'Perintah Kawalan Pergerakan'

'Perintah Kawalan Pergerakan'

92 peratus pengguna FB HM nak PKP dilanjutkan

#kualalumpur Majoriti pengguna FB yang menyertai undian di laman rasmi Harian Metro menyokong tempoh PKP yang berakhir Selasa depan dilanjutkan.

9/4/2020 11:06:00 AM

kualalumpur Majoriti pengguna FB yang menyertai undian di laman rasmi Harian Metro menyokong tempoh PKP yang berakhir Selasa depan dilanjutkan.

MAJORITI pengguna Facebook (FB) yang menyertai undian di laman rasmi Harian Metro menyokong tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang berakhir Selasa depan dilanjutkan.

Undian yang mula dimuat naik di FB akhbar ini disertai lebih 151,000 responden serta meraih lebih 8,000 tanda suka.Pemilik akaun FB menggunakan nama Ainul Fajrin Al-Baity menyokong PKP dilanjutkan demi kebaikan semua.“Wajar diteruskan kerana masih ramai lagi bebas keluar sesuka hati tanpa tujuan atau kepentingan.

Celebrity and former beauty queen Yasmin Yusoff urges ex-Miss Universe Malaysia to apologise over controversial remarks | Malay Mail ‘I can't breathe’: Syrian artists paint George Floyd mural in destroyed village to support #BlackLivesMatter | Malay Mail Lelaki Rohingya lari dari pusat kuarantin ditemui [METROTV]

“Kes pun masih banyak. Saya bukan dari golongan senang, tapi saya sokong PKP ini dilanjutkan demi kebaikan semua kerana nyawa tiada galang ganti,” tulisnya dalam ruangan komen.Pendapat sama dikongsikan seorang guru Ana Mashira yang bimbangkan keselamatan murid sekolah jika sekolah dibuka.

“Kalau sekolah buka, mustahil murid sekolah faham jarak sosial, sentiasa pakai sanitizer (cecair pembasmi kuman) dan mask (penutup hidung dan mulut).“Kelas pula muat-muat saja, akhirnya cikgu duduk sambil perhatikan jarak sosial murid kalau kes sudah berkurangan tak apa.

“Kita khuatir tiga kategori kes positif yang tiada simptom dan melalui (menjangkiti) tiga generasi,” katanya.Seorang lagi pengguna FB, Hayati Ramli turut bersetuju PKP dilanjutkan walaupun sedar dirinya kehilangan pendapatan sepanjang tempoh itu.“Walaupun saya hilang 100 peratus pendapatan, saya mahu Malaysia zero Covid-19.

“(Biar) sakit sekarang bersenang lenang kemudian sekali gus akan bekerja dengan semangat baru,” katanya.Namun, ada juga segelintir warganet yang merayu pertimbangan kelonggaran buat mereka yang terperangkap supaya dapat kembali ke pangkuan keluarga sebelum PKP ketiga dimulakan.

“Wajar, tapi boleh tak beri pelepasan kejap hendak ambil anak di kampung.“Sudah sebulan tak tengok anak, anak saya autisme,” kata Aina Mohamad Ismail.Mohd Azan Sahak yang bersetuju PKP dilanjutkan turut menyuarakan perkara sama.“Wajar disambung tetapi sebelum itu berilah tempoh bertenang untuk mereka yang terperangkap sebelum PKP satu lagi supaya pulang ke kediaman masing-masing.

“Sudah sebulan menumpang rumah orang,” tulisnya.Berbeza pula dengan Mohd Heri Efendi, dia tidak bersetuju tempoh PKP dilanjutkan kerana keberkesanannya kurang impak.“Tidak wajar sebab sudah hampir sebulan PKP diterapkan macam kurang berkesan.“Ada baiknya terapkan sistem baru atau buat saringan ujian dalam skala besar,” katanya.

