Putrajaya, 'China', 'Forex', 'İmigresen', 'Cyberjaya', 'Khairul Dzaimee Daud'

Putrajaya, 'China'

Bangunan penuh penipu [METROTV]

MENGHAIRANKAN apabila sebahagian besar 680 warga China yang ditahan Jabatan Imigresen Malaysia (JIM) dalam satu serbuan di sebuah bangunan enam tingkat di sini, semalam tidak memiliki dokumen perjalanan atau pasport.

22.11.2019

putrajaya Menghairankan apabila sebahagian besar 680 warga China yang ditahan Jabatan Imigresen Malaysia (JIM) dalam satu serbuan di sebuah bangunan enam tingkat di sini, semalam tidak memiliki dokumen perjalanan atau pasport.

MENGHAIRANKAN apabila sebahagian besar 680 warga China yang ditahan Jabatan Imigresen Malaysia (JIM) dalam satu serbuan di sebuah bangunan enam tingkat di sini, semalam tidak memiliki dokumen perjalanan atau pasport.

Turut dirampas 8,230 unit telefon bimbit, 174 unit komputer riba dan 787 unit komputer peribadi dirampas.

LEBIH 100 suspek sempat melarikan diri. FOTO Luqman Hakim Zubir

Katanya, anggota sindiket itu akan menghantarkan satu kod kepada pelanggan dari laman web tertentu yang menggunakan bahasa Mandarin dalam aplikasinya.

“Dalam operasi ini seramai 680 warganegara China terdiri daripada 603 lelaki dan 77 wanita yang berusia antara 19 dan 35 tahun ditahan di setiap tingkat yang diserbu di bangunan itu dan sebahagian besar mereka tidak mempunyai dokumen perjalanan atau pasport.

Beliau bercakap pada sidang media khas di sini semalam.

Katanya, tindakan penyitaan mengikut peruntukan Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram 2001 (AMLA) terhadap barang-barang rampasan itu.

“Dianggarkan seramai lebih 100 suspek berjaya melarikan diri dengan merempuh kepungan pegawai lmigresen.

Khairul Dzaimee berkata, sehingga kini tiada wakil atau individu yang hadir mengemukakan pasport mereka dan pihak Kedutaan China di sini juga sudah dimaklumkan berhubung perkara berkenaan.

lain seperti Bank Negara Malaysia (BNM), Polis Diraja Malaysia (PDRM), Suruhanjaya Komunikasi Multimedia Malaysia (SKMM), Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), pihak berkuasa tempatan (PBT) dan lain-lain agensi yang berkaitan.

SERAMAI 680 warga China disyaki terbabit penipuan pelaburan wang dalam talian ditahan tidak miliki dokumen perjalanan sah. FOTO Luqman Hakim Zubir

Read more: Harian Metro

haa kan..suspen.. Apa dahhh jadii PATI? dol_shariff Indon naik boat ikut pantai2 Johor, Selangor, ikut Sabah. Bangla, ikut Perlis, Kedah. Chinese, ikut mana pulak? Cruise ship ke? Dan paling malang..Rakyat malaysia masih ada lagi tak punya dokumen pengenalan...Warga china yg masuk tanpa apa2 dokumen semestinya dikepalai oleh org Malaysia..jadi mereka2 ini adalah pengkhianat negara.

hairan? hmmm Apa nak heran, under the bridge hahaha.. Mesti jan jerung punye anak2 ikan ni Menakutkan...apalah akan jd malaysia akan dtg kalau rakyat asing yg bermaharajalela di bumi malaysia ni...harapan dan doa agar kita rakyat malaysia semua dilindungi dr segala malapetaka yg tanpa kita sedari...aamin..

Zahid arah bank pindah wang Yayasan Akalbudi kepada pemegang amanah | The Malaysian InsightWang berjumlah RM17,953,185.21 itu bertujuan untuk membina sebuah bangunan yayasan di Bagan Datuk, Perak.

Badak oh Badak.. Siapa yg harus bertanggungjawab sekarang? cari dalang sampai dapat! anjir Yang dekat eskalator tak bergerak tu macamana pulak? haha apa yg kerajaan baru buat ni.senang2 jer cina ni masuk ini semua ahli IT, mcm2 boleh jadi. sistem airport boleh jem, sistem immigresenpun pun jem. Nak tangkap jerung? Ikan kembong pun dok terlepas jer sewenang2nya skrg..lagi nak serkap jerung.Hmmm..

walaoowehh ni semua ikut terowong ajaib ka datang sini Di Indonesia apakah ada kegiatan serupa, semoga imigrasi Indonesia bisa tiru imigrasi Malaysia. Banyak juga SMS penipuan yg masuk ke kontak kami. Tahniah untuk imigrasi Malaysia.

PM berkuasa penuh rombak Kabinetkualalumpur Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mempunyai kuasa penuh dalam menentukan siapa kekal dan siapa digugurkan dalam rombakan Kabinet tahun depan.

Zahid arah keluarkan RM17.9 juta dari akaun Yayasan Akal Budi, kata saksiPegawai operasi Affin Bank, Narimah Miswadi berkata, tertuduh mengarahkannya mengeluarkan wang itu untuk membina sebuah bangunan Yayasan Akal Budi di Bagan Datuk, Perak. FMTNews ZahidHamidi

Dakwaan jumpa Agong tidak betul, kata AnwarIa susulan tular satu pesanan berantai di WhatsApp mengatakan Anwar berada di dalam bangunan Istana Negara untuk bertemu Agong. FMTNews AnwarIbrahim

Sarawak nafi tolak pindaan had umur berkahwin | The Malaysian InsightMenteri Kebajikan,Kesejahteraan Komuniti, Wanita,Keluarga dan Pembangunan Kanak-kanak Sarawak Fatimah Abdullah menyatakan kerajaan negeri Sarawak menyokong penuh undang-undang itu.

Sarawak nafi tolak pindaan had umur berkahwin | The Malaysian InsightMenteri Kebajikan,Kesejahteraan Komuniti, Wanita,Keluarga dan Pembangunan Kanak-kanak Sarawak Fatimah Abdullah menyatakan kerajaan negeri Sarawak menyokong penuh undang-undang tersebut.

Write Comment

Thank you for your comment.
Please try again later.

Latest News

News

22 November 2019, Friday News

Previous news

How do we raise our happiness and well-being? Experts moot education reform, rejecting racism | Malay Mail

Next news

Addressing the so-called 'doctors glut'