Hannah Yeoh bertudung santuni jemaah masjid, bukan raih undi - DAP - Utusan Digital

Hannah Yeoh bertudung santuni jemaah masjid, bukan raih undi - DAP

6/12/2021 10:39:00 AM

'Jika benar sekalipun Hannah mahu meraih sokongan pengundi Melayu Islam di kawasannya, ia patut disanjungi kerana beliau tidak tertinggal untuk menyantuni kelompok minoriti di kawasan diwakilinya.'

Hannah Yeoh bertudung santuni jemaah masjid, bukan raih undi - DAP

Naib Pengerusi DAP Johor, Sheikh Umar Bagharib Ali sebaliknya berkata, tindakan itu dibuat dengan tujuan menyantuni kariah masjid tersebut dengan pembawaan yang disenangi.Menurut beliau, dakwaan Hannah terdesak memakai tudung untuk meraih undi adalah tidak wajar dilemparkan terhadap wakil rakyat itu.

UMNO tidak lagi bersama Pas di Kelantan

“Hal ini kerana Parlimen Segambut yang diwakili Hannah terdiri daripada majoriti pengundi bukan Melayu iaitu pengundi Cina seramai 59 peratus manakala pengundi Melayu hanya sekitar 28 peratus.“Jika benar sekalipun Hannah mahu meraih sokongan pengundi Melayu Islam di kawasannya, ia patut disanjungi kerana beliau tidak tertinggal untuk menyantuni kelompok minoriti di kawasan diwakilinya,” katanya dalam kenyataan, di sini hari ini.

Baru-baru ini, tindakan Hannah Yeoh mengenakan tudung ketika menyertai satu majlis di dalam kawasan masjid menimbulkan perbalahan antara masyarakat yang mendakwa wakil rakyat DAP berkenaan hanya mahu memancing undi Melayu.Tambah Sheikh Umar, agama Islam juga tidak melarang masyarakat bukan Muslim memasuki masjid seperti mana yang didukung mazhab Syafi’e, Hambali dan Hanafi. headtopics.com

“Kita semua sedar bahawa mana-mana kawasan atau premis yang kita lawati pastilah terdapat kod etika pemakaian tertentu. Dalam hal ini, kita tidak wajar berfikiran sempit seolah-olah mengenakan tudung itu dengan mudahnya akan menjadikan seseorang itu ‘Islam’.

Kalau alasan tekanan, kita boleh lupakan Zii Jia - Pekan | Harian Metro

Read more: Utusan Malaysia »

Malaysians pray for Dr Mahathir's recovery, PM arrives at IJN [NSTTV] | New Straits Times

KUALA LUMPUR: Prime Minister Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob arrived at the National Heart Institute (IJN) at 5.30pm in a white Toyota Vellfire accompanied by a motorcade.

bagus la tu...dia menghormati dan menjaga adab di dalam masjidsurau... Sepatutnya DAP berterimakasih pada dia kerana dia berlakon pun utk DAP juga😀 Kalau dia betul ikhlas mmg dialu alaukan.. tetapi umum tau beliau hanya sekadar utk.meraih undi.. sedangkan di belakang lain pula kelakuan dn sikapnya.. Dap bab berlakon A..lge mcm tu gak pakai songkok la dgr azan berhenti dlu sbab belum berkuasa...bla dah dpt kuasa dah paham sgt 22 bln perit mcmana terutama org islam.

Kalau kami diSabah ini ndada hal. Hormat menghormati sudah lama dijalin. Mesjid BANDARAYA KK membenarkan pelawat wanita China masuk dengan syarat memakai Tudung dan menutup aurat, tidak datang haid. Bagus la x salah pn Melayu UMNO dgn PAS je bodoh. Semua nak dipolitikkan. Padan mundur harapkan subsidi. Negara tergadai pun masih bersorak. Padan muka

👍🏼👍🏼👍🏼 Hormat menghormati budaya hidup orang Malaysia.

Covering one's head at places of worship a sign of respect and modesty: Hannah YeohPETALING JAYA: The importance of covering one’s head in a place of worship is a gesture of respect and modesty, says Hannah Yeoh. Sadly, not only DAP has such bigots, all political parties have them. Each party needs to rid those leaders. True, all must respect places of Worship regardless. Why waste so much time in bickering abt this? Is this another sidetrack, to let rakyat loose their attention on major problems? Royalty

Defending Hannah Yeoh, DAP’s Sheikh Umar tells critics to look past differences | Malay MailJOHOR BARU, Dec 6 — A DAP leader today suggested that Malaysians should embrace the country’s diversity and moderation or risk irrelevance, after one party colleague criticised Segambut MP Hannah Yeoh for wearing a hijab. Johor DAP vice-chief Sheikh Umar Bagharib Ali said such traits were...

Hannah Yeoh: 'Pakai tudung mengata, tak pakai pun mengata, lebih-lebih la...' - Utusan DigitalSemalam, Hannah memberitahu, tindakan menutup kepala di dalam masjid tidak akan mengubah bangsa dan agama beliau sendiri. Assalamualaikum . Saya jual iphone 8plus tkde yg beli , jdi saya jual phone anak belajar redmi 10 64gb urgent nak pakai duit untuk sekolah anak dan keperluan makan minum susu 😔 RM500 saja hrp sangat ada yang beli cod area kl

COMMENT | Hannah Yeoh’s tudung donning and DAP’s hypocrisyReligious respect in Malaysia is often one way. Apa saja untuk undi.. moga mendapat hidayah.. 😬 Beliau hanya menghormati masjid sbg rumah ibadah org islam..no hypocrisy...think positive. Panjang betul isu ni... 😌

Hannah calls for a moderate Malaysia amid internal party backlashThis comes after the Segambut MP wore a headscarf at a mosque. Hannah for Prime Minister. Funny, we have a PM candidate of world-class calibre in front of us, but we can't have her because she is not the right race, religion or of elitist backgrounds Extremism sells because there are many Haters It's so Risible that you chose to be cagey about Malacca dap defaced Cross propaganda and this blindingly manifest you as duplicitous and sanctimonious characters especially you're an evangelist! Sacrilege you are!

Defending Hannah Yeoh, DAP’s Sheikh Umar tells critics to look past differences | Malay MailJOHOR BARU, Dec 6 — A DAP leader today suggested that Malaysians should embrace the country’s diversity and moderation or risk irrelevance, after one party colleague criticised Segambut MP Hannah Yeoh for wearing a hijab. Johor DAP vice-chief Sheikh Umar Bagharib Ali said such traits were...