Ex-manager scams Blackpink’s Lisa of RM3.5 million to fund gambling habit | Malay Mail Sabah allows visitors from other states Recoveries triple new infections, no deaths

Sementara itu, Fauzan Iz’aan pula menganggap lapan peratus mereka yang mengundi tidak wajar adalah golongan terjejas dan dalam kesusahan.“Mesti mereka sangat terdesak untuk turun bekerja.“Semoga urusan kehidupan kalian dipermudahkan,” katanya.Artikel ini disiarkan pada : Khamis, 9 April 2020 @ 4:04 PM

Read more: Harian Metro »

Hurmmm sapew lah yng setuju tu kan, kami kat genting highland ni lagi nak keje dah sebulan duk kat hostel nak balik KL pun x lepas, klau sambung lagi, kami kat sini macam mane? Nak g atm kat 5mnit brjalan pun x lepas, bagi kelonggaran pade kami di zone hijau untuk bekerja please Spe yg undi tu... sonok betul kau duk rumah

Pekerja kerajaan boleh tidur sampai hujung tahun Sebab dapat gaji buta malas kerja. sbb gaji tetap masuk masa pkp. cuba kalau gaji berhenti masa pkp, tentu keputusan berbeza. Diaorg dah mula selesa duduk di rumah daripada bekerja Ok Sampai duit simpanan kat bank masing2 habis baru dia ajak berhenti pkp ni... Kalau dapat putus kan jangkitan C19 ni pun.. hidup kita tetap tak selamat 💯 , kalau nak kena tunggu vaksin makan setahun.. pilih LA rakyat Malaysia....

Jgn ahh.. 😭😭

MKN bentang SOP baharu selepas PKP tamatPutrajaya Majlis Keselamatan Negara (MKN) akan mengeluarkan prosedur operasi standard (SOP) baharu selepas Perintah Kawalan Pergerakan (PKP ) fasa dua selesai. Yep. Banyak SOP yang sedang dibincangkan melipatkan operasi selepas PKP, tertakluk pada laporan dari KKM, MKN yg akan decide nanti. Moga dipermudahkan

Tiada ancaman serangan siber agensi kerajaan sepanjang PKP, kata Ismail SabriIsmail Sabri juga berkata indeks jenayah ketika PKP seluruh negara menurun sebanyak 70%. FMTNews PKP IsmailSabri Hi saya mewakili Blind Motivator dengan kerjasama Majlis Alumni Malaysia-Jordan ingin membuat kutipan dana bagi membantu masyarakat yang terjejas akibat daripada PKP walaupun saya oku penglihatan tapi saya dapat merasakan beban yg dihadapi Macam bercanggah dengan kenyataan Ketua Pengarah MKNJPM sebelum ini. Inilah satu contoh jurang komunikasi bila pihak ketiga ambil peranan. saifuddinabd kena tentukan mana satu berita palsu ni. Takkan dua2 betul. Semak sebelum sebar katanya. Tak boleh keluar, memang turunlah! Lepas ni tengok... Berganda lagi naik index

Indeks jenayah turun 70 peratus sepanjang PKP, kata Ismail Sabri | The Malaysian InsightRakyat tidak perlu bimbang mengenai dakwaan kononnya kes jenayah akan meningkat dalam tempoh itu.

Empat lelaki ditahan asyik karaoke, ingkar PKPpanampang KEGHAIRAHAN empat lelaki berkaraoke tanpa mempedulikan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), akhirnya memakan diri apabila mereka ditahan polis di sebuah premis karaoke di Towering di sini, malam tadi. 🤣👍🏻 Hahahha Karaoke jelah time mandi dalam toilet tu, nak juga jadi bodoh langgar PKP

PKP: Indeks jenayah turun 70 peratusputrajaya Indeks jenayah di seluruh negara turun sebanyak 70 peratus sepanjang tempoh PerintahKawalanPergerakan sejak 18 Mac bagi mengekang wabak Covid-19 Bila manusia lbh takut kepada virus berbanding Tuhan.

487 ditahan sepanjang tempoh PKPkuching Sebanyak 487 tangkapan direkodkan di Sarawak setakat hari ini kerana ingkar Perintah Kawalan Pergerakan (PKP)