Fmtnews, Bilal, Masjidalhasanah

Fmtnews, Bilal

Berang permohonan bantuan ditolak, lelaki bakar bilal masjid

Mangsa yang datang ke masjid untuk solat Subuh, disimbah minyak sebelum dibakar oleh suspek sehingga melecur teruk di muka, tangan dan badan sebelah kiri.

19.2.2020

Mangsa yang datang ke masjid untuk solat Subuh, disimbah minyak sebelum dibakar oleh suspek sehingga melecur teruk di muka, tangan dan badan sebelah kiri. FMTNews Bilal MasjidAlHasanah

Mangsa yang datang ke masjid untuk solat Subuh, disimbah minyak sebelum dibakar oleh suspek sehingga melecur teruk di muka, tangan dan badan sebelah kiri.

Seorang bilal masjid melecur sebanyak 25% di beberapa bahagian badan selepas disimbah minyak dan dibakar lelaki bawan pengaruh dadah. (Gambar Facebook)

“Anggota Bahagian Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Setar berjaya mengesan dan menahan suspek iaitu lelaki berusia 40-an pada pukul 1.30 petang di kawasan flat sekitar Alor Setar. Tangkapan itu telah berjaya dibuat kurang daripada tempoh 6 jam selepas laporan polis dibuat.

Rozi berkata hasil siasatan mendapati motif kejadian adalah kerana suspek tidak suka melihat mangsa, yang merupakan ahli jawatankuasa masjid itu, kerana mangsa pernah menolak permohonan bantuan daripada suspek.

Dalam kejadian pagi tadi, mangsa Amri Budin, 65, yang datang ke masjid itu untuk menunaikan solat Subuh, disimbah minyak sebelum dibakar oleh seorang individu tidak dikenali yang menaiki motosikal dan bertopeng sehingga menyebabkan mangsa melecur teruk di bahagian muka, tangan dan badan sebelah kiri.

Read more: Free Malaysia Today

Lol, org bangi

Bilal melecur dibakarBILAL di Masjid Al-Hasanah, Taman Rakyat, Alor Setar melecur di beberapa bahagian badan selepas disimbah minyak sebelum dibakar oleh individu yang tidak dikenali, hari ini. AlorSetar “Mangsa meronta-ronta sakit ketika badannya sedang terbakar dan waktu itu saya serta beberapa jemaah masjid cuba bantu memadam api marak,” kata Nordin Ahmad, 58, saksi terawal yang ternampak kejadian bilal disimbah minyak tanah sebelum dibakar

Kenapa baru sekarang, isteri pramugara MH370 persoal dakwaan 'bunuh beramai-ramai' AbbottJacquita Gonzales sangat berang dengan Tony Abbott kerana tidak mendedahkan perkara itu sebelum ini, dengan alasan ia boleh membawa kepada siasatan lanjut. FMTNews MH370 JacquitaGonzales Sesiapa pun boleh buat andaian dan teori masing-masing. Yang penting sekali perlu adanya bukti kukuh bagi segala tuduhan berkenaan 👩‍✈️👨‍✈️🛩🛩🛩 MOTMalaysia MAS Kenapa sekarang? Sebab ada isu di sebalik isu

Vell Paari bantah wanita dakwa isteri Samy Vellu jadi pencelahVell Paari 'sangat menentang' permohonan E Meeriam Rosaline dengan alasan beliau tidak mempunyai kedudukan undang-undang untuk menjadi pencelah. FMTNews SamyVellu

Kesan waris tiga pesakitKotaTinggi Jurucakap hospital itu berkata, ketiga-tiga pesakit itu dimasukkan ke wad kira-kira dua bulan lalu dan sehingga kini belum ada menuntutnya. Allahu sampai kena masuk berita mcm ni..mana la waris mereka Kesian weh...aku ni rindu sangat kat arwah mak,dah dua bulan dia pergi...kenapa dibiarkan mcm tu org tua...sayang lah dorang...kenang la jasa mereka yg dah besarkan kita,sebak... mszikr Allahu...😭😭 semoga anak2 dan waris2 mereka diberi hidayah. Permudahkan urusan mereka ya Allah. Those who still have parents,you guys r so damn lucky! Wait til u lose them.😭😭😭😭😭😭

Kaunseling ibu bapa bayi meninggalJABATAN Kebajikan Masyarakat (JKM) Pahang akan memberikan bantuan kaunseling kepada ahli keluarga, khususnya ibu bapa bayi perempuan berusia sembilan bulan yang meninggal dunia dalam kereta di Kuantan semalam.

Imej satelit rakam pelepasan sulfur dioksida besar-besaran di Wuhan, bakar mayat Covid-19?Tahap pelepasan SO2 1,350mg per meter padu, jauh melebihi dos yang dibenarkan iaitu 500mg per meter padu sedangkan kepekatan SO2 533mg per meter padu selama 15 minit pun sudah dianggap tinggi oleh kebanyakan negara. FMTNews FMTOhsem Covid19



18 doctors die of Covid-19 in Indonesia

Ministry grants Heineken permission to operate during MCO

Hong Kong ex-lawmaker convicted for protest assault with loudhailer

Accept pay cuts, monetise your hobbies, advises Dr M

MCO: Govt makes u-turn, revokes permit for Heineken and Carlsberg

Bersatu Youth up in arms over beer factory operating during MCO

Report: PN gov't asked exec who spoke up on 1MDB to leave MPOB

Write Comment

Thank you for your comment.
Please try again later.

Latest News

News

20 February 2020, Thursday News

Previous news

Covid-19 yet to impact Sarawak economy - Abang Johari

Next news

Xi Jinping urges better protection for health workers after deaths | The Malaysian Insight
Rosmah 'eligible' for BPN aid, but not Najib Malaysian Army's Second Infantry Brigade creates 'virus buster' machine Covid-19: Police identify 55,000 close contacts in infection chain Lapan jalan ke Pekan Kajang ditutup Changi Airport Terminal 2 to be suspended for 18 months from May Health DG: 171 Covid-19 cases linked to church gathering, wedding ceremony For now, Malaysians in Singapore not allowed to return, says Ismail Sabri Bekas pesakit Covid-19 bantu mangsa wabak - PM Experts urge smokers and tobacco firms to quit for Covid-19 Larkin Sentral undergoes 9-hour sanitisation operation Elak dekati haiwan: Usah tambah panik 8.3m households, singles to receive BPN aid from today
18 doctors die of Covid-19 in Indonesia Ministry grants Heineken permission to operate during MCO Hong Kong ex-lawmaker convicted for protest assault with loudhailer Accept pay cuts, monetise your hobbies, advises Dr M MCO: Govt makes u-turn, revokes permit for Heineken and Carlsberg Bersatu Youth up in arms over beer factory operating during MCO Report: PN gov't asked exec who spoke up on 1MDB to leave MPOB Covid-19: 131 new cases, death toll now at 62 YOURSAY: Dr M lacks credibility to talk about Covid-19 crisis Covid-19: 131 new infections, 236 recoveries On the brighter side of empty streets Ventilators from China expected to arrive in Malaysia tonight