Transgender, Perlis, Haram, Mufti Perlis, Ganggu, Hukum, Pondan, İbadah, Mak Nyah, Dr Asri, Dr Mohd Asri, Kecelaruan Jantina, Golongan Mak Nyah

Transgender, Perlis

Haram mak nyah masuk masjid dalam kecelaruan jantina – Mufti Perlis | Harian Metro

#kangar Golongan mukhannath atau lebih dikenali dengan panggilan mak nyah atau ‘transgender’ diharamkan memasuki masjid dalam keadaan kecelaruan jantina kerana boleh mengganggu suasana ibadah di masjid

21/9/2021 2:57:00 PM

kangar Golongan mukhannath atau lebih dikenali dengan panggilan mak nyah atau ‘transgender’ diharamkan memasuki masjid dalam keadaan kecelaruan jantina kerana boleh mengganggu suasana ibadah di masjid

Kangar: Golongan mukhannath atau lebih dikenali dengan panggilan mak nyah atau ‘transgender’ diharamkan memasuki masjid dalam keadaan kecelaruan jantina kerana boleh mengganggu suasana ibadah di masjid.

Read more: Harian Metro »

Covid-19: Booster shots will not be mandatory, says KJ

KUALA LUMPUR: The government will not make it mandatory for people to obtain Covid-19 vaccine booster shots, says Khairy Jamaluddin.

Wow, ramai yg lebih hebat dari mufti kat twitter ni😂😂. Kat mana nak apply kelas utk jadi lebih hebat dari mufti ni eh? Dia cakap macam ugama negara dia tu betul sangat. Apa hal ugama Afghanistan larang perempuan dia orang keluar rumah belajar sekolah menengah tapi ugama JAKIM dia suruh orang perempuan dia berebut dengan lelaki keluar rumah? Ugama siapa betul - ugama dia ke ugama Afghanistan?

Dalam apa hak sekali pun, mahkamah syariah hendaklah sekurang-kurangnya sama taraf dengan mahkamah sivil. Kalau ini tidak berlaku, tidak ada apa-apa tindakan yang boleh diambil terhadap transgender. Ooo..Maksudnya golongan ni kalau nak masuk masjid kalau mak nyah tak bokeh berpakaian seperti wanita. Kena pakai ikut jantina asal. Bukan tak boleh masuk langsung.

Habis tu mcm mana yg nak dekatkn diri dgn agama? Nk bertaubat? Solat tu tiang. Kalau xbg masuk mcm mana? Kalau mereka takde duit utk buang te**k tu mcm mana? Kalau mcm tu kau nk halang niat diorg tu nk bertaubat? Ckp je la org jenis penunggang agama takut tak boleh kawal nafsu. Orang yg selalu bangkang Dr MAZA ni memang ada masalah terencat akal. Akal pendek atau bodoh tahap kera belacan.

Actually kata2 mufti Maza ni, dalam 10..9 tak leh pakai Why? Sangap ke tgk? Sudahlah kau lalang

'Kerja tidak masuk akal' imam muda jadi kenyataan | Harian MetroMerbok Awalnya, ia dianggap kerja tidak masuk akal sehingga mendapat tentangan ramai termasuk daripada Ahli Jawatan Kuasa (AJK) masjid yang menolak cadangan untuk kerja ubahsuai rumah ibadah terbabit.

Cadang tangguh bayaran masuk universiti | Harian MetroKuala Lumpur: Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) disaran untuk meneliti cadangan penangguhan bayaran kemasukan atau yuran pendaftaran bagi sesi baharu, bulan depan.

Pulau Pangkor, Redang, Tioman dijangka dibuka dalam masa terdekat | Harian MetroKuala Lumpur: Pulau Pangkor, Pulau Redang dan Pulau Tioman antara destinasi pelancongan yang dijangka akan dibuka kepada orang ramai dalam masa terdekat. Dekat bln 10 dah... schananna Pulau tioman ada flight ke p sana? Buka jelah rentas negeri tu sekali. Nak balik tgok keluarga yg penting, bkn nk pg melancong

Pembalakan haram: Penguatkuasaan agensi perhutanan ditingkatkan | Harian MetroKuala Lumpur: Kerajaan sudah mengarahkan agensi perhutanan persekutuan dan negeri untuk terus meningkatkan penguatkuasaan aktiviti pembalakan haram seluruh negara.

Penubuhan Unit Hal Ehwal Palestin dalam proses akhir: Kamarudin | Harian MetroKuala Lumpur: Malaysia kini dalam proses akhir untuk menubuhkan Unit Hal Ehwal Palestin di Kedutaan Besar Malaysia di Amman, Jordan sebagai usaha memperkukuh hubungan dua hala Malaysia dan Palestin.

Bergurau haram jika bercanggah syariat | Harian MetroKangar Mufti Perlis , Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata, bentuk gurauan pada masa kini yang dibenarkan seperti prank, karikatur, parodi, satira, komedi dan seumpamanya dengan tujuan membawa kepada kebaikan.