7 lembu dicuri, penternak rugi RM30,000

16/1/2022 1:18:00 AM
7 lembu dicuri, penternak rugi RM30,000

7 lembu dicuri, penternak rugi RM30,000

“Saya ke kandang selepas solat subuh dan terkejut mendapati lembu hanya tinggal tiga ekor.'

7 lembu dicuri, penternak rugi RM30,000

Romi Daud, 48, berkata, kehilangan lima ternakannya itu disedari pagi kelmarin ketika ke kandangnya yang terletak berhampiran rumah untuk memberi lembu makan.“Saya ke kandang selepas solat subuh dan terkejut mendapati lembu hanya tinggal tiga ekor. Seekor lembu jantan di samping empat lembu betina yang berusia dalam lingkungan tiga tahun hilang dan saya percaya ia dicuri kerana saya sudah mencari di merata kawasan,” katanya.

Nasib itu turut menimpa Mohd. Nasarul Naim Mohd. Nasir, 41, apabila dua lembu miliknya yang ditambat pada tiang di kawasan rumah hilang pada masa sama, semalam.Katanya, kehilangan ternakannya disedari selepas jiran memaklumkan tidak melihat lembunya diikat di tempat biasa.

Read more: Utusan Malaysia »

Seven missing children found safe and huddled together in Kota Belud forest

KOTA KINABALU: Seven children, who were missing for 16 hours in a forested area in Sabah's northern Kota Belud district, were found safe and huddled together but in a weak state. Read more >>

Kes remaja 'jenazah': Pemuda Amanah bantu bayar denda RM4,000, beli ubat - Utusan Digital

Kes remaja 'jenazah': Pemuda Amanah bantu bayar denda RM4,000, beli ubat - Utusan DigitalKes remaja 'jenazah': Pemuda Amanah bantu bayar denda RM4,000, beli ubat Ahli politik tak berbillion duit rakyat. Masih bebas ke sana sini .. menyibuk itu menyibuk ibu. Kepoh sana kepoh sini. Bila sampai hari perbicaraan. Auto sakit macam nak mampos 5minif lagi.. .WTFuck Agree mandikan jenazah utk menginsafkan. Tp yg lebih besar adalah KITA GAGAL kerana wujud mereka yg terdesak begini sedangkan rasuah berleluasa… Guna Kaedah Mandi Jenazah Bagus, Tapi Yg salahnya sebab Ambil Video Dan di Kongsikan. Secara tak langsung Mendedahkan AIB si Pelaku. Ini lah bahaya nya. Kita kenal kawan sebelah kita, tapi kita tak tahu apa LALUAN hidupnya. begitulah umpamanya

Pengusaha tanaman keladi raih jualan hampir RM100,000

Pengusaha tanaman keladi raih jualan hampir RM100,000Kegilaan orang ramai terhadap keladi membolehkan pengusaha tanaman hiasan itu meraih jualan hampir RM100,000 pada tahun lalu. Jgn beli org jual pokok2 ni harga x masuk akal.. tak lama ko tahan nafsu.. sekejap je nnt merundum la harga tu semua. Ini semua di sebabkan keGILAan irg Malaysia terhadap brg viral.. Najis pin klu di viralkan.. bole jual harga emas.. agaknya Its only seasonal like everything else....when the hype ia over, people will realise they are over reacting.

Lelaki tipu enam kontraktor lebih RM700,000 ditahan | Harian MetroKota Kinabalu: Kontrak bernilai jutaan ringgit membabitkan projek penukaran lampu jalan LED seluruh Sabah dan projek pembersihan serta pembinaan bangunan di Taman Perindustrian Minyak dan Gas Sipitang (SOGIP).

Factory fined RM13,000 after worker loses fingersDosh says employer failed to ensure work safety.

