Alorsetar, 'Perintah Kawalan Pergerakan', 'Tujuh Ditahan İngkar Pkp'

Alorsetar, 'Perintah Kawalan Pergerakan'

7 ditahan lepak di kedai makan, hisap rokok

TUJUH lelaki, termasuk warga emas ditahan kerana ingkar dengan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dalam pemeriksaan di sekitar Kuala Kedah, Alor Setar, hari ini.

26.3.2020

alorsetar Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Mohd Rozi Jidin berkata, dalam pemeriksaan pertama di sebuah kedai makan di Kubang Rotan, enam lelaki ditahan ketika sedang berkumpul di situ.

TUJUH lelaki, termasuk warga emas ditahan kerana ingkar dengan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dalam pemeriksaan di sekitar Kuala Kedah, Alor Setar, hari ini.

“Berikutan itu anggota kami menahan mereka, termasuk lelaki warga emas berusia 70-an dan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Setar untuk dibuat laporan tangkapan.Beliau berkata, ia termasuk kes seorang lelaki selepas menularkan rakaman video ketika kenduri ‘kepala kambing’ yang dituduh di mahkamah semalam serta penganjur majlis kenduri itu, manakala seorang lagi ditahan di sekatan pemeriksaan polis di Alor Janggus, malam tadi.

“Sebelum ini kita sudah memberi nasihat kepada orang ramai supaya duduk di rumah sepanjang tempoh PKP ini namun masih ada yang tidak patuh dengan arahan dan keluar tanpa mengira waktu.Beliau berkata, bukan semua orang ramai yang berada di atas jalan atau di luar akan ditahan tetapi mereka yang degil dan tidak mematuhi arahan pihak berkuasa akan ditahan.

Artikel ini disiarkan pada : Khamis, 26 Mac 2020 @ 4:39 PM

Read more: Harian Metro

why is it always kt kedah nih... depa ikut pesan PM7 ja kot... Pulis/atm tlg bedal bedol² yg mangkaq ketegaq tu..ckp elok depa bkn fhm pun Meh Desa Setapa, Wangsamaju ni ha... 2 kedai makan china punya. Bukan lepak dah ni. Diorg tak amalkan cara take away yg betul. Rmai2 masuk, tak ada jarak. Heh. Dari dok melepak baik g bantu kat hospital jd cleaner ke..bancuh air ke..

Meeting besaq ni dasar GOBLOK.....telan skli putong rokok 2..... Yang degil ni kenapa pakcik aduhaii Dah tua pon b&d%h Org tua2 ni mmg keladi Org tua2 kat kg, mcm tu la (tk semua la). Depa bukan amek kisah sgt pasai apa yg berlaku! Depa kira kepala depa saja!

393 kes penipuan jualan penutup mulut dan hidung, kerugian RM1.1 juta | The Malaysian InsightSetakat ini 26 individu ditahan dengan beberapa orang telah dituduh di mahkamah.

Suh pakcik2 kepala batu ni gi jadi tukang sapu kat hospital kerajaan sampai habis waktu PKP. Baru ada akai! Kedah lg Jail dan saman Tua dah tu bknnya bdk2 Semoga usaha 7 Pak Haji ini untuk Menjadi PEMBUNUH KELUARGA Terlaksana Dengan Segera dan Berjaya💪💪 Kesiannya,pak haji semua tu..itula pentingnya education..

Eeiii tak paham bahasa betoi 😡 Kecik² tak nak kena demam panas. Dah tua, bodoh. Kena pi tibai sekali, ketegaq keras kepala sangat, jenih takmau dengaq orang bagi arahan 🤦 Bagus ☝🏻👍🏼👍🏼

Barangan keperluan terhadJIKA sebelum ini satu kedai runcit sudah memadai untuk mendapatkan semua barangan keperluan asas pada setiap bulan, kini mungkin dua atau lebih kedai diperlukan bagi tujuan sama. dah terhad pulk..aritu ckp cukup

bahaya pakcik.. dok rumah ya yes,this is the way.thanks MINDEFMalaysia MKNJPM PDRMsia Damn.. kna tmbh lg 2 bln MCO ni nmpk gayanya Dah tua2 pun bodoh Dah tua2 & pakai lebai. Lagi tua lagi degil. Pak lebai ni kalau org x dgr nasihat kamu jgn marah la ye sbb kamu sendiri pun perangai mcm tu Awat orang kedah ni ketegaq sangat?

Sorang tolong cakap bahasa alien. Mungkin ini solusi yang efektif. Limau purut 7 serangkai, buta perut tak dak akai 💀 dah dah lah tuuu... tolonglah patuhi kerajaan PkP.. aku dah xtahan doh ni.. kuarantin2 lama kat umoh krn angkara korg yg masih degil lagi ni.. nk gilo dh aso ni sumbakkkk wehhhh.. 😱😱😱😱😱

Tiga remaja dicekup curi duit koperasi sekolahrawang Tiga pelajar lelaki di sebuah sekolah menengah di Rawang, ditahan selepas memecah masuk koperasi sekolah dan mencuri wang tunai RM3,000, Isnin lalu. Astaga... Buang sekolah terus sempat lagi eh kau dik

Sama mcm org yg x faham bahasa and ingkar pkp.. awat la hampa semua ketegaq sangat ni Susah jugak kalau tak pandai2 ni 😷👍👍 Cyduk, jgn byk ckp lagi

Sekatan jalan raya PKP, 7 ditahan di Johor | The Malaysian InsightKetua Polis Daerah Johor Bahru Selatan ACP Shahurinain Jais berkata mereka merupakan lelaki tempatan berusia antara 24 hingga 41 tahun. Good

Sengaja cari pasal...KotaKinabalu Lelaki berusia 33 tahun itu ditahan kira-kira 6 petang selepas didapati tidak memiliki lesen memandu dan bertindak mengeluarkan kata-kata kesat kepada anggota bertugas.

Empat remaja ditahan rempuh sekatan jalan rayabatupahat Remaja berusia 17 hingga 19 tahun yang menaiki kenderaan Toyota Hilux ditahan selepas merempuh sekatan jalan raya di Parit Raja. ᗷᎩᏦ ᔑᏀᎢ しᗩᎩᗩᑎ ᗰᝪᐯᏆᗴ ᎢᗩᗰᏆし ᎢᏆᗰᗴ ᖇᗰᝪ.. Mencari nahas namenyer... Time genting gini... Jilake. masih berdegil lg.. 🤦‍♀️🤦‍♀️



Hong Kong ex-lawmaker convicted for protest assault with loudhailer

Rosmah 'eligible' for BPN aid, but not Najib

Rohingya who landed illegally at Langkawi are clear of Covid-19

Malaysian community unites to make face shields for Covid-19 frontliners

Lockdown in Philippines extended to April 30

Straight fight between Muhyiddin and Mukhriz for Bersatu presidency

Lapan jalan ke Pekan Kajang ditutup

Write Comment

Thank you for your comment.
Please try again later.

Latest News

News

26 March 2020, Thursday News

Previous news

Umat Islam diseru tunaikan solat hajat esok

Next news

Empat remaja mengaku salah ingkar PKP