'Malaysia', 'Kuala Lumpur', 'Anwar Ibrahim', 'Anwar', 'Ahli Parlimen', 'Darurat'

'Malaysia', 'Kuala Lumpur'

Anwar minta ahli parlimen mohon perkenan Agong batal darurat

#KualaLumpur Datuk Seri Anwar Ibrahim meminta semua ahli parlimen mengutuskan warkah kepada Yang di-Pertuan Agong untuk membatalkan Pengisytiharan Darurat dan menitahkan sidang Parlimen dalam kadar segera

14/1/2021 12:01:00 PM

KualaLumpur Datuk Seri Anwar Ibrahim meminta semua ahli parlimen mengutuskan warkah kepada Yang di-Pertuan Agong untuk membatalkan Pengisytiharan Darurat dan menitahkan sidang Parlimen dalam kadar segera

Kuala Lumpur: Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim meminta semua ahli parlimen mengutuskan warkah kepada Yang di-Pertuan Agong Al- Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al- Mustafa Billah Shah untuk membatalkan Pengisytiharan Darurat dan menitahkan sidang Parlimen dalam kadar segera.

Yusmizal Dolah Aling[email protected]Kuala Lumpur: Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim meminta semua ahli parlimen mengutuskan warkah kepada Yang di-Pertuan Agong Al- Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al- Mustafa Billah Shah untuk membatalkan Pengisytiharan Darurat dan menitahkan sidang Parlimen dalam kadar segera.

'Quiet' Thaipusam chariot procession to Batu Caves allowed Iconic TV and radio interviewer Larry King dies | New Straits Times Larry King dies at 87 weeks after coming down with Covid-19

Dalam satu kenyataan media hari ini, beliau memaklumkan sudah menghantar surat kepada semua ahli parlimen untuk berbuat demikian.Katanya, dalam surat berkenaan, dia mencadangkan kepada semua ahli parlimen supaya mengemukakan rayuan dalam kadar segera.

"Warkah tersebut juga hendaklah disesuaikan menurut pertimbangan semua Yang Berhormat atau parti."Semoga warkah ini nanti mendapat ihsan dan kebijaksanaan Yang di-Pertuan Agong untuk menarik balik Pengisytiharan Darurat dan seterusnya menitahkan agar Sidang Parlimen harus diadakan dalam kadar segera sebelum 31 Januari 2021 untuk membahaskan isu darurat, Covid-19 dan kemelut ekonomi yang melanda negara," katanya dalam kenyataan itu. headtopics.com

Ahli Parlimen Port Dickson itu juga menyertakan salinan surat berkenaan untuk rujukan pihak media.Di dalam surat itu, beliau berkata, cadangan dikemukakan Perdana Menteri adalah tanpa keabsahan dengan penyusutan jumlah ahli parlimen yang menyokong kerajaan.

"Ahli-ahli Yang Berhormat tidak mempertikai langkah munasabah yang diambil bagi menangani wabak Covid-19."Namun majoriti ahli Yang Berhormat menggesa agar Belanjawan 2021 harus menumpukan isu kesihatan, kelengkapan termasuk peruntukan setiap petugas barisan hadapan (kesihatan dan keselamatan)," katanya.

Anwar berkata, cadangan membentuk jawatankuasa bersama sudah diutarakan oleh ramai ahli Yang Berhormat sejak Mac tahun lalu."Ia tidak memerlukan darurat. Kemelut ekonomi amat memprihatinkan manakala jumlah pengangguran, kemiskinan dan kesenjangan bertambah.

"Darurat pastinya akan menyebabkan kedudukan ekonomi tambah meruncing," katanya.Artikel ini disiarkan pada : Khamis, 14 January 2021 @ 4:46 PM Read more: Harian Metro »

RM201mil worth of drugs seized, Johor cops say biggest drug haul yet

JOHOR BARU: Police here recorded their biggest drug haul so far, seizing more than RM201mil worth of drugs following raids at three different locations in Mount Austin and Taman Setia Indah.