Bekas bomba berputih mata, duit RM22,000 hangus terbakarBekas bomba berputih mata, duit RM22,000 hangus terbakar

Ramai ahli KWSP hadapi beban kewangan jika benar pengeluaran RM10,000 lagi | Harian Metro

Ramai ahli KWSP hadapi beban kewangan jika benar pengeluaran RM10,000 lagi | Harian MetroKota Bharu: Kebenaran pengeluaran tambahan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) boleh menyebabkan lebih ramai ahli yang bersara di bawah Pendapatan Garis Kemiskinan (PGK). Tak ada makna nya tzafrul_aziz ni, siambang kari je..yg lahir th 1967 la ni dah mula nak keluarkan semua yg ada dlm KWSP te, ni yg dok putar alam alasannya, KWSP dah tak ada duitnya + lak 10k diluluskan. Ko org dah mentedarah nya nak kata apa😆😆😆😆 Macamlah orang tua di Malaysia ni lepas umur 55 tahun nak pergi rumah engkau tzafrul_aziz dan IsmailSabri60 menagih duit kalau duit KWSP mereka hbs pakai.Ada ke kes macam itu?Yg selalu rakyat pergi rumah org politik kerana org politik nak rasuah mereka nk dapatkan sokongan 🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻, sekarang belum bersara dah miskin macam mana... ada duit beratus ribu dlm KWSP tapi mampu tegok saja🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻. Menteri yang tak terkesan senang lah cakap!!!..

DUNGUN: Dua penternak di Kampung Paya Hutan, Paka di sini kerugian kira-kira RM30,000 selepas tujuh ekor lembu milik mereka hilang, dipercayai dicuri.PETALING JAYA: Pemuda Parti Amanah Negara (Amanah) akan membayar denda RM4,000 yang dikenakan Mahkamah Majistret Selayang ke atas seorang remaja lelaki yang videonya tular gara-gara dimandikan seperti `jenazah’ oleh pengurusan sebuah masjid.KUALA TERENGGANU: Pemilik Zetty Roses, Sharifah Marzety Adibah Al-Sayed Mohamad berkata, sambutan luar biasa itu sama sekali tidak dijangka memandangkan belum setahun terlibat dalam aktiviti penjualan keladi.© 2022 Harian Metro, New Straits Times Press (M) Bhd.

Romi Daud, 48, berkata, kehilangan lima ternakannya itu disedari pagi kelmarin ketika ke kandangnya yang terletak berhampiran rumah untuk memberi lembu makan. “Saya ke kandang selepas solat subuh dan terkejut mendapati lembu hanya tinggal tiga ekor. Katanya, tindakan itu bagi membantu keluarga lelaki berkenaan sekali gus memberi peluang kedua kepadanya untuk meneruskan kehidupan. Seekor lembu jantan di samping empat lembu betina yang berusia dalam lingkungan tiga tahun hilang dan saya percaya ia dicuri kerana saya sudah mencari di merata kawasan,” katanya. “Kita memiliki sebanyak 213 spe­sies keladi dengan paling mahal adalah black diamond yang berharga lebih RM50,000 di samping giat melakukan penyelidikan dan pembangunan (R&D) bagi menghasilkan hibrid baharu,” katanya ketika ditemui di Pantai Ali di sini, baru-baru ini. Nasib itu turut menimpa Mohd. “Remaja 19 tahun ini juga perlu peluang kedua. Nasarul Naim Mohd.

Nasir, 41, apabila dua lembu miliknya yang ditambat pada tiang di kawasan rumah hilang pada masa sama, semalam. Hasbie menyifatkan tindakan ‘mandi jenazah’ yang dilakukan terhadap lelaki berusia 19 tahun berkenaan dan menyebarkan video itu sebagai keterlaluan. “Spesies paling laris adalah colocasia dan setakat ini kita memiliki dua jenis iaitu colocasia sp dan lemon yang ditanam di taman keladi seluas 0. Katanya, kehilangan ternakannya disedari selepas jiran memaklumkan tidak melihat lembunya diikat di tempat biasa. Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintenden Baharudin Abdullah mengesahkan menerima laporan berkenaan dan pihaknya giat mengesan suspek bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 379 Kanun Keseksaan. Maruah dan aib dia perlu dijaga. “Orang ramai diingatkan supaya tidak membeli sebarang lembu yang ditawarkan pada harga murah berbanding nilai pasaran,” katanya. – UTUSAN. – UTUSAN ONLINE . Isnin lalu, tular sebuah video dalam laman sosial yang memaparkan seorang remaja yang lengkap berpakaian dimandikan seperti `jenazah’ selepas ditangkap kerana mencuri tabung di sebuah masjid.