perpindahan ke kelab Liga Perdana Inggeris.

17 hours ago

Read more...

Vida mohon maaf | Harian Metro

Rap Usahawan sensasi dan kontroversi, Datuk Seri Vida membuat permohonan maaf secara terbuka kepada penyanyi terkenal, Anuar Zain dan keluarga termasuk seluruh rakyat Malaysia kerana mendakwa penyanyi itu 'gay'.

kbelakangan ni perangai DSV ni makin pelik plak... seblum ni mmg la pelik tp mcm trkawal la lg... dia ok ke x sebenarnye... harap HavocCikb buat la sesuatu... try la bawak pg kaunseling ke, terapi ke, jumpa pakar ke... this is serious...
Dia ni kena kahwin cepat2 supaya x kacau hidup orang 😌

18 hours ago

Read more...

203,943 dewasa terima dos penggalak | Harian Metro

kualalumpur Seramai 203,943 individu dewasa di negara ini menerima dos penggalak Covid-19 semalam.

19 hours ago

Read more...

Rusia adakah latihan ketenteraan berskala besar | Harian Metro

Moscow:Tentera Rusia, pada Selasa, menjalankan latihan ketenteraan membabitkan 6,000 anggota dengan sekurang-kurangnya 60 jet pejuang di timur negara itu yang bersempadan Ukraine dan Semenanjung Crimea dikuasai Rusia.

18 hours ago

Read more...

Shilpa Shetty bebas tuduhan berkelakuan lucah | Harian Metro

Mumbai:Aktres India, Shilpa Shetty dibebaskan daripada tuduhan berkelakuan lucah apabila dicium secara terbuka oleh bintang Hollywood Richard Gere dalam satu acara kesedaran Aids, 15 tahun lalu.

18 hours ago

Read more...

LV, Gucci dalam kotak tak dituntut | Harian Metro

London Keadaan itu menyebabkan almari mempunyai timbunan pakaian dan kasut.

19 hours ago

Read more...

Rangnick berjaya pikat pengurusan Man United | Harian Metro

London: Manchester United menangguhkan hasrat mendapatkan pengurus baharu selepas Ralf Rangnick berjaya meyakinkan pengurusan kelab itu.

19 hours ago

Read more...

Polis tahan lima penarik kereta | Harian Metro

Georgetown: Lima daripada kira-kira 20 individu yang terbabit dalam insiden pergaduhan susulan kemalangan di Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu, di sini, semalam, sudah ditahan polis.

elok ada kereta/lori yg langgar diaorg ni sampai mati. jalan dah sesak sebab kemalangan depa boleh gaduh atas jalan lagi. takda akal.

19 hours ago

Read more...

Bekalan air di Petaling, Klang, pulih sepenuhnya | Harian Metro

kualalumpur Bekalan air di kesemua 142 kawasan di Wilayah Petaling dan Klang yang terjejas berikutan insiden paip pecah di Seksyen 15, Shah Alam pada Selasa lepas, pulih sepenuhnya 7 pagi ini.

20 hours ago

Read more...

Cuaca antara punca pengeluaran telur ayam berkurangan | Harian Metro

ShahAlam Mafi mengenal pasti keadaan cuaca tidak menentu antara faktor kurangnya penghasilan dan pengeluaran telur ayam dalam negara.

😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣…!! Sama naik dalil kepiah putih & menteri2 skrg.. Jahanam Malaysia..!
Hahhahha.blaming game

20 hours ago

Read more...

Remaja tidak diterima ibu bapa, ditemukan mati | Harian Metro

Beijing: Remaja lelaki yang dijual ibu bapanya ketika masih bayi ditemukan mati di pantai timur China di Hainan pada Isnin lalu.

kejam betul ibu bapa remaja ni. buat anak pandai, tp x reti jaga. org lain punyalah susah nak dapat anak

20 hours ago

Read more...

Angkara menipu sijil vaksinasi Covid-19, jurulatih Jerman dihukum | Harian Metro

Berlin: Seorang jurulatih Jerman digantung daripada aktiviti bola sepak selama setahun dan didenda 20,000 euro (RM94,200) selepas mengakui menggunakan dokumen palsu untuk membuktikan sudah mengambil suntikan vaksin Covid-19 sepenuhnya.