Say no to political move at this covid moment 🤦🤦🤦... Dalam kepala dia ni tk de benda lain ke.. Tolonglah jgn selfish!!! Kesian wei frontliner kite kerja keras utk putuskan rantaian COVID-19 😔 Atok nikan.... This is corona.. Bukan coroni... Kslau hinggap kat atok nuar bru rse nk taubat... Dah2 lerr crazy power rangers.....ape bole bt piwers of poli... Hmmm

Trump Malaysia dh mai.. Org busy ngan Covid19..dia busy ngn Politik.. Org tua ni dah gila mana2 ahli Parlimen yg ikut dia semuanya tu gila jgk🤦🏼‍♀️ Aduhhh,sudah sudah laa tu,fikir laa mati sama. Dah semakin teruk dah penyakit dia ni (Anwar)... Lagi tak kena covid lagi tulah 🤦🏽‍♀️ Ape harianmetro dpt bila bg liputan pasal atuk ni ye?

Hi Datuk Seri Anwar, Happy 2021 How are u I hope this year will be a better year... Bangang punya orng tua Ni kalau agong pekenankan rakyat bg penyepak seorg sekali pn jadi la..br sel otak nak berhubung kot.. Bila lah mat suduku ni nak mampos siapa nak dengar caksp kau Sick! Sembang la Apa lagi ni agong tengah sibuk tolong mangsa banjir dekat negeri dia tu jangan kacau

Wow. Betol ke ni. 🤔 Ini di nama manis yg Gila kuasa x sabar dah , mementingkan diri n family aje Bull s**t..Pikir la pasal rakyat dl. Jgn sibuk dgn politik korang. batak Covid2 ni duk caro ko politik lagi ko... Mana letak otak dia ni🤦🤦 istighfar banyak2, ingat ALLAH, baru bercakap anwaribrahim Pakcik ni semakin penat dah..x pikir pasal orang lain dah..gila nak jadi pemimpin..

Gila kuasa. Tahik semua politik Sume berita psal die ni psal politik je memanjng...baik mne² reporter yg wat keje..gi wat berita psal frontliner..xpun yg dduk bntu rakyat dlm kesusahan..rse jgak nk bace berita cmtu...xde la sibuk politik je.... Tak habis-habis la dia ni.Dia nak jugak jawatan yg diidam2 kan tu sebelum menutup mata

Aku rasa mungkin kasih sayang dia takcukup. Kesian. Dia diaa sangap betholl nak jd PM. Sakai Kimak sp la yg sokong dia ni...x phm betul la Pinggan perunggu retak berjunjong Sudah diikat si akar dupa Jangan ganggu perintah Agong Baik buat dukungan segera Bantu Agong dengan cara menjalankan titahnya Klu dah GILA KUASA gini lah, Bwk bersabar ckit...Skrg kes COVID 19 makin naik bkn mkn turun, lg 1 negara pd masa ni kena bencana banjir bwk bersabar..korg bersidang kt parlimen tu pun dah mcm budak² sekolah KEMAS.

Tak habis2 dok pikir psl politik dan kuasa..naik nyampah dah..dlm waktu umur yg dah semakin dipenghujung ni..byk2 kn lah persediaan utk kesana..yg kt sini bg peluang pd yg muda2.... Kami dah ada warung sepahtu, superlawak muzikal.. nak ada sidang parlimen buat apa lagi.. Harap lepas ni rakyat Malaysia lebih peka dan bijak dalam memilih wakil rakyat.. Tapi akan jadi sukar bila calon2 yg ada lebih kurang je..

