CIA lancar kempen cari orang fasih bahasa Melayu

CIA memerlukan pakar-pakar bahasa untuk membantunya menghimpunkan maklumat perisikan secara berkesan.

15.5.2019

CIA memerlukan pakar-pakar bahasa untuk membantunya menghimpunkan maklumat perisikan secara berkesan.

CIA memerlukan pakar-pakar bahasa untuk membantunya menghimpunkan maklumat perisikan secara berkesan.

PETALING JAYA: Agensi Perisikan Pusat Amerika Syarikat (CIA) melancarkan kempen mencari orang-orang yang fasih berbahasa asing, termasuk bahasa Melayu.

“Apabila anda bekerja untuk CIA, anda boleh menggunakan kemahiran bahasa asing anda dalam pelbagai cara.”

Malaysia baru-baru ini menjadi perhatian ketika Amerika Syarikat mengetatkan sekatan ke atas Iran.

Bulan lepas, akhbar Israel, Jerusalem Post melaporkan bekas ketua agensi perisikan Israel atau Mossad, Danny Yatom menggesa AS mengetuai usaha melawan cubaan Iran mengelakkan sekatan melalui Malaysia.

Read more: FMT News

BanMancity ME10 BSPP Org lain tak payah la. Wakil kita si bedoh dah ada, cukup la.. huahuahuahhh.. 😁😁😁 Melayo2 yang banyak kutuk2 sangat kat Yahudi nak apply ke? Nanti terbuka pulak minda, mata & hati ke atas kebenaran; sakit tu ... Saya saya .. Jga2 Too much noise about Israel lately might land us into trouble. This is not a good sign for 🇲🇾. Look like destabilise card for South east Asia are in making. 🙁🙁

Mgkin sbb Mat Sabu mahu kerjasama pertahanan dgn Iran. nikabduh Beduh oi, keje ko ni haa... tentu banyak yang kutuk di mulut tetapi dlm hati ingin nak pohon. 😁😁

Pembangkang main isu Melayu, Islam untuk selamatkan diri, kata PM | The Malaysian Insight Pembangkang perlu memainkan sesuatu isu untuk mengalih perhatian rakyat dan menutup kesalahan mereka, kata Dr Mahathir Mohamad.

Bangkit tragedi 13 Mei untuk peringatan, kata pertubuhan Melayu | The Malaysian Insight Kata mereka, amaran tentang 13 Mei itu bukan ancaman tetapi dibuat atas rasa sayangkan negara.

Kisah lanun diraja Pelanunan tidak dianggap jenayah pada zaman pemerintahan raja Melayu di masa silam. Kisah lanun moden. Hahaha..many a sip between the cup and the lips.. Bukan raja melayu ja yg jdi lanun, raja omputih pun sama....

Akademik: Cadangan hapus program matrikulasi cetus kemarahan orang Melayu Matrikulasi merupakan program pra-universiti yang diperkenalkan pada 1999 oleh Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) untuk pelajar Bumiputera. That's the reason why in public university those who do good are STPM students! Real effort excellent result. Big numbers but susah dapat perkejaan. Boleh tp dgn syarat kuota pekerjaan mesti adil kpd semua bangsa, temuduga dilakukan oleh pihak berkecuali dan dipantau oleh kementerian, jgn sibuk kek org lain tapi simpan kek utk bangsa sendiri Who is this Clown la

DBP tidak tolak bukan-Melayu antara calon anugerah Sasterawan Negara Jumlah pencalonan untuk Anugerah Sasterawan Negara kali ini lebih besar daripada biasa hampir mencecah 10 orang dan datang daripada pelbagai kaum.

Actor Erry Putra’s Superman ‘baju Melayu’ flies off racks for unusual appeal | Malay Mail PETALING JAYA, May 14 — Local fashion brands have been showcasing their creativity in vying for sales into the second week of Ramadan, but none so like actor Erry Putra. While designs of his baju Melayu collection were mocked as breastfeeding apparel for men last year, the celebrity has appeared... Impian dia dari kecik lagi ni.

Bersatulah semua parti politik Melayu | The Malaysian Insight

Kumpulan tewas PRU14 berusaha tuduh Pakatan pinggir Melayu Islam, kata PM | The Malaysian Insight Mereka takut kepada proses keadilan yang sedang berlaku sekarang, katanya.

Rempit bersongkok, berbaju Melayu BERSONGKOK dan berbaju Melayu, kononnya mahu ke masjid untuk bertarawih tetapi sebenarnya membuat onar dengan berlumba di dua lokasi di Bandar Tasik Puteri, Rawang malam tadi. Apa la nak jadi ni sampai dah tak boleh nak bezakan yang Salah Dan yg betul? Ni mesti geng2 ajwad nihhh

Bukan-Melayu antara calon anugerah Sasterawan Negara tahun ini? Difahamkan institusi kebahasaan negara, Dewan Bahasa dan Pustaka, telah menyenarai pendek 5 nama untuk anugerah Sasterawan Negara setelah beberapa bulan mengkajinya. Institusi Kebahsaan ? 😂😂😂😂. Mcm mana dr faisal tu boleh dapat anugerah sedangkan 7 buku dia kena banned? 😒

Lahir di Malaysia tapi tak faham bahasa Melayu, teksi bidas pemandu Grab Gabungan Teksi Malaysia berkata dakwaan penggunaan Bahasa Melayu dalam ujian PSV menyebabkan ramai 'pemandu kereta sapu' gagal adalah alasan yang amat memalukan. Doesn’t matter asalkan service yg diberi berkualiti. kalau hati sudah panas ....semua pasal pemandu2 GRAB nampak tak betul jer Rungutan ini menimbulkan beberapa persoalan. Betul ke lahir di Malaysia? Atau baru masuk Malaysia dan beli kerakyatan? Takkan sjk pun tak ajar membaca dan menulis dalam bahasa kebangsaan. imigresenmy dan jpnm_official mungkin ada maklumat berkaitan. maszlee kena jenguk sjk.

Write Comment

Thank you for your comment.
Please try again later.

Latest News

News

15 May 2019, Wednesday News

Previous news

If I’d known RM42 mil was for Najib, I wouldn’t have signed transfer, says MD

Next news

Education, compassion only way to steer extremists onto right path, says Maszlee
If I’d known RM42 mil was for Najib, I wouldn’t have signed transfer, says MD Education, compassion only way to steer extremists onto right path, says Maszlee