News, Malaysia, Kuala Lumpur, Berita, Parlimen, Ahli Parlimen, Dewan Rakyat, Terkini, Jalan Parlimen

News, Malaysia

Ahli parlimen pembangkang berarak menuju Parlimen | Harian Metro

Kuala Lumpur: Puluhan ahli parlimen pembangkang berarak menuju Parlimen, pagi ini.

2/8/2021 5:52:00 AM

KualaLumpur Cubaan beberapa ahli parlimen untuk masuk ke laluan menuju Parlimen menerusi Bulatan Bank Negara dihalang polis Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU).

Kuala Lumpur : Puluhan ahli parlimen pembangkang berarak menuju Parlimen, pagi ini.

Read more: Harian Metro »

Petrol stations, eateries, convenience stores can open until midnight, says Hisham

KUALA LUMPUR: Petrol stations, eateries and convenience stores will soon be allowed to operate from 6am to 12am, said Senior Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

Patutnya biarkan masuk ke Parlimen.. Sbb katil2 di kat hospital masih byk yg ksg lh tu.... Jika x..xkn beria2 nk masuk Parlimen..dh tahu 19 kes +ve akibat berparlimen. .xkn xblh fikir kot..smuanya bpendidikan ...mana ltknya akal fikiran? Kesian DG Hisham..... tak pasal2 nanti orang yang tak pergi sekolah suruh dia letak jawatan... 💔

Dengar apa kata GK Ganesa Peguam terkenal gila darjat..gila nama..gila harta..gila kuasaaaaaa..semua gilaaa..(Hukum karma-Wings)..sy sekadar menyanyi ajerr🙈😁 Cubaan jemaah masuk masjid solat Hari Raya sebelum ni laju PDRMsia tangkap siap Gari, tp ni cubaan nak masuk parlimen suruh FRU jaga.... Kepala bana la kau PDRMsia ....tangkap je la binwe2 tu... B0d0h!

Kt luar dewan berkokok kokok nak bincang mslh rakyat... Bodoh Semua otak BABI Bodoh2 punya org politik..

Bekas Ahli Parlimen Alor Gajah meninggal dunia | Harian MetroMelaka: Bekas Ahli Parlimen Alor Gajah, Datuk Ibrahim Jendol meninggal dunia selepas mengalami sesak nafas ketika dalam perjalanan ke Hospital Alor Gajah (HAG), 10.30 pagi hari ini. Al Fatihah Al Fatihah

KerajaaanGagal Tahap kegilaan kuasa bang non tahap gila ni tgklah semua hamba rakyat mcmana seorg yg gila kuasa sdg tunjuk kpd rakyat akie_stark Any lawyers that can help during our constitutional crisis/Democratic crisis? Buat malu Malaysia.Lain kali jaga Malaysia betui2.Tidak jaga Malaysia dr awai mcm ni la jd nya.

Sebenarnya apa yg diaorg nak ni ... Seminggu dlm dewan sikit pun tak bincang masalah rakyat tapi gila nak runtuhkan kerajaan ... YB pembangkang gila kuasa Bangang betul la... bingai lembu2 ni ihik ihik mentri fasola dh taw semua move nangoi tua mp pasir dua butir ni.. checkmate dh.. nangoi tua mp pasir dua butir baik panggil laksmana Rafizi ganding dgn anakanda perwirawati Izzah.. laksmana Tian chua..ganding dgn pendkar mp L.Pantai.. baru mnjadi..

ini semua menyusahkan frontliner.lancau! Biarkan mereka!!! Nak jugak tgk depa larat ke tak jalan dari situ ke bangunan parlimen. Jauh gak tu. Hahaha

Didie 'down', trauma hilang ahli keluarga rapat akibat Covid-19 | Harian Metro Kuala Lumpur : 'Selama ini saya tengok video kematian orang lain akibat Covid-19. Tak sangka, kini ia berlaku kepada keluarga saya,' kata Didie Alias yang kehilangan sepupu rapatnya baru-baru ini. Salam takziah kak salam takziah, al fatihah

Ahli Parlimen datang Parlimen walaupun sidang Dewan Rakyat tangguh | The Malaysian Insight Dewan Rakyat kecoh Khamis lalu apabila dimaklumkan ordinan darurat sudah dibatalkan. LagaCawan Saya sekadar nak luahkan apa yang ada dlm pemikiran..Bukan kah semua ahli parlimen sudah mendapat 2dose vaksin yang kononya mereka sudah kebal dan kuat..So kenapa Sidang Dewan Rakyat perlu ditangguh..Apa guna bagi mereka diberi keistimewaan dapat vaksin terlebih dahulu?🤔. Semua Ahli Parlimen Malaysia Makan Gaji Buta Jelah Berbulan2 Baguslah Kerajaan PN Biar Negara Terus Menjunam

KP kesihatan tutup Parlimen guna data salah, kata ahli Parlimen | The Malaysian InsightDr Kelvin Yii berkata penggunaan 'nilai CT' bukanlah metrik sesuai bagi membuat keputusan mengenai kesihatan awam. I didn't know this is how he looked like. GTH YOU KELVIN Siapa si gemuk ini

FRU halang perarakan ahli Parlimen pembangkang - Utusan DigitalUMnasional Parlimen FRU Perarakan diketuai Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan ahli-ahli Parlimen dikatakan cuba memasuki sekatan dibuat FRU. Doktrin pemisahan kuasa meletakkan badan Eksekutif (Kabinet). badan kehakiman (mahkamah) dan badan Perundangan/Legislatif (Parlimen) di aras kuasa sama rata. Tindakan menghalang ahli-ahli Parlimen memasuki Dewan Rakyat adalah salahguna kuasa dan mencabul Perlembagaan Persekutuan. NumanAfifi DSAI nih dah semakin terdesak utk jadi PM. Orang2 terdesak sebeginilah yg nombor satu patut rakyat tolak. Dia nak kuasa buat apa dalam suasana pandemik ni? Dia ada kuasa magikkah? Gila!!! Dah Scan MySejahtera ke. Saman jgn x Saman. Langgar SOP. Jgn ada Double Standard.

Ahli Parlimen pembangkang tetap hadir esok - Utusan DigitalMelihat bagaimana persidangan Dewan Rakyat ditangguhkan beberapa kali pada Khamis lalu, kami sudah menjangkakan lebih awal bahawa persidangan pada Isnin ini (esok) juga akan diusahakan untuk dibatalkan. Selamat datang Parlimen tutup...nak jugak hadir....kena belajar Lompat Pagar ngan SS... LoL Masa Sidang Parlimen, tahu nk hentam org je. Mntak sama2 baca Umul Kitab dan berdoa pn kena jerit. Mcm tu ke standard Ahli Parlimen.