Bunuh: Dua lelaki berdepan hukuman gantung

20/1/2022 6:45:00 AM

Bunuh: Dua lelaki berdepan hukuman gantung

Penemuan mayat terbabit susulan tangkapan ke atas seorang daripada suspek di hentian rehat dan rawat (R&R) Dengkil, Selangor, pada 11 Januari lalu diikuti suspek kedua keesokkan harinya di Taiping.

Bunuh: Dua lelaki berdepan hukuman gantung

N. Mageswaran, 31, dan M. Anbu, 30, mengangguk tanda faham selepas pertuduhan dibacakan terhadap mereka di hadapan Majistret Siti Hanum Mohmad Sah.Bagaimanapun, tiada sebarang pengakuan direkodkan daripada kedua-dua tertuduh. Mengikut pertuduhan, Mageswaran dan Anbu didakwa secara bersama-sama membunuh D. Gunasealan, 30, di kolam ikan Kampung Poh, Bidor antara pukul 2 hingga 7.30 pagi, 13 September 2021.

Pertuduhan terhadap mereka dikemukakan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dibaca bersama Seksyen 34 akta sama yang membawa hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan.Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Nurul Hidayu Zakaria dengan Anbu diwakili peguam, J. Gunamalar manakala Mageswaran tidak diwakili peguam. Mahkamah menetapkan 21 Mac ini untuk sebutan semula kes bagi mendapatkan laporan kimia dan forensik.

Read more:
Utusan Malaysia »

PM must get Cabinet consent to dissolve Parliament, says Muhyiddin

PUTRAJAYA: The Prime Minister must get the green light from the Cabinet before dissolving Parliament, insists Tan Sri Muhyiddin Yassin. Read more >>

Polis India tahan sami Hindu hasut bunuh penduduk Islam beramai-ramaiPolis India tahan sami Hindu hasut bunuh penduduk Islam beramai-ramai Gila punya orang Apa lah sami kat India...aku pun ada kawan dgn sami tkda sampai hati macam ini.sami kawan aku kuat loyar buruk Assalam saya nak jual semula arena ni sebab belum ada yang sudi beli lagi . Saya nak jual rm200 je untuk semua ni . Saya akn hantar sampai depan rumah . Tolong urgent sgt nak pakai duit untuk bli kperluan anak2 yang dah hbis langsung . Harap terjual harini tq

Dua usul bahas isu Azam ditolak, tidak dibicangkan hari iniPerkara tersebut diputuskan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Azhar Azizan Harun selepas tidak menerima sebarang notis daripada Perdana Menteri Datuk, Seri Ismail Sabri Yaakob untuk dimasukkan dalam aturan mesyuarat.

Dua beranak ditahan tangkap ikan guna bubu nagaKetika ditahan, kedua-duanya dipercayai datang dari Pelantar Bot Kampung Sungai Batu, Pantai Remis, sedang menurunkan bubu naga tersebut ke dalam laut.

SPRM tahan pengurus syarikat, warga Bangladesh dalam dua kes berasinganMenurut sumber, suspek lelaki yang berusia 35 tahun itu ditahan di pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Johor Bahru kira-kira pada pukul 5 petang tadi selepas hadir memberikan keterangan.

Seorang suspek 'dalang' aktiviti maksiat bersama dua lagi ditahan, empat wanita diselamatkan polisTurut dirampas wang tunai RM2,156, enam kondom, enam keping kad sim telefon dan tiga buah beg pelbagai jenama.

Tidak sampai dua minggu dirasmikan, jambatan bernilai RM2.9j retakTidak sampai dua minggu dirasmikan, jambatan bernilai RM2.9j retak

TAPAH: Dua sahabat berhadapan hukuman mati di tali gantung selepas dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini, hari ini atas tuduhan membunuh seorang lelaki, September tahun lalu.NEW DELHI: Pihak berkuasa India menahan seorang sami agama Hindu kerana didakwa menghasut keganasan berdasarkan sentimen agama.PETALING JAYA: Isu pembelian saham membabitkan Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) Tan Sri Azam Baki tidak dibincangkan dalam sesi Mesyuarat Khas Dewan Rakyat hari ini.LUMUT: Hasrat dua beranak mendapat hasil tangkapan ikan yang banyak menggunakan bubu naga dekat perairan Pulau Talang tidak kesampaian apabila ditahan Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (Maritim) Perak awal pagi tadi.

N. Mageswaran, 31, dan M. Kumar memberitahu, Giri pada mulanya ditangkap kerana menghina golongan wanita sebelum mengaku menghasut supaya orang ramai membunuh penduduk Islam. Anbu, 30, mengangguk tanda faham selepas pertuduhan dibacakan terhadap mereka di hadapan Majistret Siti Hanum Mohmad Sah. Mengikut peraturan tersebut, agenda sidang khas dibawah kuasa mutlak dan beliau yang menyusun atur agenda tersebut. Bagaimanapun, tiada sebarang pengakuan direkodkan daripada kedua-dua tertuduh. “Sami itu dipercayai melakukan kesalahan tersebut (menghasut) ketika menghadiri satu pertemuan dengan penduduk beragama Hindu di Hardwar di negeri Uttarakhand pada Disember lalu,” katanya. Mengikut pertuduhan, Mageswaran dan Anbu didakwa secara bersama-sama membunuh D. “Bot fiber bersama 10 set bubu naga itu diserahkan kepada pegawai penyiasat Maritim Perak untuk tindakan dan siasatan lanjut,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Gunasealan, 30, di kolam ikan Kampung Poh, Bidor antara pukul 2 hingga 7. Hampir 1. Usul tersebut dikemukakan Ahli Parlimen Pulai Datuk Seri Salahuddin Ayob dan Ahli Parlimen Teluk Intan Nga Kor Ming .30 pagi, 13 September 2021. Pertuduhan terhadap mereka dikemukakan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dibaca bersama Seksyen 34 akta sama yang membawa hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan.4 bilion penduduk India beragama Islam. Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Nurul Hidayu Zakaria dengan Anbu diwakili peguam, J. Gunamalar manakala Mageswaran tidak diwakili peguam..

Mahkamah menetapkan 21 Mac ini untuk sebutan semula kes bagi mendapatkan laporan kimia dan forensik. Mahkamah turut membenarkan Anbu mendapatkan rawatan perubatan kerana mengalami sakit kaki. Media pada Rabu lalu melaporkan, mayat seorang lelaki yang menjadi mangsa culik September tahun lalu, ditemukan ditanam di sebuah kebun kelapa sawit di Bidor. Penemuan mayat terbabit susulan tangkapan ke atas seorang daripada suspek di hentian rehat dan rawat (R&R) Dengkil, Selangor, pada 11 Januari lalu diikuti suspek kedua keesokkan harinya di Taiping. – UTUSAN ONLIN .