100% yg komen, kutuk perbuatan ahli ahli parlimen yg pentingkan tekak sendiri, syukur pada allah, semoga PM n e team dpt kerja dgn aman politikus..yg kaya makin kaya, yg miskin hidup merana melawan ehhh..... Dah tua2 pun bodoh 😂 Esok nak kiamat ke yg nak sangat sangat PRU15 Haih!!! Org tgah sibuk dengan musibah..kau sibuk nk rebut

Ooh my god...🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️ Ape orang buat semua salah! Kau jerr yg betul ! yg Agong dah perintahkan pun kau still nk tolak . Nk jd PM pun sabar sabar lah 🤣 kami rakyat dah nak mampus!! Sedarlah sikit!! Dah boleh dah Agong perintah dia ni lucut kerakyatan 🤣 Sumbat dlm penjara semula buat semak betul nuar ni.

hmmm...dah agak mesti dia orang pertama yang minta juga PRU diadakan Mari doh ore gilo nok jadi PM. Kesian dio gilo ngoyang. Semakin hari semakin mual dengan kisah politik yang tak habis, tolong lah kasihkan dan penting kan rakyat Minta nyawa.😂😂😂😂😂😂😂😂😂 Apa jadi dgn isu dia nak ubah nama Bangsar South jadi Kerinchi dulu ek? Kemain dulu pung pang ckp nak tukar. 🤔

Ishh pada ehh puak nie... Sampai xtahwan bijik dgn keadaan lanie xpe.. biar dyorg bersidang.. letak pesakit covid dalam bilik sidang.. dlm keadaan negara dilanda pandemik yg semakin memburuk, pendapatan rakyat terjejas, satu kan la tangan utk membantu membenteras pandemik. Sekiranya anda tidak dpt membantu, paling senang jgn menyusahkan

Tolong lucutkan kenegaraan org2 yang sibuk nak berpolitaik ni. Hantar ke negara jauh2. 😠 Orang2 macam ni lah yang paling x diperlukan sekarang. Ugh ! Kalau sy..sy tak undi dia 🤔 Biol!🤦🏼‍♂️🤦🏼‍♂️ Udah2 lerrr politaik ni. Bosan teman dibuatnye cube kome selesaikan dulu cobid ni. Lepaih selesai kome nk ngundi ke kome nk wrestling ke apekerr lantakk komelah

Salah satu spesis di muka bumi malaysia yang tak faham erti pasal darurat... NO POLITICIAN.... Cukup2lah. Tunggu wabak tamat lepas itu korang nak berperang lantak korang lh😠 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️ Tggu penyokong dia masuk x masuk2.. hampa Pm so rakyat rakyat sekalian nak dia jadi PM anda ke ? jadi lah pengundi yang bijak dan tidak terhasut dengan hasutan shyton

Weh berita ahli2 politik positive Covid19 hari2 tk sampai kt dia ke? herannnn aihhhhh nak bersidang bagai Kenapa la orang2 tua politik ni bodoh lapaq kuasa sangat taktau jenih tak reti sabaq sat org tgh duk pening kepala keja takdak, bisnes tak jalan sbb kobid ni. Bangang!! Dah la main ml kalah. Balmond babi!

“Kalau saya menang, statistik covid akan turun!!!!” Eeee babinya dia... Kemaruk nk jadi pm snggat. Bingai tol! Minta tolong lah cepuk sikit kepala dia ni. Ada wayar putus mungkin Bodoh punya anak Ibrahim ni Macam pandai sangat law cibaiii neiii Rakyat tengah susah nie. YDPA..... Tolong la ambil tindakan tegas dgn politikus2 yg melanggar titah tuanku.... Rakyat dah bosan.......dgn perangai tak reti bahasa nie...

Thankyou for showing rakyat your true colours. So siapa yg mengundi nanti. Pandai2 nilai ye. Dlm keadaan mcm nie dia still fikir kuasa. ✌🏻 Kau boleh rileks x bang non? Wahai anwaribrahim bawak2lah bertenang kot ye pn sebelum ajal nak sgt jd PERDANA MENTERI.. x habis2 dgn perangai sakai tu.. Hahahaha.. muhasabahdiri..