21 hours ago

Read more...

Pemburu haram kempunan kijang | Harian Metro

KualaLumpur Tunggang motosikal dari Thailand menuju ke hutan simpan di Gua Musang, Kelantan, untuk memburu haiwan secara haram?

kdn bersikap bijak jika sebat pemburu hutan simpan. lebih lagi warga asing. rampas senjata dan kenderaan.
mst pemburu tu xtau yg hutan kt gua musang dh xde...sb tu kantoi nmpk naik moto...

21 hours ago

Read more...

HARIAN METRO 27 JANUARI 2022

kitajagakita covid19 dudukrumah Dapatkan akhbar Harian Metro di kedai berdekatan termasuk di mana-mana 7eleven berhampiran.

21 hours ago

Read more...

Salah bantu Mesir ke suku akhir | Harian Metro

Douala: Mohamed Salah menyempurnakan sepakan penalti paling penting ketika membantu Mesir menewaskan Ivory Coast menerusi menentuan penalti hari ini sekali gus mara ke suku akhir Piala Negara-Negara Afrika.

21 hours ago

Read more...

IRIM perjelas isu pembalakan | Harian Metro

Kuala Lumpur: Institut Rimbawan Malaysia (IRIM), badan bebas bukan kerajaan yang diwakili barisan pakar dalam bidang perhutanan terpanggil menjelaskan isu pembalakan di Malaysia yang sedang hangat diperkatakan.

atas kertas boleh cerite cantik hakikat nya kenape belaku banjir, kepala air jika tidak kecekapan kerajaan negeri memantau hutan dan hidupan liar. haiwan masuk kg kerana cari makan hutan da gondol makanan nya di mkn manusia. orang parking dpn rumah pun korang tak suka.
Melihat kepada kes banjir lumpur dan banjir puing yang berlaku di Bentong dan Karak, Pahang, isu ini tidak ada kaitan dengan aktiviti pembalakan kerana tidak ada lesen pembalakan yang diluluskan oleh Kerajaan Negeri Pahang di kawasan berkenaan,' katanya...

26/1/2022 6:42:00 PM

Read more...

MSI tawar variasi skrin khusus Monster Hunter Rise | Harian Metro

itmetro Judul permainan itu juga mencatatkan 10 permainan paling laris sejak ia dilancarkan awal bulan lalu.

26/1/2022 6:43:00 PM

Read more...

Pian Cecupak meninggal dunia | Harian Metro

Kuala Lumpur: Pelawak dan pengacara Pian Cecupak, 52, meninggal dunia selepas ditemui terjatuh dalam bilik air di kediaman ibunya di Flat Sentul Murni malam tadi.

إِنَّا لِلّٰهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعُوْنَ

26/1/2022 7:16:00 PM

Read more...

Malaysian Tigress belasah Indonesia | Harian Metro

hoki PialaAsia Skuad bimbingan Nasihin Nubli Ibrahim itu menghampiri sasaran untuk menamatkan saingan sebagai pasukan kelima terbaik kejohanan.

26/1/2022 6:06:00 PM

Read more...

Djokovic beraksi di Dubai? | Harian Metro

tenis Bintang Serbia itu diletakkan sebagai pemain pilihan utama kejohanan.

26/1/2022 6:07:00 PM

Read more...

Marquez sertai ujian di Sepang | Harian Metro

MotoGP Sepang Juara dunia dapat lampu hijau menyertai ujian pra musim.

26/1/2022 6:08:00 PM

Read more...

Kebenaran laksana umrah beri kelegaan kepada 10,000 jemaah | Harian Metro

Kuala Lumpur: Persatuan Pengembaraan Dan Agensi Pelancongan Selangor (SAFTTA) menyambut baik keputusan Kabinet memberi semula kebenaran perjalanan umrah bermula 8 Februari 2022 ini.

26/1/2022 4:27:00 PM

Read more...

Tiada penggunaan plasebo dalam vaksin Covid-19 | Harian Metro

Kuala Lumpur: Tiada penggunaan plasebo dalam vaksin Covid-19 pada Program Imunisasi Covid-19 Kebangsaan (Pick) di Malaysia.

26/1/2022 4:27:00 PM

Read more...