Mahluk perosak ni tuan2 dan puan2... Gila kuasa betul dia ni Sudah sudah lah tu kemaruk betul beruk ni nak.jadi pm tak abis² lagi..terimalah kenyataan...yg PM position bukan utk anda..cuba belajar redha.. Patutnya diorg ada 8 bulan untuk ambik hati rakyat. Sebok sangat nak PRU dah kenapa? Bukan dua boleh menang pun kalau buat sekarang.

Tgh covid ngan banjir ni bang non..kemaruk sgt nak berpolitik kau ni Nuak keduyong beraksi! Org gila kuasa yg sibuk nak jd PM. Bila masa dia berkhidmat utk rakyat yg undi dia? X guna jd wakil rakyat kalo sibuk nak jawatan utk diri sendiri jer. Aq xfaham laa org politik ni..ape yg dia nk sebenarnye..kalo btol korg nk jaga rakyat korg xkn memekak hari2 mcm ni..korg tau x skrg tgh covid ni!!jgn smpai covid ni cari korg..time tu baru senyap agaknye😠

Langsung tidak pedulikan rakyat dan negara yg sedang susah disebabkan pendemik... Ni semua salah kerajaan. Kerajaan gagal bendung masalah covid dan menyusahkan rakyat. Abah pls step down. Tgk bakal PM ni baru betul! No corruption, rakyat diutamakan,minyak turun. stepdownabah contohi YB muda dari Muar, tak jemu bantu dan cari jalan untuk bantu warga Parlimen Muar. udah2 la berpolitik, cuba check warga Parlimen PD, kut ada yg perlukan laptop atau bekalan makanan atau bumbung utk berteduh

Gila punya oorang La ingtkn bila agong dh bertitah senyap smua politician ni..rupa ada jgk yg xfham bahasa..bengap 1000 tahun btul dia ni..😡 apa benda la dia ni...mohon bersabar. Contoh rakyat yg derhaka kepada raja. Sorry not sorry but I will definitely not going to vote for you and your cronies on the next election.

Bodohnya bang non ni Cuba yakinkan Raja, darurat akan buat ekonomi tambah buruk. Boleh bersatu demi rakyat tak umnoonline dan pakatanharapan_ dll? Terdesak sangat ni...Masih tak boleh terima ... rakyat ok jer... Ah diam la..dasar gila kuasa Bodohnya peliwat ni, Agong tak ada kuasa & kepentingan politik... kuasa mutlak YDA digunakan untuk keselamatan rakyat. Ko ingat tengkok ko je...!!!

Nak melingkup pun pi la melingkup sorang2...ajak geng plak...xde 🍳 Tora datang lagi. Kali ni dengan permainan baru. Dia ingat org suka ke kalau dia buat mcm ni? Lagi mnyampah ada lah, elok la tnjuk bodoh tu awal2 nanti pru mudah sikit nak pilih nya Tak abis2 lagi..haishhh Udah udah la Tu. Awak Tu tersenarai dalam org yg gila kuasa tau

Ini pnyebab Convid..hntar ke Sg Buluh Hospital Ahli parlimen adalah wakil rakyat. Rakyat tak suruh pun diaorang wakilkan untuk tulis surat kat YDPA Pak cik.. lek2 dulu la.. tunggu covid dah settle sume baru la sambung balik politikusmati tu sume.. kesiankan la kat kami rakyat ni.. x belajar dr kesilapan pilihan raye kat sabah ritu ke

Very stupid anwar ni diaaa dtg dahhh...hehehehe...please la hormati dgn titah tsebut. skrg org tgh sibuk jage kesihatan & cari duit..nak sara keluarga, igt mohon bantuan itu ini dpt dgn petik jari je ke & bertahan lama. fikir la rakyat... Tiba waktu mengundi nanti buatlah pilihan yang bijak kawan2. Darurat ni hikmah nak nilai sorang2 punya perangai

Rakyat sekarang dlm kesusah bukan kau nak tengok yg kau kalut politik je.. xhabis2 lah.. tlg lah fhm situation org lain!! selfish